Stel je persoonlijke vraag #52

https://www.volkskrant.nl/binnenland/digitale-beschikbaarstelling-van-oorlogsarchieven-voorlopig-van-de-baan~b2b6d656/

Toch niet blijkbaar…

Jawel. Ze gaan open maar ze komen niet meteen online. Maar je kunt dus gewoon naar Den Haag en aanvragen wat je wil.

2 likes

Nou het is niet bedoeld als sneer en vooral heel typisch dat je dat er dan uithaalt. Want wacht blijkbaar is het toch niet oke om iemand op uiterlijk te beoordelen als het maar de vrouwen op dit forum betreft ofzo.

1 like

Van mijn moeders kant weet ik het redelijk. Ze komt uit een dorp en daar weet iedereen haarfijn wie aan welke kant stond in de oorlog. Ook al wordt daar niet openlijk erover gepraat.
Mijn vaders kant is een mysterie. Ik weet alleen dat mijn opa levenslange darmklachten heeft gekregen omdat hij nauwelijks heeft gegeten in die tijd.

2 likes

Ik denk dat het aantal % die ‘neee’ heeft gestemd en het aantal % die op ‘een beetje’ hebben gestemd omgekeerd moet zijn lol

1 like

Bestel of haal jij wel eens wat bij Potae? Ik denk altijd dat kan je toch veel beter zelf maken. Maar misschien is het wel heel lekker.

• Nee echt nooit
  • Soms
  • Zelden
  • Regelmatig

0 stemmers

1 like

Het verhaal is heel simpel. Ze waren boeren in een dorpje in Groningen te ver van de stad af. Dus hebben amper iets mee gekregen van de oorlog. Ook niks meegekregen van de grote protesten in de provincie want andere regio. Mijn opa was opgeroepen want diensplicht voor Nederland en tegen de tijd dat die bij de grens aan gefietst kwam was het bombardement op Rotterdam al gevallen. Dus werd hem verteld dat die weer terug naar huis kon. Hongerwinter niet meegekregen want te ver van de stad en door de boerderij hadden ze hun eigen voedselvoorziening. Na de oorlog hebben ze Duitse weeskinderen op vakantie laten gaan op hun land en dat was het. Ze waren even slecht als een groot gedeelte van de Nederlanders door juist precies helemaal niks te doen behalve proberen door te leven.

9 likes

Ik moest googlen wat potae is

61 likes

Oh ik dacht dat het door heel nederland zat maar heeft weinig locaties zie ik.

Ben nu heel benieuwd of iemand van het forum er überhaupt ooit gegeten heeft.

Nee niet bij potae maar eet/bestel weleens kumpir en dat is wel heel lekker

3 likes

Ja die schijnt ook het populairst te zijn, maar lijkt me alsnog makkelijk zelf te maken?

2 likes

Nu alleen nog genoeg slapen en dan word ik 100 :smile:

Maar soms heb je toch zelf geen zin om iets zelf te maken? haha

4 likes

Nee dat klopt hoor, maar een aardappel in de oven, of zelfs magnetron gooien en wat vulling, ja lijkt me geen werk.

1x gegeten, ik vond het erg lekker en de aardappels zijn vooral ook veel groter dan die ik zelf heb. Ze vertelde me ook dat ze daar 8 uur in de oven liggen om ze goed te maken met de grote etc. Dus dan is zelfmaken toch niet zo makkelijk

1 like

8 uur holy shit! Op youtube zag ik vaak een uur in de oven, of sommige mensen gooien het in de magnetron msar dat lijkt me niet echt wat. Naja misschien toch een keer bestellen.

1 like

Love kumpir! En die grote aardappelen zijn niet echt makkelijk te vinden in de AH ofzo

1 like

Hoe zien 30-plussers er in jouw omgeving uit dan

5 likes

Dat zijn toch twintigers?

Ja heb ff gekeken, jongste is 25, oudste 30

4 likes

Aging like milk

2 likes