Stel je persoonlijke vraag #52

Woon jij boven/naast een winkel die geen landelijke winkel is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, is het een schimmige winkel?

• Sowieso niet
  • Mogelijk
  • Sowieso wel

0 stemmers

Maak je je wel eens zorgen om explosies door die winkel?

• Ja
  • Nee
  • Eerst niet maar nu wel

0 stemmers

2 likes

Nee maar was niet verbaasd toen de viswinkel in de straat verderop waar ik overduidelijk niet verse vis had gekocht werd opgeblazen

8 likes

Heb er wel een in mijn straat maar totaal niet schimmig haha

1 like

Niet meer. Bij mijn vorige huis wel en dat was best een schimmige zaak waar nog wel eens wat bijzondere types rondhingen. Echt grote zorgen heb ik me nooit echt gemaakt, maar het ging toen wel eens door mijn gedachte dat het me niet zou verbazen als daar nog eens wat zou gebeuren.

1 like

Ik keek ooit vanuit mijn kamer uit op een winkel waar echt om de zoveel tijd weer een politie-inval was, waar nooit klanten waren maar 's avonds opeens allemaal beweging. Was zo vermakelijk

3 likes

Wel heel lang gedacht dat het kruidenierswinkeltje in de straat eigenlijk een front voor wat anders was (want
 hoe kan het uit), maar dat bleek gewoon legit met een hele lieve bejaarde eigenaresse

4 likes

Oh wacht er schiet me opeens te binnen dat mijn eerste huis echt naast een shady zaak zat. Was echt zo blij toen ik daar weg was, locatie was wel echt top tier haha.

1 like

Lol ja in de tijd dat ik hier woon heb ik al zoveel leegruimingen en beschietingen en aanverwante zaken meegemaakt (never forget dat er geschoten werd in het park terwijl ik daar liep en de chinees waar ik altijd bestelde bestaat niet meer omdat er illegaal gegokt werd :angry:)

5 likes

Ja damn, zomer 22 toch?

Weet ook nog dat de malabata, de coffeeshop, toen allemaal harddrugs bleek te verkopen haha.
En al die kappers met Zac Efron en Lindsay Lohan als modellen haha. Ik snap niet dat de gemeente daar niet meer aan kan doen als letterlijk ieeeeeeedereen weet dat het shady is.

2 likes

Volgens mij wel ja!

Hahaha ja 9 van de 10 keer is het echt geen verrassing inderdaad. Ik weet niet of ze daar nog steeds mee bezig zijn maar ik weet dat er op een gegeven moment plannen waren voor een extra politiebureau op de asw zelf, gewoon omdat ze daar zoveel moeten zijn

3 likes

Geen explosie, maar er is een tijd terug wel een grote inbraak bij de winkel geweest. Ik had ook alles qua knallen en alarm gehoord en politie voor de deur gezien, maar ik dacht dat ze gewoon even stonden te chillen of op hun eten stonden te wachten :joy: Volgende ochtend loop ik niets vermoedend de deur uit vol tegen een agente aan die de crime scene aan het bewaken was.

2 likes

Er is er wel laatst een geopend bij Utrecht Centraal maar hoe het zit met asw en een bureau geen idee

Edit: vorig jaar toen ik net verhuisd was werd ik wel wakker door een flinke knal hadden ze geprobeerd gewoon een normale winkel van een keten een of andere plofkraak te doen (niet ASW btw)

5 likes

Nouja de malabata staat al 12 jaar leeg haha, dus misschien kunnen ze daar intrekken?

Ohh dat had ik helemaal gemist

Ik zocht het nog even op en het is/was geen echt politiebureau blijkbaar maar ‘een vast pand’ voor politie en nog wat andere mensen @Zemraluani

4 likes

Puur onwetendheid hoor, maar waarom heeft de NAVO daar baat bij? Ik merk namelijk dat het me toch enigzins angstig maakt. Ook met het advies waar de banken mee bezig zijn. Die hebben ongetwijfeld meer info dan wij.

4 likes

Ja zal helaas niet de eerste of laatste zijn die ondanks alle goede bedoelingen zijn plekje niet volledig gaat kunnen vinden en altijd iets mist.eens ook met @grace en @Zemraluani en moet eerlijk bekennen dat ik Gefeliciteerd er niet goed uitkreeg.

7 likes

Geld

10 likes

Heb je al gehuild bij kerstreclames?

• Ja (welke)
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb er nog geen gezien

11 likes

Geld inderdaad. Ze willen belangrijke bondgenoten zoals de VS niet kwijt en die raken ze kwijt als er niet meer geld vanuit Europese leden naar defensie/NAVO gaat. Er gaat alleen meer geld naar defensie als er een urgentie gevoeld wordt.

Ik vind het ook geen rare ontwikkeling dat banken een richtbedrag gaan adviseren. Veel mensen hebben geen cash in huis en dat is onverstandig in situaties waarin door bewuste of onbewuste acties het systeem plat ligt. + Als iedereen in zo’n situatie tegelijk heel veel geld gaat opnemen, ontstaat er een monetair problematische situatie. Dan kan je beter nu een helder richtbedrag geven en erop anticiperen dat wellicht veel mensen dat advies opvolgen en ca dat bedrag pinnen, dan chaos als er iets aan de hand is.

Overigens werkten banken hier al aan en heeft dat geen verband met de NAVO toespraak van Rutte.

7 likes