Stel je persoonlijke vraag #52

Hebben jullie al een kerst gevoel

• Ja, ik ben al helemaal in de kerststemming
  • Nee, maar het begint te komen
  • Nee, maar kerst laat mij sowieso koud
  • Normaal gesproken wel. Maar dit jaar heb ik totaal geen zin in kerst

0 stemmers

1 like

Ik heb al even het “godverdomme het is al bijna kerst en ik moet nog fucking veel doen”-gevoel.

Zoals elke december.

Dus totaal kerstgevoel :mx_claus:

31 likes

Dit. Kerstgevoel = stress, geen overzicht, gevoel van alles te vergeten, niets kunnen onthouden :evergreen_tree:

3 likes

Ik heb voor het eerst sinds jaren weer een vriend en dus schoonfamilie en nu voelt kerst ineens heel druk :woozy_face:

5 likes

Grappig, zie dit net voorbij komen: https://www.nu.nl/slimmer-leven/6338404/zo-hoef-je-niet-naar-lange-audioberichten-in-whatsapp-te-luisteren.html

2 likes

App je wel eens naar jezelf?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dagelijks, boodschappen die ik moet halen, stickers die ik wil doorsturen, dingen die in de agenda moeten
Veel gemakkelijker dan een notitie-app voor mij

7 likes

Hoeveel empathie heb jij?

• Héél veel, ik ben héél empathisch
  • Véél, ik ben zéér empatisch
  • Ik ben normaal level empatisch
  • Ik ben echt super weinig empatisch

0 stemmers

Je mag mensen aanspreken op wat ze invullen als je het er niet eens mee bent, wel zo empatisch.

6 likes

Ik ben 'huilen in de bios bij Godzilla toen ze de babies van het monster uitmoordden en het monster ging schreeuwen “want zij kan er toch ook niks aan doen dat ze een monster is en ze wil gewoon haar babies beschermen” level empatisch.

En nee, dit was niet onder invloed van hormonen tijdens een van mijn twee zwangerschappen.

3 likes

Ik denk dat veel mensen empathisch gedrag vertonen omdat dat sociaal gewenst gedrag is. Maar of ze daadwerkelijk zijn is een tweede.

Vaak heb ik het idee dat mensen alleen empathie voelen onder strenge voorwaarden.

• Dus mensen moeten begrijpen dat jou wat ernstigs overkomt. Net als ze het niet begrijpen dan krijg je het niet.
  • jij moet een vlekkeloze achtergrond hebben. Zodra dat niet zo is, pech gehad
  • jouw morele normen en waarde moeten vergelijkbaar zijn met de mijne
  • jij moet de empathie gracieus ontvangen

Maar misschien ben ik te cynisch

6 likes

Heb je het nu niet meer over compassie? Empathie heb je of heb je niet, toch?

Ik vind het wel weinig empathisch dat je mijn poll niet invult.

5 likes

Je hebt meerdere vormen. Het kunnen meevoelen is een en het begrijpen is een ander. Daarnaast denk ik dat weinig mensen kunnen meevoelen met iets, wat ze niet begrijpen

2 likes

Ik wist oprecht niet dat dit kon en het is gewoon een LiFE SAVER. Thanks omg. :anguished:

Duizend keer beter dan mijn eeuwige agenda herinneringen die ik inmiddels zelfs al vakkundig negeer.

2 likes

Ik was nog aan het twijfelen tussen zéér en héél veel en tegelijk aan het cringen over van die mensen die van empath hun hele persoonlijkheid maken en zo niet willen zijn.

6 likes

Ik vind hartjes beter dan likes, hartjes zijn gewoon lief. Gelukkig hebben we dat ipv ‘vindt dit bericht leuk’.
Ik geef ze liever dan de hugs meestal want die vind ik wat weeïgs hebben. Als je iets leuks meemaakt betekent mijn hartje ‘leuk voor je’ en als je iets kuts meemaakt ‘kut voor je’.

10 likes

Alleen bij bekenden ben ik empatisch. De rest kan me niet zo boeien

Lusje van een theedoek om ‘m op te hangen is kapot, kan jij dit zelf repareren?

• Ja natuuuuurlijk
  • Nou ja wellicht met een beetje moeite en niet echt netjes
  • Gaat me absoluut niet lukken

0 stemmers

4 likes

Al accepteer ik de schade en hang hem gewoon op in plaats van aan het lusje.

49 likes

Dat is een prima oplossing maar geen antwoord op de vraag đŸ•”đŸŒâ€â™€ïž

1 like