Stel je persoonlijke vraag #52

Can’t hold us down is nog steeds een banger. Nog steeds relevant ook.

Houd jij je hart vast dat jouw favoriete artiest of mediapersoonlijkheid gaat worden gelinkt aan Diddy en mogelijk vanalles op zijn / haar kerfstok heeft waar jij verre van achter staat?

• Waar de f heb jij het over
  • Nee boeit me allemaal niet, ik volg het ook niet
  • Een beetje
  • Ja!
  • Ik kan niet wachten tot die hele pleurisbende daar wordt ontmaskerd.

0 stemmers

Ik zou dus wel een beetje verdrietig zijn als Christina zou worden genoemd.

1 like

Gisteren kwam op mijn Spotify een Danity Kane banger voorbij en dacht ik al noooooo :broken_heart: en daar gaan mijn rewatches van Making the Band natuurlijk ook

Dus ja houd mijn hart vast voor mijn early 2000s playlists en popcultuur

7 likes

Mijn dochtertje is geboren met schisis + was een huilbaby. Toen ze geboren werd vond ik haar echt niet mooi, terwijl iedereen zei van wel. Ik voel mij daarover nog steeds schuldig. Ondertussen is ze geopereerd en is ze de liefste, slimste en mooiste peuter van de wereld en hou ik ontzettend veel van haar.

8 likes

Ik heb een vriendin met 2 zoons en de 1e zoon is heel knap en de 2e zoon niet. En dat zegt ze ook. Vind het wel verfrissend inderdaad.

2 likes

Hoezo is het verfrissend om een van je kinderen lelijk/niet knap te noemen? Als iemand je knap vindt, dan zou het tenminste je vader en/of moeder moeten zijn. Lijkt me echt kut als je ouder je lelijk vindt. Hallo minderwaardigheidscomplex.

47 likes

Dirrty blijft echt een van mijn favoriete nummers om op te dansen :black_heart: Zodra dat nummer opkwam stond ik met mijn gay bestie op het podium in onze vaste danskroeg in 2002, echt zulke goede herinneringen aan

3 likes

Ben jij een bemoeial?

• Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Ja
  • Nee totaal niet

0 stemmers

2 likes

De bridge maakt heel dat lied. Ik vind het zo jammer dat bridges verdwijnen. Is altijd het beste deel en die emoties die met de muziek dan tot een hoogtepunt komen. I could cry

16 likes
  • Froukje
  • Bente
  • S10

0 stemmers

2 likes

Echt creepy om een waarde-oordeel te hangen aan het uiterlijk van een (klein) kind. En dan zowel je kind ‘heel knap’ vinden als niet ‘knap’. Brrrr. Lekker vroeg beginnen met objectificatie op basis van kenmerken waar je kind niks aan kan doen. Verfrissend :+1:

7 likes

“En we gaan nu liedjes van 2 minuten maken.” Ik wil een afspeellijst met liedjes met de mooiste/beste bridges

2 likes

Maar ‘knap’ en ‘niet knap’ is toch een waarde-oordeel in zichzelf (plus objectief). En het is ook naief om te doen alsof we dat als maatschappij niet vinden. Dus ja, ik vind het creepy om daar als ouder over je eigen kind aan mee te doen.

Een kind is gewoon een kind. Natuurlijk kan je zeggen dat babies er in het algemeen bijvoorbeeld gek uitzien in het begin, maar dat vind ik iets heel anders dan zeggen dat je ene kind knap is en de anders niet. Ik vind daar echt niks ‘verfrissends’ aan, en een rare projectie van volwassen standaarden op een kind.

9 likes

Kunnen we deze vraag over een X aantal jaar nog een keer stellen als de knappe baby’s zijn gaan puberen :joy:

2 likes

Ik sta echt niet in voor de persoonlijkheid van welke artiest dan ook. Ga er eigenlijk standaard vanuit dat het geen leuke mensen zijn.

5 likes

Maar niet knap is niet hetzelfde als lelijk toch? Ik zou sowieso nooit iemand lelijk noemen. Voor haar is hij de mooiste die er is maar objectief gezien is hij niet per se heel knap. Niet iedereen hoeft knap te zijn toch

3 likes

Nee same maar een asshole met narcistische trekken zijn is nog iets anders dan waar mensen nu allemaal van worden verdacht natuurlijk.

2 likes

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe het kan als ouders zeggen dat ze hun kind niet knap vinden. Of ja, baby bedoel ik dan. Het is bij moeders hormonaal bepaald dat ze hun baby knap/schattig/aantrekkelijk vinden, om ervoor te zorgen dat ze ook voor die baby blijven zorgen en dat die baby overleeft zeg maar. Als je als ouder na een jaar ofzo foto’s terugziet van de newborn fase schijnt het ook zo te zijn dat je je baby dan minder knap vindt dan wat je toentertijd vond omdat je dan die hormonen niet of veel minder meer hebt (misschien afhankelijk van of je nog borstvoeding geeft? Dat weet ik niet zeker).
Daarnaast heb ik zelf het gevoel dat ik mijn baby ook knap vind omdat ik hele vertrouwde en bekende trekken en uiterlijkheden in hem zie, trekken van mezelf en van mijn vriend, dat maakt al dat ik eigenlijk niet meer hoef te wennen aan hoe hij eruit ziet (en dus nooit denk brrr lelijk of raar ofzo).

5 likes

Ik heb ooit een onderzoek gelezen dat mensen sneller van hun kind houden als het een knappe baby is. Uiteindelijk houden ouders evenveel van een knap als van een ‘lelijk’ kind alleen duurt het langer om tot datzelfde punt te komen. Maar ik vind knap of lelijk geen termen voor een lief onschuldig babietje.

4 likes

Huh? Ik zeg toch ook dat ik luister? Daarom zou ik ook niet zomaar een artiest blokkeren/boycotten. Het maakt namelijk niks uit.

Maar er zijn meerdere redenen om niet meer naar zo’n artiest te willen luisteren dan alleen geld toch?

3 likes