Stel je persoonlijke vraag #52

Ik snap dat je als ouder je kind knap vindt, maar de realiteit is dat niet alle kinderen knap zijn. Een collega kwam laatst langs met haar baby, en toen zei ze ook gewoon: nou de eerste dagen dacht ik wel: ze is niet echt goed gelukt. Ik vond het ergens wel verfrissend dat ze dat gewoon zei. Inmiddels vind ze haar baby wel knap hoor, en het is ook een mooie baby nu.

11 likes

Haha nou toen mijn tweede geboren was was ze echt niet de knapste :rofl:… als mensen dan foto’s zagen van na de geboorte en iets zeiden als: ach wat een mooi / schattig meisje… zei ik ook meestal iets van: welnee, maar ze is wel mooi bijgetrokken :stuck_out_tongue:

Ze was gewoon veel te groot voor de ruimte waar ze in zat en uit moest lol. Echt helemaal verfrommeld.

5 likes

Ik weet dat het een rapper is maar verder niet. Misschien heb ik onder een steen geleefd. maar voor dit drama had ik niet van hem gehoord.

Als ik zijn muziek hoor denk ik oja, heb sws vaak bij muziek dat ik 9 van de 10x geen idee heb wie het zingt.

2 likes

Vraag op meerdere manieren te interpreteren maar ik vind het opzich okay om te erkennen dat je kind niet de mooiste is als dat kind het zelf niet hoort maar ik ken mensen waarbij de ouders in hun tienerjaren tegen ze zeiden dat ze lelijk waren. Dat is gewoon schadelijk? Net als een vriendin van mn moeder (heel raar mens) die nu al meerdere keren heeft gezegd dat haar schoonzoon ĆØcht een lelijkerd is. Echt why.

32 likes

Zeggen dat je kind een weird looking baby is/was vind ik niet erg want als baby ben je gewoon een propje gevild konijn

Maar je kind vanaf peuterleeftijd ofzo tegen anderen of tegen het kind zelf lelijk noemen vind ik echt knettergek.

75 likes

Ja mijn god, ik dacht ook toen die moeder dat tegen me zei, ik mag toch hopen dat ze dat never tegen haar kind zegt. Haar kind zat toen in dezelfde klas met mn oppaskind. Zij was toen 5, dusja haar dochter hoogstwaarschijnlijk ook. Ja dan ben je wel fucked up als ouder.

5 likes

Moet wel zeggen dat mijn kind als pasgeborene niet heel knap was (zie titel) maar als compleet objectief persoon vind ik wel dat ie goed opgedroogd is

5 likes

Can’t hold us down is nog steeds een banger. Nog steeds relevant ook.

Houd jij je hart vast dat jouw favoriete artiest of mediapersoonlijkheid gaat worden gelinkt aan Diddy en mogelijk vanalles op zijn / haar kerfstok heeft waar jij verre van achter staat?

• Waar de f heb jij het over
  • Nee boeit me allemaal niet, ik volg het ook niet
  • Een beetje
  • Ja!
  • Ik kan niet wachten tot die hele pleurisbende daar wordt ontmaskerd.

0 stemmers

Ik zou dus wel een beetje verdrietig zijn als Christina zou worden genoemd.

1 like

Gisteren kwam op mijn Spotify een Danity Kane banger voorbij en dacht ik al noooooo :broken_heart: en daar gaan mijn rewatches van Making the Band natuurlijk ook

Dus ja houd mijn hart vast voor mijn early 2000s playlists en popcultuur

7 likes

Mijn dochtertje is geboren met schisis + was een huilbaby. Toen ze geboren werd vond ik haar echt niet mooi, terwijl iedereen zei van wel. Ik voel mij daarover nog steeds schuldig. Ondertussen is ze geopereerd en is ze de liefste, slimste en mooiste peuter van de wereld en hou ik ontzettend veel van haar.

8 likes

Ik heb een vriendin met 2 zoons en de 1e zoon is heel knap en de 2e zoon niet. En dat zegt ze ook. Vind het wel verfrissend inderdaad.

2 likes

Hoezo is het verfrissend om een van je kinderen lelijk/niet knap te noemen? Als iemand je knap vindt, dan zou het tenminste je vader en/of moeder moeten zijn. Lijkt me echt kut als je ouder je lelijk vindt. Hallo minderwaardigheidscomplex.

47 likes

Dirrty blijft echt een van mijn favoriete nummers om op te dansen :black_heart: Zodra dat nummer opkwam stond ik met mijn gay bestie op het podium in onze vaste danskroeg in 2002, echt zulke goede herinneringen aan

3 likes

Ben jij een bemoeial?

• Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Ja
  • Nee totaal niet

0 stemmers

2 likes

De bridge maakt heel dat lied. Ik vind het zo jammer dat bridges verdwijnen. Is altijd het beste deel en die emoties die met de muziek dan tot een hoogtepunt komen. I could cry

16 likes
  • Froukje
  • Bente
  • S10

0 stemmers

2 likes

Echt creepy om een waarde-oordeel te hangen aan het uiterlijk van een (klein) kind. En dan zowel je kind ā€˜heel knap’ vinden als niet ā€˜knap’. Brrrr. Lekker vroeg beginnen met objectificatie op basis van kenmerken waar je kind niks aan kan doen. Verfrissend :+1:

7 likes

ā€œEn we gaan nu liedjes van 2 minuten maken.ā€ Ik wil een afspeellijst met liedjes met de mooiste/beste bridges

2 likes

Ja maar er hoeft juist toch geen waarde oordeel aan te hangen? Ik vind het verfrissende eraan dat ouders het uiterlijk misschien ook gewoon niet zo belangrijk vinden? Zo van; ons kind is een verfrommelde aardappel, maar boeiend

dat is wat anders dan tegen een kind dat het kan begrijpen zeggen: ā€˜je bent lelijk’. Neem aan dat elke weldenkende ouder dat niet doet :’)

6 likes

Maar ā€˜knap’ en ā€˜niet knap’ is toch een waarde-oordeel in zichzelf (plus objectief). En het is ook naief om te doen alsof we dat als maatschappij niet vinden. Dus ja, ik vind het creepy om daar als ouder over je eigen kind aan mee te doen.

Een kind is gewoon een kind. Natuurlijk kan je zeggen dat babies er in het algemeen bijvoorbeeld gek uitzien in het begin, maar dat vind ik iets heel anders dan zeggen dat je ene kind knap is en de anders niet. Ik vind daar echt niks ā€˜verfrissends’ aan, en een rare projectie van volwassen standaarden op een kind.

9 likes