Stel je persoonlijke vraag #52

Op een of ander manier breekt elke keer de pleuris uit als ik net weg ben :joy:
Vorig jaar de vulkaanuitbarsting in IJsland
Dit jaar de overstromingen in Oostenrijk en Duitsland.
Familie grapt al dat ze kijken waar wij naar op vakantie gaan zodat ze dat dan kunnen vermijden :joy::joy:

4 likes

Gewoon zoals het hoort alfabetisch op achternaam van de auteur (een paar auteurs die hun eigen plank hebben omdat ik er zoveel van heb daargelaten). En dan wel op taal, eerst alle Engelse op auteursnaam, dan alle Nederlandse (die gesplitst op kinder en volwassen) en dan nog het beetje Duits en Frans dat ik heb. En dan nog de kunst- en muziekboeken etc. in een aparte kast.

3 likes

Ik zag net een fanfilmpje van Christina en zonder filters zie je echt de Ozempic face bij Christina. Ja, ik moest hier aan denken toen ik dat zag :sweat_smile:

4 likes

Is weinig

3 likes

Sjongejonge man je bent niet direct een cultuurbarbaar dan. Echt zo Egf dit.
Flikker op met je boeken. Heb die van mij onder het bed gegooid.

Heb jij fotoboeken in huis?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Kwam er trouwens laatst achter dat ik alsnog heel veel boeken op zolder heb, bah, alsof je dan ineens intelligent lijkt met zon suffe boekenkast waar je nooit 1 boek van aanraakt. O.a. mn ouders

7 likes

Ik heb zelfs een keer een aardbeving in Nederland meegemaakt en niet in Groningen. Was echt heel licht, toevallig gestopt bij een stoplicht met de auto en toen voelde ik de auto kort heen en weer schudden.

Later twee in Californië en dat was wel een stukje heftiger, echt zo’n gek gevoel alsof je huis ineens een boot is ofzo.

Hilaar, natuurrampen!

7 likes

Weinig, echt? Als alles betaald en gespaard is bedoel je? Dan vind ik 350 overhouden voor leuke dingen doen niet weinig. Of ik lees het verkeerd.

2 likes

Als je daar ook nog boodschappen van moet doen vind ik dat niet veel nee

2 likes

Oh nee ik ook niet. Maar het is mij niet echt duidelijk wat @keekie met dat geld allemaal nog moet betalen.

5 likes

Nouja de vraag ging over vaste lasten, dan is €350 overhouden niet veel. Zeker als je nagaat dat het nibud zegt dat je idealiter niet meer dan de helft van je inkomen kwijt zou moeten zijn aan vaste lasten. Als je vaste lasten eraf zijn heb je namelijk nog allerlei dagelijkse kosten (en sparen zit er nog niet eens bij) dus ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk rondkomen is als je een klein bedrag overhoudt.

4 likes

Ik vind het vooral bijzonder dat geldvragen hier een soort taboe zijn. Je wordt echt met je nek aangekeken als je een vraag over geld of budget durft te stellen.

2 likes

Volgens mij is het niet om die reden een taboe maar lijkt het vaak meer een verkapte manier om te vertellen hoeveel geld sommige mensen hebben.

31 likes

Ik ben blij dat jij opkomt voor deze achtergestelde en onderbelichte groep; de mensen met geld.

38 likes

Haha ja deze comment komt van iemand die een poll postte met iets van de strekking van “hoeveel spaargeld heb jij” en de antwoordopties begonnen bij 5000 euro oid

16 likes

Geef je dingen in je huis bijv. plant/stofzuiger een naam?

• Ja Mijn Plant
  • Ja Mijn Auto/Fiets
  • Ja mijn stofzuiger
  • Ja Iets anders (vertel)
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Alles heeft een naam, tot de auto aan toe
Verder ben ik in orde.:sweat_smile:

5 likes

De auto heet Rupert

4 likes

Onze auto heet Bob omdat we een Kia Niro hebben. Oh en de tuinkabouter heeft ook een naam, maar dat vind ik niet meer dan logisch :rofl:

Samenvatting

Niro → Robert de Niro → Bob

7 likes

I rest my case :joy::gun:

1 like