Ja dit is echt waar. Ook altijd top borrels op vrijdag, echt chille mensen allemaal. En samen zeiken is heerlijk.
Ik ben vast heel ouderwets, maar ik vind dat winkelmedewerkers überhaupt geen telefoon op zak moeten hebben tijdens het werk. Maargoed een aantal van mijn collega’s checken ook echt té vaak hun telefoon achter de kassa bijvoorbeeld, vind het echt asociaal.
Okay boomer
Oh nee, ik vind het ook niet nodig om je telefoon tijdens het werken bij je te hebben (ja ja uitzonderingen). Daarvoor heb je pauze en het is ook veel te aantrekkelijk om steeds op je scherm te kijken.
Haha nee ik vind dit ook (heb altijd in retail gewerkt). Staat gewoon niet klantvriendelijk als je zit te scrollen op je mobiel achter de kassa. Prima als je heel ff moet kijken omdat je een telefoontje verwacht/weet ik veel, maar in principe je mobiel gewoon in het kantoortje/magazijn.
Omg nu mis ik mijn bijbaan tijdennn
Werken met de gezelligste collega’s, naast je studie dus iedereen altijd in t zelfde schuitje, de sfeer, de roddels, kutklanten maar ook super gezellige leuke klanten. Heel de vibe.
Ja vreselijk, heb ook jarenlang in een winkel gewerkt waarbij je absoluut niet mocht zitten of even gezellig kletsen met elkaar. De werkgever hield ons zelfs in de gaten met camera’s die stonden gericht op de balie en niet op de items die verkocht werden
Blijf jij sluimeren in bed als je wekker gaat?
- Ja altijd
- Soms
- Nooit, hup meteen eruit
0 stemmers
Zo erg dat soort managers, en dan zelf zogenaamd de hele tijd ‘druk’ bezig zijn en in het magazijn/kantoor zitten. Ik ben zelf manager in de retail en ik zit vaak genoeg ff Candy crush te spelen op de kassa als er niks te doen is, vraag zelfs m’n team of zij af en toe een level willen doen als ik hem niet kan halen lekker boeiend, stop heus wel als er een klant binnen komt en ik ga niet de hele dag als een apathische robot voor me uit zitten staren.
Oh echt dan kan ik beter geen wekker zetten want bij de eerste snooze denk ik fuck it
Dus ik sta maar op als dat ding gaat
Doe jij dingen met crypto
- Ja handelen
- Ja betalen
- Ja anders
- Nee
0 stemmers
Gebruik je wel eens ai voor teksten? Ik ging solliciteren en iedereen zei van joh gebruik chat gpt maar dat was zo bagger? Ik schrijf veel betere teksten gewoon uit m’n hoofd.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dat ligt dan aan je prompt. Je kunt teksten best menselijk laten klinken, ook met ai. Maar als je gewoon zegt ‘schrijf een sollicitatiebrief voor deze vacature met dit cv’, ja dan wordt het super onpersoonlijk natuurlijk.
Ik gaf gewoon prompts voor 1 zin per keer, ik vond het gewoon niet goed klinken en de prompts verzinnen kostte me meer tijd dan zelf even nadenken en een mooie zin schrijven.
Wat @grace ook zegt, ligt waarschijnlijk aan je prompt. Ik werk er nu een tijdje mee voor teksten en speel ook met verschillende soorten prompts en zie dan echt goed de verschillen in de teksten die er uit komen. Daarnaast neem ik ook nooit klakkeloos de tekst over, lees hem altijd na en pas ook aan waar ik vind dat het nodig is. Het helpt me altijd goed op weg op om een tekst te schrijven.
En waar ik het ook heel fijn voor vind, is het versimpelen van teksten. Ik denk vaak dat ik een tekst al goed begrijp heb geschreven, maar dan gebruik ik toch nog te veel tekst/lastige woorden, waardoor niet iedereen het begrijpt. Ik vraag nu vaak of de tekst gecontroleerd kan worden en aangepast naar een bepaald taalniveau (het niveau van onze medewerkers) en dan blijkt vaak toch dat ik zo een mail toch nog makkelijker had kunnen maken.
Ik gebruik het voor werk. Memo’s, voorstellen, dat soort dingen. Wordt ook bij ons ook gestimuleerd, heb zelfs workshops gevolgd over prompten enzo. Het is wel handig, maar ik gebruik het vooral als inspiratie, zodat ik een beginnetje heb. Ik zou nooit een heel voorstel rechtstreeks vanuit chatgpt inleveren.
Ja ik hoef verder vrijwel nooit teksten te schrijven, alleen notities in dossiers of een brief voor de huisarts dus dit was echt nieuw voor mij
Gelukkig alsnog aangenomen met mn old school geschreven brief
Ik gebruikte het eerst ook voor het schrijven van appjes waar ik dan mentaal geen ruimte meer voor had maar nu voel ik me door dit forum daar schuldig over 🫨 en doe ik het niet meer.
Op mijn werk gebruik ik het wel soms om dingen gestructureerder en beknopter op te schrijven.
Ik dacht hier dus ook over na voor stage, maar toen hoorde ik ergens dat je dan allerlei info de lucht in stuurt die misschien wel vertrouwelijk of herleidbaar kan zijn. Misschien stom, maar had daar niet eens zo over nagedacht.
Ja klopt je moet inderdaad goed letten op het niet delen van persoonlijke gegevens etc. Meestal heeft je organisatie wel een protocol of werkafspraak over hoe ze om willen gaan met AI.