Nu heb ik dit liedje in mijn hoofd
Ik gaf gewoon prompts voor 1 zin per keer, ik vond het gewoon niet goed klinken en de prompts verzinnen kostte me meer tijd dan zelf even nadenken en een mooie zin schrijven.
Wat @grace ook zegt, ligt waarschijnlijk aan je prompt. Ik werk er nu een tijdje mee voor teksten en speel ook met verschillende soorten prompts en zie dan echt goed de verschillen in de teksten die er uit komen. Daarnaast neem ik ook nooit klakkeloos de tekst over, lees hem altijd na en pas ook aan waar ik vind dat het nodig is. Het helpt me altijd goed op weg op om een tekst te schrijven.
En waar ik het ook heel fijn voor vind, is het versimpelen van teksten. Ik denk vaak dat ik een tekst al goed begrijp heb geschreven, maar dan gebruik ik toch nog te veel tekst/lastige woorden, waardoor niet iedereen het begrijpt. Ik vraag nu vaak of de tekst gecontroleerd kan worden en aangepast naar een bepaald taalniveau (het niveau van onze medewerkers) en dan blijkt vaak toch dat ik zo een mail toch nog makkelijker had kunnen maken.
Ik gebruik het voor werk. Memo’s, voorstellen, dat soort dingen. Wordt ook bij ons ook gestimuleerd, heb zelfs workshops gevolgd over prompten enzo. Het is wel handig, maar ik gebruik het vooral als inspiratie, zodat ik een beginnetje heb. Ik zou nooit een heel voorstel rechtstreeks vanuit chatgpt inleveren.
Ja ik hoef verder vrijwel nooit teksten te schrijven, alleen notities in dossiers of een brief voor de huisarts dus dit was echt nieuw voor mij
Gelukkig alsnog aangenomen met mn old school geschreven brief
Ik gebruikte het eerst ook voor het schrijven van appjes waar ik dan mentaal geen ruimte meer voor had maar nu voel ik me door dit forum daar schuldig over 🫨 en doe ik het niet meer.
Op mijn werk gebruik ik het wel soms om dingen gestructureerder en beknopter op te schrijven.
Ik dacht hier dus ook over na voor stage, maar toen hoorde ik ergens dat je dan allerlei info de lucht in stuurt die misschien wel vertrouwelijk of herleidbaar kan zijn. Misschien stom, maar had daar niet eens zo over nagedacht.
Ja klopt je moet inderdaad goed letten op het niet delen van persoonlijke gegevens etc. Meestal heeft je organisatie wel een protocol of werkafspraak over hoe ze om willen gaan met AI.
Alleen als taalcontrole. Heb de neiging om in het Engels weinig te variëren in woordgebruik, dus de stukken worden er beter op. Daarna controleer ik het wel woord voor woord want ai gaat vaak mega kort door de bocht.
Op mijn werk denken mensen dat ik Chatgpt voor deze voorbeelden ben
Een collega vertelde mij dat zij niet altijd haar pannen wast … Doe jij dit ook??
- Iehh nee, ik was ze altijd
- Komt wel eens voor
- Ja doe ik vaker
0 stemmers
Edit: en em dus zonder te wassen weer gebruiken
Huh maar zet ze die gewoon vies terug in de kast? Of alleen een doekje erdoor? De enige pan die ik niet met zeep was is zo’n wokpan, maar die was je wel goed uit met warm water na gebruik
Nee zij laat m dan ook op het fornuis staan en kookt er de volgende dag weer in
Met eieren koken doe ik dat wel eens. Met andere dingen nee.
Ik hoop niet dat jij in de horeca werkt. Want jij bewaart eten in de magnetron en je collega wast geen pannen af. Wat moet Rob Geus wel niet denken
Hahaha nee maak je geen zorgen, ben daar veel te klunzig voor!
Ik was zelf altijd alles af, maar wel laast in een tv programma voorbij zien komen dat het beter is voor je pannen als je ze alleen met keukenpapier afneemt. Of zoiets, misschien niet helenaal goed onthouden, vond het in ieder geval een vies idee
Ik doe het alleen als ik voor de lunch een ei kook (en er loopt verder niets uit) en weet dat ik 's avonds rijst/pasta/aardappelen moet koken in diezelfde pan.
Ja soms als ik een eitje heb gebakken en er alleen wat olie in zit veeg ik het eruit met keukenrol.
@Quinn denk dat ze dat bedoelden, dan is die olie wel goed voor je pan.
Niet dat je aangekoekte wortels of bami ofzo laat zitten en de pan dan weer gaat gebruiken.
Bij een vriendin van de basisschool lieten ze de koekenpannen altijd zo staan. Dan werd de eerste pannenkoek een dag later gebakken in het braadvet van de worsten van de dag ervoor Dus niet eens schoonvegen of afspoelen met heet water, maar gewoon het vet erin laten en de volgende dag weer verwarmen.