Stel je persoonlijke vraag #52

Oh ja en

• Altijd ongeacht wie

0 stemmers

1 like

Haha inderdaad die mensen willen je dan echt op alles pakken wat je zogenaamd verkeerd doet.

1 like

Misschien geen praktisch voordeel maar wel een sociaal effect? Ik geloof er in elk geval wel in dat een (groot?) deel van het effect van vegetarisch of veganistisch eten zit in indirect andere mensen aansporen over hun eetgewoontes na te denken en er (kleine) veranderingen in aan te brengen. Als je jezelf flexitarier noemt in een gesprek met anderen dan laat je wel zien dat je het belangrijk vindt om minder vlees te eten en dat je daar dus ook naar handelt; misschien dat het een ander aanspoort om hetzelfde te doen (of dat het in elk geval het zaadje plant). Ik kan mij ook voorstellen dat het minder “bedreigend” is om als hardcore vleeseter te praten met iemand die er wel over nadenkt en er naar handelt maar waar je tegelijkertijd mee levelt (omdat die ander toch ook nog vlees eet). Anders heb je misschien sneller een polariserend effect.

Tijdens m’n studie heb ik wel eens iets gehoord over dat het waarschijnlijker is dat iemand z’n gedrag aanpast na een gesprek met een flexitarier vs met een vegetarier of veganist, maar dit was volgens mij een simulatie en heb verder geen bron :joy: :joy:, maar het klinkt voor mij wel logisch.

Ik eet overigens vegetarisch (en eerder veganistisch)

10 likes

Heb jij dit ooit gehad?

• Nee
  • Ja echt pijnlijk
  • Ja maar is te doen

0 stemmers

Verpest dit een look?

• Nee hoeft niet
  • Ja sowieso

0 stemmers

2 likes

Wat bedoel je? :sweat_smile:

5 likes

De voet is veel te breed voor de schoen en hangt er half uit, de kleinste teen wordt afgesneden.

4 likes

Omg hier ben ik vlakbij opgegroeid haha, bij die snackbar haalden we altijd onze paaatat. En nog steeds trouwens als ik bij m’n ouders ben, die wonen er heel vlakbij. :joy:

5 likes

Ik vind dit echt wal-ge-lijk

14 likes

Ik erger me ook aan de knieën, is ook geen gezicht. Smeer ze in!!!

22 likes

Ze staat erbij alsof ze nodig moet plassen ook

5 likes

Daar keek ik als eerst naar, naar die droge schilferknieën. Ik zie er in de winter ook niet uit, maar als ik ergens op een rode loper moest lopen zou ik toch echt even scrubben en een beetje vet erop smeren.

9 likes

Ja en waarom zijn haar tenen paars en haar nagels ongelakt

7 likes

Hahahaha love alle kritiek, want dit de winnaar van de Model van het Jaar prijs bij de fashion awards.

Maakt het nog erger eigenlijk.

10 likes

Oke nu weet ik het zeker, ik ken jou :joy:

1 like

Het derde teentje rechts dat over de grond schuurt als ze loopt

3 likes

Hahaha ik zit hier ook niet echt anoniem, maar ben nu natuurlijk wel mega benieuwd wie jij bent! DM?

2 likes

Ik herinner me dit artikel, maar heb nu geen abo meer op de krant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-flexitarier-paradox-meer-vleesminderaars-nauwelijks-minder-vleesconsumptie~b60308aa3/ maar het komt er dus op neer dat mensen helemaal niet minder vlees eten, terwijl het wel zo voelt.

1 like

Nav de Havermelkelite, heb jij last van ‘koophuisschaamte’?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Heb geen koophuis

0 stemmers

2 likes

Wat

3 likes

1 like