Stel je persoonlijke vraag #52

Never forget dat tijdens een voorstelrondje meerdere studenten Harry Potter noemden als favoriete boek (bij een taal- en cultuurstudie)

7 likes

Misschien kunnen ze 1 van die 10(?? zou toch een boek per seizoen zijn?) seizoenen daaraan besteden :relieved:.
Trekt meteen weer publiek wat eigenlijk niet wilde kijken kennelijk :sweat_smile:

Maar dat geldt dan toch voor alle fandoms? Dat iets vroeger voor kinderen is bedacht betekent toch niet dat volwassenen het niet leuk mogen vinden. Ik luister ook nog regelmatig k3 bijv :grimacing: Ik vind sowieso young fantasy vaak leuker dan volwassenen boeken/films/series etc.
Ik vind al die reboots wel echt verschrikkelijk en dat hoeft van mij ook niet.

4 likes

met al die zwarte schimmel in d’r huis kan dit niet lang meer duren :crossed_fingers: :crossed_fingers:

(bron voor wie niet zo op de online JKR haattrein zit als ik)

6 likes

Gebruik jij deze :hugs: ook in het dagelijks leven?

• Ja
  • Nee nooit
  • Nee alleen op ‘t forum

0 stemmers

3 likes

Ik heb nooit aan Harry Potter gedaan! Ben ik niet hoogstorigineel?

15 likes

Helaas, je bent niet uniek. Ik heb HP ook nooit gelezen of gezien.

9 likes

Ja, maar omdat mijn nichtje van 9 de boeken leuk vindt. Die krijgt ze van mij dus dan zoek ik op vinted etc naar tweedehands boeken voor haar.

2 likes

Ja maar dan niet als “knuffel”. Gewoon meer als, ahhh zo lieff :hugs: ofzo :joy:

3 likes

Ja dat vind ik als 30er ook BIZAR gedrag.

63 likes

Heb je weleens bij een sterrenrestaurant gegeten?

• Ja, één keer, in Nederland/België
  • Ja, één keer, in het buitenland
  • Ja, meerdere keren
  • Nee, wil ik wel graag
  • Nee, geen behoefte aan

0 stemmers

Ja 1 keer, iemand nam me mee. Maar heb er zelf echt geen behoefte aan haha

2 likes

Ik ben een veel te moeilijke eter daarvoor, geef mij maar vreetschuur

4 likes

Wel bij meerdere Michelin-gids restaurants en groene sterren maar nog nooit een normale ster

5 likes

Ik ben iets van 15 jaar geleden een keer bij het Amstel hotel geweest en dat was echt zoooo over the top, ik vond het echt fantastisch :joy:

Maar verder sta ik eerlijk gezegd niet in de rij. Het is zó duur en je kunt inmiddels echt zoveel lekkere dingen eten in goede horeca dat ik soms ook niet echt meer weet wat die ster nou uitmaakt. Wanneer is het heel lekker en goed en wanneer extreem (ongemakkelijk) dienstbaar en een beetje bullshit? Ik denk dat ik dan toch eerder een beetje gemaakt ben voor de middelmatige luxe en ik bij Sjonnie en Thérèse in de slappe lach schiet

11 likes

Ik ben in de regio regelmatig bij sterrenrestaurants geweest, en er zit ook gewoon heel veel verschil tussen de verschillende restaurants. Er is voor ieder wel wat te vinden en het is ook lang niet altijd meer stijf, saai en formeel.

Wel had je vroeger veel meer goede deals en zijn sommige plekken echt onbereikbaar geworden. Op zich logisch misschien ook met de stijgende prijzen qua ingrediënten en personeelstekorten. Moet er bijna van kotsen omdat het zo een cliché is, maar het is naast gewoon eten ook wel echt een beleving.

Ik moet er overigens ook wel echt zin in hebben en zou, al had ik het geld gehad, er ook niet elke week willen zitten.

16 likes

Zou wel eens willen voor de ervaring en de paar restaurants waar ik voordat ze een ster kregen heb gegeten waren ook echt wel goed, maar ik denk dat ik niet posh genoeg ben om echt goed te genieten van een kei duur vijf/zes/zeven gangen diner.

2 likes

Die zijn sowieso al af sinds ze het woord mondvermaakjes gebruikten op hun menukaart.

En toch hebben ze als enige in Nederland drie sterren :sob:

Ik bedoel je kan natuurlijk ook naar restaurants waar ze farm to table cosplayen met zogenaamd casual bediening ofzo maar ergens is het toch een soort dystopische nachtmerrie om 150-300 euro pp aan een etentje te besteden

3 likes

Hier ben ik het wel mee eens, vreselijk cliche maar de beleving doe ik het voor. Bijzonder eten met goeie wijnen die er goed bij passen en die het gerecht nog bijzonderder maken is soms echt heerlijk. Doe het denk ik 2 keer per jaar ofzo en zou het ook niet veel vaker willen maar ik houd er wel van.

8 likes