Stel je persoonlijke vraag #52

Dan zou ik zeggen werkvakantie toch? Verhuizen is wat drastischer

2 likes

Maar werkvakantie vind ik ook weer zo tegenstrijdig klinken

3 likes

““workation””

2 likes

:dizzy: digital nomad :dizzy:

3 likes

Ooit gedaan, maar ziet er echt niet uit

5 likes

Da ba dee da ba daiii

8 likes

“ja jij bent nieuw dan moet jij je toch voorstellen!!”

1 like

Ik ben in nieuw gezelschap altijd meer de kat uit de boom kijker. Ben vaak ook bang dat ik me al eens voorgesteld heb omdat ik zo slecht met gezichten en namen ben.

Ben ook wel benieuwd
 Als ik me voorstel;

• PrivĂ© en op werk alleen met voornaam
  • PrivĂ© alleen met voornaam, op werk met voornaam + achternaam
  • PrivĂ© met voornaam + achternaam, op werk alleen met voornaam
  • PrivĂ© en op werk met voornaam + achternaam
  • Anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Dit :joy: kreeg wel complimentjes, blauwe mascara bij bruine ogen maar nu denk ik echt whaaaat was I thinking???

3 likes

Iemand in je omgeving heeft een kindje geadopteerd uit land x. Is het gepast om een cadeautje te geven gerelateerd aan dat land. Dat kan van alles zijn, een dekentje dat daar is gemaakt, een schilderij met een landschap van daar, etc. Dit is serieus een gespreksonderwerp in mijn omgeving en ik kan alleen maar denken: waarom zou dat niet kunnen? Maar ben benieuwd.

• Ja dat is zeker ongepast, want

• Nee dat is niet ongepast, want

• Dat is ongepast, tenzij
  • Dat is gepast, mits

0 stemmers

1 like

Lijkt me juist goed dat een kindje de verbintenis met eigen cultuur blijft behouden.

13 likes

Mij ook! Alleen hier waren dus ook mensen die zeiden: nu is hij Nederlands!! Maar tsjah wat is nls he. Alsof dat dan een reden is om niet zo’n cadeau te geven :roll_eyes:

4 likes

En dus dan maar zijn achtergrond en cultuur moet vergeten? Loopt sowieso fout af dit.

41 likes

Kerstverlichte huizen:

• Leuk, heb ik zelf ook
  • Leuk, heb ik zelf niet
  • Niet leuk, heb ik zelf niet
  • Niet leuk, heb ik zelf wel

0 stemmers

Eet jij je broodje ei met mayo

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je wel eens een uitkering gehad?

• Nee
  • Ja WW
  • Ja Wajong
  • Ja een andere uitkering

0 stemmers

Voor de witte mensen, heb jij altijd wel iets van kleur in je gezicht (rode wangen oid) of ben je gewoon echt wit?

• Altijd wel iets van kleur
  • Nee ben echt wit

0 stemmers

Als je vitaminepillen slikt (bijv B12), doe je dan merk (H&B) of huismerk

• Merk
  • Huismerk

0 stemmers

2 likes

Ik kan gerust voor spook door gaan :sweat_smile:

1 like

Huismerk van H&B, tel je dat als merk of huismerk?

Ja dat vind ik merk, want zo’n potje kost 20 euro?? en bij de Kruidvat 3 euro

1 like

Ja bizar
 mijn huisarts zegt altijd om gewoon voor Kruidvat huismerk te gaan omdat er overal (elk merk) dezelfde werkzame stof in zit :woman_shrugging:t4:. Dit ging toen geloof ik over vit D!

8 likes

Het mag toch ook niet meer (internationaal adopteren) omdat het fucked up is?

Anyway ik denk niet dat een schilderijtje ervoor gaat zorgen dat een kind verbinding houdt met de cultuur waar ze in geboren zijn dus dat de gever zich in deze context ook niet zo belangrijk moet vinden. Doe gewoon Duplo en laat het die ouders verder uitzoeken.

33 likes

Ja hoop dat ze iig zorgen dat het kind de taal leert uit het land van herkomst.

Niets zo triest als dat ze dan eindelijk hun echte familie ontmoeten en er dan niet mee kunnen spreken.

Vind het eigenlijk ook best wel ziek om in fucking 2024 nog een kind uit een ander deel van de wereld te adopteren, we weten wel beter nu toch? Neem dan een Nederlands pleegkind oid.

15 likes