Mijn zus is wel eens boos op me geworden omdat ik dat niet kan ![]()
Oh, wat een goed idee! Mijn (enige) broertje en zijn partner willen graag kinderen, ik ga dit ook doen (als het ze gegund is natuurlijk
). Ik ben sowieso ook heel erg van plan die leuke tante te worden die een paar keer per jaar aan komt waaien en dan leuke dingen met die kinderen doet en leuke cadeautjes meebrengt ![]()
Dansen en bewegen gewoon goed, maar met muziek maken/instrumenten heb ik totale kortsluiting.
Ik heb dit denk ik al 25 jaar niet meer gezongen dus geen idee
Ik ben wel echt klapvee, als iedereen klapt, klap ik mee.
Als iemand jou nu vraagt hoe oud Vincent van Gogh is geworden weet je dan het antwoord?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik deed maar een random gok en ik zei 53.
Hij is trouwen maar 37 jaar geworden
Ik wilde eigenlijk klikken op ondergemiddeld, maar drukte per ongeluk op buitengewoon slecht en dat past eigenlijk wel beter ![]()
Ja klopt! ![]()
Nee dat snap ik en daar doelde ik ook niet op, zoals ik zei verkeerd gelezen. En ik weet dat ik vergeleken daarmee zeker geluk heb gehad en daar ben ik ook dankbaar voor.
Mijn reactie (ja uit emotie) was voor mensen die wel beide ouders nog hebben en dan zeggen: ja ik zou ook wel een erfenis willen en het zou me goed uitkomen als dat snel gebeurd en ze overlijden. En die reactie heb ik afgelopen jaar 2x gehad van mensen om me heen, dus ik dacht dat dat bedoeld werd.
Dus excuses als je je vervelend voelde door mijn reactie, zo is hij niet bedoeld geweest
Zongen jullie op de basisschool ook altijd Zum Geburtstag viel Glück?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hankie pankie shanghai ![]()
Woonde je vlakbij de Duitse grens?
Ik kan nog steeds die klapjed bij ‘het is een nacht’ niet.
En ook de Franse versie. Maar dit deden we alleen in de kleuterklas. Het was eerder zingend gebrabbel, dan daadwerkelijk Frans of Duits
Nav een gesprek met vrienden over in hoeverre we in staat zijn om ons 3 dagen te redden in geval van een (natuur)ramp of oorlog, deze poll:
- Haha nee wat een bullshit en bangmakerij
- Nee maar wil ik wel nog aanschaffen
- Ik sprokkel op dag moment wel wat dingen bij elkaar, komt goed
- Nu ik het zo zie heb ik (bijna) alles wel in huis
- Ja, ik heb de spullen van de basislijst
- Ja, ik ben een prepper
0 stemmers
Hier het lijstje van de overheid: Wat zit er in een noodpakket? | Rijksoverheid.nl
Ik heb de meeste dingen wel in huis maar niet op één plek, dus afhankelijk van het type noodsituatie ben ik alsnog de Sjaak. Ik wil dus wel graag een noodpakket samenstellen en op een goed bereikbare plek leggen maar goed dat wil ik al een jaar en heb nog nul actie ondernomen.
Het meeste heb ik op zich wel maar ik dacht laatst dat ik toch maar even wat flessen water in huis wil hebben en een iets betere voorraad houdbare dingen. Het zou natuurlijk prima kunnen dat er per ongeluk of expres (tijdelijk) iets met het drinkwater of leveringen aan supermarkten is en dan wil ik niet Corona-wc papier-stylo naar de supermarkt voor een run. Ik woon ook ergens waar een overstroming goed denkbaar is bijv. Allemaal van die dingen waardoor je totaal onthand bent en dan ben je heel blij met je water en je kikkererwten. En een radio vind ik ook een goed idee ivm stroomuitval of uitval van internet/telefonie.
Maar als er echt iets ernstigs gebeurt zoals bommen uit Rusland dan gaat het allemaal niet zoveel helpen natuurlijk.
Geen pakket, maar bijna alles in huis om prima een paar dagen uit te zingen. Haast volle gastank en kookpitje van de vakantie, flinke voorraad pasta, ingeblikte tomaten, linzen, bonen etc., kaarsen enzo, zaklamp. Alleen wat flessen water nog en een radio op batterijen zou nog wel handig zijn. Vind die speciale noodpakketten echt overdreven duur.
Ik woon niet op een plek die zal overstromen, dus ik denk dat met name uitval van basisvoorzieningen iets is om rekening mee te houden. Evacueren zie ik niet snel gebeuren, dus zie ook niet de noodzaak om helemaal speciaal een tas in te pakken. Als er een bom valt zijn we toch wel fucked.
Ik heb gestemd op ja ik heb alles, maar ik ben nog niet helemaal compleet. Maar ik ben er wel bewust mee bezig. Heb bijv wel genoeg eten en drinken apart staan voor 3 dagen, gasstelletje, zaklampen en batterijen enzo, maar ik heb geen tas die ik direct kan pakken.