Stel je persoonlijke vraag #52

Doe ik te vaak, en dan ontdek ik de volgende dag dat ik mijn lekkere restje pasta ben vergeten :frowning:

2 likes

Ken jij iemand die eerst veganistisch at, maar nu een turn heeft gemaakt en weer vlees eet?

• Ja
  • Ja ikzelf
  • Nee

0 stemmers

Hoe ga jij naar je werk?

• Met ā€˜t ov
  • Auto
  • Fiets/lopen

0 stemmers

2 likes

wel een aantal mensen die niet meer vegetarisch eten of van plantaardig eten naar vegetarisch zijn gegaan

8 likes

Met de scooter

3 likes

hoe eet jij?

• vegetarisch
  • plantaardig
  • flexitarisch
  • omnivoor
  • anders, namelijk

0 stemmers

Sorry maar ik vind flexitarisch zo’n dom concept. Je eet bewust een paar dagen geen vlees, dat behoeft geen aparte omschrijving.

38 likes

Pescetarisch

6 likes

sorry heb t ook niet bedacht

ik ben het met je eens maar ik dacht, als ik het niet toevoeg krijg ik sowieso reacties van mensen die flexitarisch apart zien ipv gewoon omnivoor

@Dr.Watson ohja kut vergeten dat dat bestaat sry

2 likes

Ik koop voor in huis helemaal geen vlees en buiten de deur ook nauwelijks. Als er een borrel is met alleen bitterballen, een diner met te schrale vega opties of ik heb Ʃcht zin een bepaald iets van vlees, dan eet ik vlees. Dit is gemiddeld 1 keer per week of minder een bitterbal/maaltijd oid. Ik vind mezelf dus geen vegetarier maar een flexitarier. Of ben ik dan een volledige vleeseter?

7 likes

Omdat er nog zat mensen zijn die elke dag van de week vlees eten en het idee hebben dat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd is.

55 likes

Als jij jezelf een flexitarier vindt dan is dat gewoon goed toch. Echt geen zin om nu 100 verhalen te lezen over alle unieke situaties. Ik vind bewust en zo min mogelijk vlees eten best een aparte naam waard, maar waar die grens ligt geen idee.

67 likes

Het laat ook zien hoe groot de rol van vlees en vis is bij een maaltijd. Met vega, vegan, flexi en pescatarier. Er zijn geen termen (voor zover ik weet) voor mensen die nooit brood of aardappelen eten, om maar eens wat te noemen.

2 likes

Als ze op je werk vragen hoe je jezelf identificeert voor het kerstdiner, wat zeg je dan?

1 like

Maar het gaat hier toch niet om een kerstdiner :joy:
Eigenlijk zijn vega/vegan toch ook stomme hokjes, alsof je bij het vagevuur naar de hel wordt gestuurd omdat je wel drie eieren per jaar eet maar jezelf vegan noemt, want hoe boeiend is dat nou daadwerkelijk?

21 likes

Niet aan mij gevraagd maar als er echt iets geregeld wordt zeg ik vegetarisch omdat ik wel zo min mogelijk vlees wil eten. Soms zeg ik geen varkensvlees en kom ik opeens in de halalrij terecht. Als je gewoon van de kaart mag bestellen dan geef ik niks door want dan ga ik er ook gewoon vanuit dat er wel genoeg opties zijn.

4 likes

Ik eet bewust vele malen minder vlees. Dus flexitairer, want ik eet nog wel vlees.

1 like

Ja ik noem mezelf ook vegetariƫr maar als er snoep is dan eet ik ook snoepjes met gelatine als ik ergens ben (voor thuis koop ik zonder) en ik eet ook kaas met dierlijk stremsel. Lekker boeiend ook.

4 likes

Ja volgens mij vinden vooral mensen dat boeiend die zelf geen vegetariƫr zijn maar wel graag die termen willen gatekeepen

8 likes

Ja dit, want als je ooit 1x uit beleefdheid op visite de spekjes niet uit de quiche hebt gepeuterd kan je van je high horse af komen en net zo goed elke avond avg eten net als zij!1!1!

6 likes

Vega want anders krijg ik vlees en ik wil geen vlees behalve in de situaties dat ik er echt bewust voor kies haha.

2 likes