Stel je persoonlijke vraag #52

Ik slikte verkeerd (??). Weet alleen nog dat we veel met vla oefenden :drooling_face:

1 like

Dat je r rrrrolt

3 likes

Als je bijvoorbeeld Rotterdam zegt, die 2e R rolt dan en dan rolt je tong meer naar je keel omhoog.

De vriendin die sliste hield haar tong altijd strak tegen haar voortanden.

1 like

Slissen doe ik gelukkig niet. Het voelt alsof mij tong niet snel genoeg kan trillen tegen m’n tanden om die r te doen.

@Solee goede deal lijkt me, jij een mild spraakgebrek, ik niet meer

3 likes

Nee, maar moest geloof ik wel.

5 likes

Volgens mij wel maar dan zoals altijd maar half.

Het enige boek dat me is bijgebleven was ā€˜Het verrotte leven van Floortje Bloem’
Heb jij deze gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ook waarschijnlijk het enige boek wat ik echt heb gelezen voor Nederlands. Ik werd er helemaal naar van.

Nee, wel gezien ooit op tv. Heeft destijds wel indruk op me gemaakt.

Ik heb wel voor Nederlands ā€˜De ontdekking van de hemel’. Volgens mij kreeg ik hiervoor an sich al bonuspunten.

Nog meer uitslovers die De Ontdekking van de Hemel hebben gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Wel een boekverslag gemaakt. Zorgvuldig samengesteld door meerdere uittreksels van scholieren.com en die in eigen woorden te vermaken tot een verslagšŸ˜‚

8 likes

Dat deed iedereen toch haha. Je las een heel klein beetje uit het boek en dan ging je via die site maar iets snel in elkaar zetten. Lukte altijd.

6 likes

Het gouden ei mocht van onze leraar niet op onze lijsten. Hij was nogal streng :sweat_smile:
En Mulisch was vullisch, dus met De ontdekking van de hemel maakte je ook geen indruk.

@Jumpsuit ik heb keurig alles zelf gelezen en geschreven. Mijn lijst was echt iets waar ik mijn best voor deed.

6 likes

Ik heb een poging gedaan maar vond het zo vreselijk dat ik halverwege heb opgegeven. M’n docent Nederlands was groot fan van het boek en ik zweer dat ze me nooit vergeven heeft dat ik het een kutboek vond, haha.

3 likes

Bij mij waren er vooral sukkels die het gekopieerd zo inleverden en dan een 1 kregen.
Ik ben nooit gepakt :sunglasses: en ik houd heel erg van lezen maar niet van verplicht lezen

7 likes

Haha ja het was een kunst op zich om het dan in je eigen woorden te omschrijven. Maar ik had ook kunstgeschiedenis dus daar moest je ook altijd een lang lulverhaal maken om 1 of ander schilderij en dat lukte ook altijd. Maar haha vind dit echt grappig nu. En mijn docent Nederlands was bestwel een viezerik. Hij raadde me altijd van die sexueel getinte boeken aan.

1 like

En heb je ā€˜Ik ook van jou’ gelezen?

• Ja deels omdat het moest
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes
  • Ik weet toch niet meer welke boeken ik 15 jaar terug heb gelezen joh

0 stemmers

2 likes

Dit boek was echt te nieuw voor mijn literatuurlijst. Hersenschimmen, boeken van Wolkers, Mulisch etc en dan ook voor de vorm een allochtone vrouw en dat was dan De Weg naar het Noorden van Naima El Bezaz.

Ik hield echt van lezen en ik heb gewoon de hele lijst gelezen ipv een deel dat verplicht was. Ben door gebrek aan variatie ook wel deels mijn plezier in lezen verloren voor een paar jaar haha

11 likes

Ik heb er juist jaren niet meer aan gedacht, maar door dit gesprek denk ik er met best veel plezier aan terug. Ik heb heel veel leuke boeken gelezen en ik zou nu meer tijd moeten nemen om meer te lezen.

Ik heb ook ooit mee gedaan met het leesclubje voor de Inktaap. Nog meer mensen?

• Nooit van gehoord
  • Ken ik wel, maar was niets voor mij
  • Ja
  • Ja, maar wilde liever niet dat Dimitri Verhulst won in 2008

0 stemmers

1 like

Ja, toen mochten we school missen met dat clubje voor de uitreiking. Het schervengericht won toen, dikste boek wat ik ooit heb gelezen (1000 paginas ofzo :open_mouth:)

1 like

Ik heb zeker ook leuke boeken gelezen en kijk ook niet per se slecht terug op die periode. Ik kan alleen echt heel slecht titels en de daarbij passende inhoud terughalen merk ik haha

Edit: wat ik me nu opeens wel weer bedenk: een klasgenoot met dezelfde naam als ik had haar mondeling over Knielen op een bed violen gedaan. Alleen mijn mentor had denk ik al een beetje cognitieve klachten en begon tijdens mijn speech op de diploma-uitreiking uitgebreid te vertellen hoe goed ik dat wel niet had gedaan, wat dus over mijn naamgenoot ging. Ik vond het alleen te ongemakkelijk om hem daar op dat podium te corrigeren dus heb 5 minuten een speech aangehoord die niet over mij ging :clown_face:

8 likes

Ik had het ook best druk met van alles (tongen in het fietsenhok)

10 likes