Stel je persoonlijke vraag #52

Ik kan nog steeds die klapjed bij ‘het is een nacht’ niet.

9 likes

En ook de Franse versie. Maar dit deden we alleen in de kleuterklas. Het was eerder zingend gebrabbel, dan daadwerkelijk Frans of Duits

2 likes

Nav een gesprek met vrienden over in hoeverre we in staat zijn om ons 3 dagen te redden in geval van een (natuur)ramp of oorlog, deze poll:

Heb jij een noodpakket in huis?
  • Haha nee wat een bullshit en bangmakerij
  • Nee maar wil ik wel nog aanschaffen
  • Ik sprokkel op dag moment wel wat dingen bij elkaar, komt goed
  • Nu ik het zo zie heb ik (bijna) alles wel in huis
  • Ja, ik heb de spullen van de basislijst
  • Ja, ik ben een prepper

0 stemmers

Hier het lijstje van de overheid: Wat zit er in een noodpakket? | Rijksoverheid.nl

1 like

Ik heb de meeste dingen wel in huis maar niet op één plek, dus afhankelijk van het type noodsituatie ben ik alsnog de Sjaak. Ik wil dus wel graag een noodpakket samenstellen en op een goed bereikbare plek leggen maar goed dat wil ik al een jaar en heb nog nul actie ondernomen.

4 likes

Het meeste heb ik op zich wel maar ik dacht laatst dat ik toch maar even wat flessen water in huis wil hebben en een iets betere voorraad houdbare dingen. Het zou natuurlijk prima kunnen dat er per ongeluk of expres (tijdelijk) iets met het drinkwater of leveringen aan supermarkten is en dan wil ik niet Corona-wc papier-stylo naar de supermarkt voor een run. Ik woon ook ergens waar een overstroming goed denkbaar is bijv. Allemaal van die dingen waardoor je totaal onthand bent en dan ben je heel blij met je water en je kikkererwten. En een radio vind ik ook een goed idee ivm stroomuitval of uitval van internet/telefonie.

Maar als er echt iets ernstigs gebeurt zoals bommen uit Rusland dan gaat het allemaal niet zoveel helpen natuurlijk.

6 likes

Geen pakket, maar bijna alles in huis om prima een paar dagen uit te zingen. Haast volle gastank en kookpitje van de vakantie, flinke voorraad pasta, ingeblikte tomaten, linzen, bonen etc., kaarsen enzo, zaklamp. Alleen wat flessen water nog en een radio op batterijen zou nog wel handig zijn. Vind die speciale noodpakketten echt overdreven duur.

Ik woon niet op een plek die zal overstromen, dus ik denk dat met name uitval van basisvoorzieningen iets is om rekening mee te houden. Evacueren zie ik niet snel gebeuren, dus zie ook niet de noodzaak om helemaal speciaal een tas in te pakken. Als er een bom valt zijn we toch wel fucked.

3 likes

Ik heb gestemd op ja ik heb alles, maar ik ben nog niet helemaal compleet. Maar ik ben er wel bewust mee bezig. Heb bijv wel genoeg eten en drinken apart staan voor 3 dagen, gasstelletje, zaklampen en batterijen enzo, maar ik heb geen tas die ik direct kan pakken.

Ik heb pakken rijst allemaal blikken met bonen en zo staan.
Maar geen kookpitje of gasstel. Dus zodra de elektriciteit uitvalt eet ik koude blikgroente

1 like

Dit staat ook niet op de lijst toch. Vraag me af of je dan zin hebt om te koken

2 likes

Ja Rutte zei het! Dus nu moet ik een fluitje in huis voor als de Russen komen

12 likes

Je wordt ergens uitgenodigd en dit is de tafel: een grazing table.

• Heerlijk, leuk, ja kan ik wel waarderen
  • Lijkt me helemaal niks

0 stemmers

Bron: Grazing table - borreltafel tips - Brenda Kookt

1 like

Dit is gewoon een hele onpraktische borrelplank toch?

6 likes

Handig met die kaas nog in het plastic en een paar rauwe pompoentjes :smile:

10 likes

Lekker iedereen met z’n vieze handen eraan :nauseated_face:

16 likes

Ja ik heb gewoon echt geen zin om te doen wat Rutte zegt maar ja je voelt je ook wel mooi een sukkel als je uitdroogt omdat je te koppig bent.

Denk sowieso dat wat flessen water eigenlijk geen slecht idee is, woon op 10 hoog dus ook bij een simpele stroomstoring is hier al geen water meer.

Ik ben slecht voorbereid, maar heb in ieder geval wel genoeg eten en drinken in huis om het een tijdje uit te zingen, dankzij mijn moeder die is opgegroeid in een regio waar ze in haar jeugd vrij afhankelijk waren van import voor voedsel (als de boot niet kwam was er geen meel voor brood) en ook ingeprent heeft gekregen dat als er even minder geld is het handig is om allerlei basisproducten in je voorrraadkast te hebben.

Dus ik heb in ieder geval een 20kg zak rijst, allerlei soorten pasta, ingeblikte vis, pasata, soep etc. altijd in huis.

3 likes

Draag jij als je gaat slapen vaak een bijpassend pyjamasetje?

• Nee vaak niet
  • Ja altijd
  • Zo af en toe

0 stemmers

Een goede vriend is een lade van mij aan het opruimen en hij snapt niet dat ik mn pyjamasetjes niet netjes bij elkaar heb liggen! Lol

3 likes

Maar dat is in principe met een normale borrelplank ook toch? Of vind je dat ook niks

1 like

Denk je dat er net als in Amerika, hier ook een verbod komt op Tiktok?

• Ja, op korte termijn
  • Ja, op langere termijn
  • Nee, denk het niet
  • Geen idee

0 stemmers

1 like

Heb geen pyjama’s. Meestal slaap ik in traningsbroek en shirt of ik slaap zonder kleding.

1 like