Maar waarom dan per se flexitarier? Wil je een pluim? Want het biedt geen praktische voordelen om deze term aan je dieet te plakken, toch?
Wat flauw, aangezien bijna de helft van het forum erop stemt is het toch iets waar mensen zich in herkennen.
Ik ken veel mensen die idd thuis geen vlees eten maar soms buiten de deur wel, of idd 1x per week vlees eten oid, ik vind dat heel anders dan mensen die niet nadenken over vlees en het dagelijks eten. Flexiās of hoe je het wil noemen passen zich wel aan itt niet-flexitariers die soms al gaan steigeren als er een keertje geen vlees op de borrel is.
Dit, en ik denk ook dat het bestaan van deze term er wel voor zorgt dat veel mensen netto minder vlees (zijn) gaan eten. Want veel mensen willen best minderen, maar ādurvenā niet te kiezen voor volledig als vegetariĆ«r door het leven te gaan omdat het in sommige kringen toch nog als vrij radicaal wordt gezien vrees ik.
Andersom heb je vast ook een paar Gerdaās en Henken die dan 1x per week geen worst op brood doen en zich dan flexitariĆ«r noemen, maar ach.
Ik snap ook dat @Rasmus bijv de term gebruikt, want als je in principe vrijwel vega door het leven gaat Ʃn jezelf dan ook zo noemt dan gaan mensen (die zelf alles eten) echt steigeren als ze dan een keer een bitterbal naar binnen stopt op een borrel.
Nou het is niet dat ik het niet durf, ik wil het niet Ik vind elke dag vlees onnodig en veel gerechten net zo lekker of nog lekkerder zonder vlees. Maar af en toe een bitterbal of een (goed stuk) steak in een restaurant dat eet ik gewoon. En als ik ergens ga eten dan geef ik ook niet aan dat ik vegetariƫr ben want dat ben ik ook niet.
Ik denk dat ik het vooral zelf bijna nooit koop of klaarmaak, maar buitenshuis ben ik makkelijker.
Vul jij weleens zoān poll in op insta Stories?
- Altijd bij bekende mensen
- Altijd bij mensen die ik ken
- Soms bij mensen die ik ken
- Soms bij bekende mensen
- Nooit
0 stemmers
Bij alles en iedereen als ik daar zin in heb
Oh ja en
- Altijd ongeacht wie
0 stemmers
Haha inderdaad die mensen willen je dan echt op alles pakken wat je zogenaamd verkeerd doet.
Misschien geen praktisch voordeel maar wel een sociaal effect? Ik geloof er in elk geval wel in dat een (groot?) deel van het effect van vegetarisch of veganistisch eten zit in indirect andere mensen aansporen over hun eetgewoontes na te denken en er (kleine) veranderingen in aan te brengen. Als je jezelf flexitarier noemt in een gesprek met anderen dan laat je wel zien dat je het belangrijk vindt om minder vlees te eten en dat je daar dus ook naar handelt; misschien dat het een ander aanspoort om hetzelfde te doen (of dat het in elk geval het zaadje plant). Ik kan mij ook voorstellen dat het minder ābedreigendā is om als hardcore vleeseter te praten met iemand die er wel over nadenkt en er naar handelt maar waar je tegelijkertijd mee levelt (omdat die ander toch ook nog vlees eet). Anders heb je misschien sneller een polariserend effect.
Tijdens mān studie heb ik wel eens iets gehoord over dat het waarschijnlijker is dat iemand zān gedrag aanpast na een gesprek met een flexitarier vs met een vegetarier of veganist, maar dit was volgens mij een simulatie en heb verder geen bron
, maar het klinkt voor mij wel logisch.
Ik eet overigens vegetarisch (en eerder veganistisch)
Heb jij dit ooit gehad?
- Nee
- Ja echt pijnlijk
- Ja maar is te doen
0 stemmers
Verpest dit een look?
- Nee hoeft niet
- Ja sowieso
0 stemmers
Wat bedoel je?
De voet is veel te breed voor de schoen en hangt er half uit, de kleinste teen wordt afgesneden.
Omg hier ben ik vlakbij opgegroeid haha, bij die snackbar haalden we altijd onze paaatat. En nog steeds trouwens als ik bij mān ouders ben, die wonen er heel vlakbij.
Ik vind dit echt wal-ge-lijk
Ik erger me ook aan de knieƫn, is ook geen gezicht. Smeer ze in!!!
Ze staat erbij alsof ze nodig moet plassen ook
Daar keek ik als eerst naar, naar die droge schilferknieƫn. Ik zie er in de winter ook niet uit, maar als ik ergens op een rode loper moest lopen zou ik toch echt even scrubben en een beetje vet erop smeren.
Ja en waarom zijn haar tenen paars en haar nagels ongelakt
Hahahaha love alle kritiek, want dit de winnaar van de Model van het Jaar prijs bij de fashion awards.
Maakt het nog erger eigenlijk.