Stel je persoonlijke vraag #52

Oke nu weet ik het zeker, ik ken jou :joy:

1 like

Het derde teentje rechts dat over de grond schuurt als ze loopt

3 likes

Hahaha ik zit hier ook niet echt anoniem, maar ben nu natuurlijk wel mega benieuwd wie jij bent! DM?

2 likes

Ik herinner me dit artikel, maar heb nu geen abo meer op de krant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-flexitarier-paradox-meer-vleesminderaars-nauwelijks-minder-vleesconsumptie~b60308aa3/ maar het komt er dus op neer dat mensen helemaal niet minder vlees eten, terwijl het wel zo voelt.

1 like

Nav de Havermelkelite, heb jij last van ‘koophuisschaamte’?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Heb geen koophuis

0 stemmers

2 likes

Wat

3 likes

1 like

Wat een zelfkastijding. Vliegschaamte was niet erg genoeg?

6 likes

Hij probeert echt te hard nieuwe dingen te bedenken rondom de havermelkelite man, het is leuk geweest maar nu alleen cringe

27 likes

Man man man dan kun je je ook schamen als je brood bij de bakker koopt ipv de supermarkt. Ik vind koophuisschaamte een soort ‘vies’ voelen want het is de ‘meest verstandige’ keuze maar lang niet voor iedereen bereikbaar. Om je dan te schamen vind ik beetje viezig? ‘Sorry dat ik het wel bereikt ben en jij niet’

3 likes

Ik ken deze man niet. Maar sinds wanneer moeten mensen zich schamen voor het hebben van een dak boven hun hoofd? Wat stom

1 like

Wat een onzin. Je mag dat wel voelen als je huisjesmelker bent, maar niet als je 1 huis hebt.
(Of nouja na 30 jaar dan).

Ik voelde wel een soort naar gevoel, maar geen schaamte toen ik mijn huis kocht richting mijn ouders, die van hun leven nooit een huis hebben gekocht of kunnen gaan kopen. Dat heeft me echt een tijd dwars gezeten.

16 likes

Heel herkenbaar
In m’n familie heeft niemand een koophuis (ik kom uit een familie/omgeving met een lage sociaal-economische status) behalve ik sinds vorig jaar, en ik dat brengt zekersteweten
complexe gevoelens met zich mee. Die weinig mensen om me heen eigenlijk begrijpen

28 likes

Ik heb geen huis maar wel een eigen auto en dat is vanuit mijn opvoeding ook niet gewoon want er was amper geld voor fatsoenlijke kleding en daar heb ik me ook wel bezwaard over gevoeld inderdaad

7 likes

Heb jij een braadpan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja precies dat, mijn ouders hebben nooit een opleiding gedaan, ik wel. Hebben nooit in een vliegtuig gezeten/gereisd - ik wel. Kunnen geen huis kopen. Dat verschil vind ik echt heel lastig soms. Natuurlijk zijn ze blij voor mij, maar het voelt echt heel krom.

Vroeger had ik altijd nog de droom dat ik ooit een huis zou kunnen kopen voor mijn ouders (om het goed te maken ofzo), maar dat is nu natuurlijk ook nooit meer mogelijk om 2 hypotheken te betalen in deze markt :money_mouth_face:

6 likes

Heb je weleens gereden met teveel alcohol op?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je weleens meegereden met iemand die teveel alcohol ophad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je weleens gereden terwijl dat niet mocht (los van alcohol bijvoorbeeld door medicatie)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je er weleens iets van gezegd tegen iemand die van plan was achter het stuur te stappen terwijl dat niet mocht?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Meegereden in een taxi in Georgie met een chauffeur die sowieso geen water in zijn colafles had zitten.

6 likes

Hallo, is research!!

2 likes

Ja en duiding

3 likes