Stel je persoonlijke vraag #52

Doe jij dingen met crypto

• Ja handelen
  • Ja betalen
  • Ja anders
  • Nee

0 stemmers

Gebruik je wel eens ai voor teksten? Ik ging solliciteren en iedereen zei van joh gebruik chat gpt maar dat was zo bagger? Ik schrijf veel betere teksten gewoon uit m’n hoofd.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Dat ligt dan aan je prompt. Je kunt teksten best menselijk laten klinken, ook met ai. Maar als je gewoon zegt ‘schrijf een sollicitatiebrief voor deze vacature met dit cv’, ja dan wordt het super onpersoonlijk natuurlijk.

4 likes

Nu heb ik dit liedje in mijn hoofd

1 like

Ik gaf gewoon prompts voor 1 zin per keer, ik vond het gewoon niet goed klinken en de prompts verzinnen kostte me meer tijd dan zelf even nadenken en een mooie zin schrijven.

3 likes

Wat @grace ook zegt, ligt waarschijnlijk aan je prompt. Ik werk er nu een tijdje mee voor teksten en speel ook met verschillende soorten prompts en zie dan echt goed de verschillen in de teksten die er uit komen. Daarnaast neem ik ook nooit klakkeloos de tekst over, lees hem altijd na en pas ook aan waar ik vind dat het nodig is. Het helpt me altijd goed op weg op om een tekst te schrijven.

En waar ik het ook heel fijn voor vind, is het versimpelen van teksten. Ik denk vaak dat ik een tekst al goed begrijp heb geschreven, maar dan gebruik ik toch nog te veel tekst/lastige woorden, waardoor niet iedereen het begrijpt. Ik vraag nu vaak of de tekst gecontroleerd kan worden en aangepast naar een bepaald taalniveau (het niveau van onze medewerkers) en dan blijkt vaak toch dat ik zo een mail toch nog makkelijker had kunnen maken.

15 likes

Ik gebruik het voor werk. Memo’s, voorstellen, dat soort dingen. Wordt ook bij ons ook gestimuleerd, heb zelfs workshops gevolgd over prompten enzo. Het is wel handig, maar ik gebruik het vooral als inspiratie, zodat ik een beginnetje heb. Ik zou nooit een heel voorstel rechtstreeks vanuit chatgpt inleveren.

3 likes

Ja ik hoef verder vrijwel nooit teksten te schrijven, alleen notities in dossiers of een brief voor de huisarts dus dit was echt nieuw voor mij :joy:

Gelukkig alsnog aangenomen met mn old school geschreven brief

2 likes

Ik gebruikte het eerst ook voor het schrijven van appjes waar ik dan mentaal geen ruimte meer voor had maar nu voel ik me door dit forum daar schuldig over 🫨 en doe ik het niet meer.

Op mijn werk gebruik ik het wel soms om dingen gestructureerder en beknopter op te schrijven.

2 likes

Ik dacht hier dus ook over na voor stage, maar toen hoorde ik ergens dat je dan allerlei info de lucht in stuurt die misschien wel vertrouwelijk of herleidbaar kan zijn. Misschien stom, maar had daar niet eens zo over nagedacht.

5 likes

Ja klopt je moet inderdaad goed letten op het niet delen van persoonlijke gegevens etc. Meestal heeft je organisatie wel een protocol of werkafspraak over hoe ze om willen gaan met AI.

2 likes

Alleen als taalcontrole. Heb de neiging om in het Engels weinig te variëren in woordgebruik, dus de stukken worden er beter op. Daarna controleer ik het wel woord voor woord want ai gaat vaak mega kort door de bocht.

5 likes

Op mijn werk denken mensen dat ik Chatgpt voor deze voorbeelden ben :sob:

6 likes

Een collega vertelde mij dat zij niet altijd haar pannen wast … Doe jij dit ook??

• Iehh nee, ik was ze altijd :cold_sweat:
  • Komt wel eens voor
  • Ja doe ik vaker

0 stemmers

Edit: en em dus zonder te wassen weer gebruiken

Huh maar zet ze die gewoon vies terug in de kast? Of alleen een doekje erdoor? De enige pan die ik niet met zeep was is zo’n wokpan, maar die was je wel goed uit met warm water na gebruik

1 like

Nee zij laat m dan ook op het fornuis staan en kookt er de volgende dag weer in :smiling_face_with_tear:

Met eieren koken doe ik dat wel eens. Met andere dingen nee.

18 likes

Ik hoop niet dat jij in de horeca werkt. Want jij bewaart eten in de magnetron en je collega wast geen pannen af. Wat moet Rob Geus wel niet denken

3 likes

Ik stemde nee maar bedacht me daarna dat ik het vandaag heb gedaan, had met de lunch iets gebakken in de pan en heb diezelfde pan vanavond gebruikt om een restje op te warmen en tussendoor alleen keukenpapier gebruikt om de olie eruit te vegen

2 likes

Hahaha nee maak je geen zorgen, ben daar veel te klunzig voor!

2 likes

Ik was zelf altijd alles af, maar wel laast in een tv programma voorbij zien komen dat het beter is voor je pannen als je ze alleen met keukenpapier afneemt. Of zoiets, misschien niet helenaal goed onthouden, vond het in ieder geval een vies idee

2 likes