Stel je persoonlijke vraag #52

Ik vind :hugs: echt zooo truttig niet normaal

vooral icm dagboekgerelateerde posts. Dus niet oh er is iemand dood maar vooral als mensen zeggen dat ze een kutdag hadden op werk en dat mensen dan met die kutsmiley reageren

14 likes

NEE NIET WEER DEZE DISCUSSIE!!!
giphy

8 likes

Ben je nu ook blij met die duim?

7 likes

ik vind :hugs: vaak meer waard dan :heart: want dat kost meer moeite om te doen

7 likes

Denk niet dat het zo was bedoeld, vond ‘m juist wel geestig.

2 likes

@PiuPiu het was inderdaad een grapje!

Hebben jullie al een kerst gevoel

• Ja, ik ben al helemaal in de kerststemming
  • Nee, maar het begint te komen
  • Nee, maar kerst laat mij sowieso koud
  • Normaal gesproken wel. Maar dit jaar heb ik totaal geen zin in kerst

0 stemmers

1 like

Ik heb al even het “godverdomme het is al bijna kerst en ik moet nog fucking veel doen”-gevoel.

Zoals elke december.

Dus totaal kerstgevoel :mx_claus:

31 likes

Dit. Kerstgevoel = stress, geen overzicht, gevoel van alles te vergeten, niets kunnen onthouden :evergreen_tree:

3 likes

Ik heb voor het eerst sinds jaren weer een vriend en dus schoonfamilie en nu voelt kerst ineens heel druk :woozy_face:

5 likes

Grappig, zie dit net voorbij komen: https://www.nu.nl/slimmer-leven/6338404/zo-hoef-je-niet-naar-lange-audioberichten-in-whatsapp-te-luisteren.html

2 likes

App je wel eens naar jezelf?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel empathie heb jij?

• Héél veel, ik ben héél empathisch
  • Véél, ik ben zéér empatisch
  • Ik ben normaal level empatisch
  • Ik ben echt super weinig empatisch

0 stemmers

Je mag mensen aanspreken op wat ze invullen als je het er niet eens mee bent, wel zo empatisch.

6 likes

Ik ben 'huilen in de bios bij Godzilla toen ze de babies van het monster uitmoordden en het monster ging schreeuwen “want zij kan er toch ook niks aan doen dat ze een monster is en ze wil gewoon haar babies beschermen” level empatisch.

En nee, dit was niet onder invloed van hormonen tijdens een van mijn twee zwangerschappen.

3 likes

Ik denk dat veel mensen empathisch gedrag vertonen omdat dat sociaal gewenst gedrag is. Maar of ze daadwerkelijk zijn is een tweede.

Vaak heb ik het idee dat mensen alleen empathie voelen onder strenge voorwaarden.

• Dus mensen moeten begrijpen dat jou wat ernstigs overkomt. Net als ze het niet begrijpen dan krijg je het niet.
  • jij moet een vlekkeloze achtergrond hebben. Zodra dat niet zo is, pech gehad
  • jouw morele normen en waarde moeten vergelijkbaar zijn met de mijne
  • jij moet de empathie gracieus ontvangen

Maar misschien ben ik te cynisch

6 likes

Heb je het nu niet meer over compassie? Empathie heb je of heb je niet, toch?

Ik vind het wel weinig empathisch dat je mijn poll niet invult.

5 likes

Je hebt meerdere vormen. Het kunnen meevoelen is een en het begrijpen is een ander. Daarnaast denk ik dat weinig mensen kunnen meevoelen met iets, wat ze niet begrijpen

2 likes

Ik wist oprecht niet dat dit kon en het is gewoon een LiFE SAVER. Thanks omg. :anguished:

Duizend keer beter dan mijn eeuwige agenda herinneringen die ik inmiddels zelfs al vakkundig negeer.

2 likes

Ik was nog aan het twijfelen tussen zéér en héél veel en tegelijk aan het cringen over van die mensen die van empath hun hele persoonlijkheid maken en zo niet willen zijn.

6 likes