Stel je persoonlijke vraag #52

Je kan hier zo nog een paar variaties op bedenken:

• licht gekleurde was
  • fel gekleurde was
  • handwas wat geen wol is (in verschillende kleuren dus losse wasjes)
  • schoonmaakdoeken was (vind ik iets anders dan handdoeken)
  • wielren kleding
  • overige sportkleding

Dit is wat ik nog extra uitsplits tov jouw lijstje

Nee niet altijd. Soms denk ik daar wel bij na, omdat ik op voorhand al weet dat het verkeerd opgevat gaat worden. Maar lang niet altijd

2 likes

Ik woon hier al vier jaar en in mijn werkkamer staan alleen een bureau en een stoel :joy: heb er geen zin in en ook gewoon helemaal geen kaas van gegeten

De woonkamer is wel heel leuk geworden vind ik

4 likes

Wat ik me dan afvraag, als je zoveel sorteert heb je veel kleine wasjes lijkt me. Was je dan vaak of moet je dan heel lang wachten tot je iets weer kan dragen omdat het 3 weken duurt voordat de blauwe was ‘vol’ is?

4 likes

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je wielrenkleding en andere sportkleding apart doet eigenlijk?

Ik herken echt niet trouwens dat je in een week niet zoveel trommels vol krijgt? Nou sport ik wel 4x in de week en gooit m’n vriend zijn kleding ook vrij frequent in de was naar mijn mening. Maar ik draai om de week een was met handdoeken en een met beddengoed. Verder wekelijks 60 graden was met ondergoed, sokken etc, zwarte was, warme tinten (rood, oranje, beige, geel etc) en koele tinten (groen, blauw etc) en bijna elke week witte was. Onze wasmand kan na een week ook niet meer dicht omdat er zoveel in zit.

Het liefst doe ik alle wassen op 1 dag maar meestal is mn droogrek met 2 wassen al vol en moet ik daarop wachten.

1 like

Kinder was, dat dan weer gesorteerd op kleur dus is ook makkelijk 3 losse machines. Donker ondergoed / gekleurd ondergoed/ wit ondergoed, jeans bij elkaar, werkkleding, roze was, rode was en doe ook wel eens gewoon 1 ding wassen.

3 likes

Verschillende graden was qua sorteer. Ik heb bijv 60 graden wit (beddengoed oa) en 30 graden wit/licht (kleding), zo ook bij donker. Ik sorteer verder niet door op kleur buiten wit/donker en heb nooit dat ik dingen daarin ‘verwassen’.

2 likes

Wow, ik vind de wasverdelingen die jullie maken echt intens specifiek. Ik heb drie soorten:
30°c: shirts etc.
40°c: ondergoed, sokken etc.
60°c: handdoeken, beddengoed etc.

En ik doe ene week 30, andere week 40, en de 60 soms tussendoor. Dus ongeveer 1,5 was per week, maar ik woon dan ook alleen, dat zal natuurlijk hierbij ook uitmaken.

Maar het boeit me niet dat mn vieze vaatdoekjes bijvoorbeeld bij mn handdoeken gaan want het wordt toch schoon.
En ik heb ook niet de dingen verkleuren, dat is echt iets wat alleen mee dan 20 jaar geleden gebeurde voor mijn gevoel.

8 likes

Dat is ook zo, maar dat komt omdat vooral natuurlijke stoffen kleur afgeven. Katoen is het ergst. Tegenwoordig wordt er natuurlijk heel veel synthetische kleding gekocht en verkocht.

Wat ik zelf doe is nieuwe gekleurde kleding, of nieuw zwart katoen een nacht in een emmer met koud water en azijn. Dan ‘sluit je de kleur op’

Edit: of als ik lui ben van die kleurdoekjes in de wasmachine erbij

3 likes

Ik was alleen volle trommels en heb niet zoveel kleren dat ik dingen 2 weken in de was kan laten liggen. Dus 30 graden en 40 graden voor kleding, 50-60 voor handdoeken/beddengoed/theedoeken etc. Als ik op kleur ga sorteren voordat het schoon mag moet ik in m’n blote kont naar kantoor.

15 likes

Ik heb een kleine wasmachine, 6 kilo. Ook gelijk de reden dat ik veel verschillende wasjes doe maar daardoor eigenlijk altijd wel een volle trommel met 2 volwassenen en 1 kind. Niet alles wordt elke week gedraaid.

• Donkere bovenkleding
  • Lichte bovenkleding
  • Ondergoed, sokken, handdoeken, keukendoeken, poetsdoeken
  • Kinderkleding
  • Wasbare luiers
  • Wolwas en fijne was
  • Rood/roze
  • Beddengoed
  • Witte was
2 likes

:yawning_face:

123 likes

Even als tegenhanger van de mensen die altijd zeuren dat ze geen zin hebben om iedereens persoonlijke (vul in) ervaringen te lezen - ik vind het heerlijk om te zien hoe mensen hun was doen. :grin:

Wij hebben 4 wasmanden:

• handdoeken etc 60°
  • donker & zwart 30° / 40°
  • wit 60°
  • kleur 30°

Ik heb ook 1 extra draagwasmand en sinds er een baby bij is hebben we zoveel lichtgekleurde babykleertjes dat ik die soms ook apart was.

4 a 5 wassen dus, maar wit bijvoorbeeld was ik maar heel weinig. Zeker niet elke week.

9 likes

Sorry @Lemongrab nog een slaapverwekkende reactie

Ik heb een viervakswasmand:

1. Hete was (60 graden): handdoeken, keukendoekjes, schoonmaakdoekjes, sokken en ondergoed
  2. Donkerbont (30 graden)
  3. Lichtbont (30 graden)
  4. Fijnwas (30 graden)

Daarnaast was ik beddengoed apart en wasbare luiers zijn ook hun eigen was. Ik was zodra ik een mand (of luieremmer) vol heb en beddengoed eens per week. And it never fucking ends haha

1 like

Zo te lezen faal ik echt as huisvrouw. Ben al lang blij als het gescheiden is op kleur.

6 likes

Nee joh, zolang jouw was er schoon, mooi en heel uit komt is het prima toch. Sommige lijstjes zijn ook gewoon bezigheidstherapie hoor.

Om zelf dan maar een einde te maken aan dit:

2024 is voor jou tot nu toe:

• Fantastisch
  • Overwegend positief verlopen
  • Een jaar van plussen en minnen
  • Overwegend negatief verlopen
  • Ruk, maak me maar wakker in 2025

0 stemmers

Edit: ja ik maak dus nooit een poll dus uiteraard is hij anoniem, nu al klaar mee haha

3 likes

Mijn 2024 is fantastisch! Echt het beste jaar in tijden :biggrin:

27 likes

Hahaha ik dacht al, jammer dat ie anoniem is.

Het klinkt heel zuur maar als iemand een heel jaar als fantastisch ervaart dan vraag ik me af wat er allemaal voor geweldigs is gebeurd.
Ik heb volgens mij nog nooit een fantastisch jaar gehad. Heb overigens op overwegend positief gestemd.

1 like

Ik heb op fantastisch gestemd omdat dit jaar voornamelijk uit hoogtepunten bestaat. Kind gekregen, gestart bij mijn droombaan, nieuwe vrienden gemaakt en over het algemeen gewoon veel leuke dingen gedaan en gezien. En de afgelopen jaren ook best wat gedoe gehad met gezondheidsproblemen bij naasten met wie het dit jaar ook veel beter is gegaan.

16 likes

Ik heb niet op fantastisch gestemd (overwegend positief), maar bij mij is het vooral in vergelijking tot vorig jaar een veel beter jaar. Nu kwamen veel dingen weer ‘goed’ en ik heb echt moeite gedaan in bijvoorbeeld de sportschool en om nieuwe contacten aan te knopen, waardoor mijn eigen insteek veel positiever is.

8 likes