Gruwel jij ook van ‘buitenkleding’ binnen op de bank?
Nee, maar wel in bed, dat doet mijn vriend soms. Hele dag op kantoor geweest en dan zonder zich om- of uit te kleden zo in bed om te gaan chillen. Het ergste eraan vind ik nog dat hij met zijn sokken, waar hij ook het hele huis mee doorloopt, bovenop het dekbed wat opengeslagen ligt gaat liggen, dus precies op dat stuk wat bij je gezicht Iigt als je het dekbed over je heen legt. Echt gatver.
Edit: gelukkig zijn we beide heel trouw aan onze eigen kant van het bed, en verder probeer ik er maar niet teveel bij na te denken.
Creepy ja, zo voel ik me ook wel eens. Ik heb net een nieuwe baan op een afdeling waar ik tot een aantal jaar geleden heb gewerkt en die mensen weten soms mijn naam niet eens meer terwijl ik stiekem nog weet hoeveel kinderen ze hebben en hoe hun huisdieren heten…
Mijn moeder had vroeger altijd schoenen aan in huis. ![]()
Ze ging bijvoorbeeld altijd meteen uit bed douchen en omkleden en dan zodra ze beneden kwam deed ze haar schoenen aan
en dan liep ze nog een half uur door het huis met schoenen aan (met hak!) tot ze s ochtends weg ging.
Ik was echt zo blij toen ik op kamers ging, maar ik heb het idee dat ze het nu ook minder doet!
Doet me echt denken aan een extreem verwarrend gesprek wat ik een keer met m’n moeder had. Ik zei een keer iets waar zij uit opmerkte dat ik een kopje thee kreeg van m’n psycholoog voorafgaand aan de therapiesessie. Zij is zelf ook psychotherapeut en was echt van “huh nee, therapie is werken, dan kun je toch geen thee drinken”. Dus ik zo “ehm maar ik drink als ik aan het werk ben ook regelmatig een kopje thee?”
Vond ze echt onvoorstelbaar hahahah en ik snap gewoon echt niet waar dat vandaan komt
Dan zal ik wel een spijkerbroeken psychopaat zijn maar ik kan prima chillen met een spijkerbroek aan? Ook gewoon inclusief dekentje etc.
Ik had vroeger bij m’n ouders wel dekentjes maar m’n ouders zelf gebruikten die echt nooit. Mijn ouders doen ‘s ochtends vroeg inderdaad na het aankleden ook meteen schoenen aan, ongeacht of ze de deur uit gaan. Ik doe ze aan zodra ik wegga en hou ze als ik weer thuis kom soms ook wel aan. Ik hou ook gewoon dezelfde kleding aan als ik thuis kom. Als ik van tevoren al weet dat ik een hele dag niks gepland heb doe ik wel vaak chillkleding aan. Chillkleding hebben m’n ouders niet eens echt. M’n moeder had een heel oud joggingpak dat ze alleen aan deed als ze echt doodziek was. Ik hou er ook van om m’n badjas over mn kleding aan te doen maar m’n vriend vind dat altijd een heel stom gezicht (en dat vind ik eigenlijk ook maar het is wel lekker warm). Ik moest vroeger ook altijd vanaf een bepaalde tijd aangekleed zijn (denk 12 uur ofzo?). Dan mocht ik niet meer in pyjama of badjas rondlopen.
Mijn ouders (70+) hebben onlangs op aanraden van een tante voor het eerst een joggingbroek gekocht, en ze zijn er zo dolgelukkig mee, zo schattig.
Doucht hij dan pas thuis? Want ik douche in de sportschool en daarna doe ik ook mijn spijkerbroek weer aan, dus voor mij klinkt het heel logisch ![]()
Wij liepen vroeger ook gewoon de hele dag in onze buitenkleding en er waren geen dekentjes, maar tegenwoordig hebben mijn ouders een grotere verzameling dekentjes dan ik en trekken ze ook zodra ze thuiskomen hun chillkleren aan. Ik heb ze goed opgevoed
(en schoenen binnenshuis deden we sowieso al nooit aan, die gaan in de hal uit)
ja walgelijk. bed nog erger maar ik kleed me echt meteen om als ik thuiskom
Weet jij of een sirene een brandweer / politie / ambulance is?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Alleen politie/ambulance of brandweer, want qua toon is er geen verschil maar de brandweer klinkt blikkerig.
Ik had vroeger als tiener ook altijd mijn spijkerbroek aan tot ik naar bed ging. En ik snapte oprecht niet waarom andere mensen een joggingbroek aandeden of thuis geen bh aanhadden.
Ik ging ook gewoon gerust een film kijken in bed met mijn spijkerbroek aan?!!
Echt bizar, ik heb nu wel altijd chill kleding aan thuis.
Ja en hoewel de nieuwe allemaal hetzelfde zouden klinken is er bij de oude variant duidelijk verschil
Ik heb ook het idee dat het een generatieding is! Ik heb mijn oude buren een keer gehoord toen ik op mijn balkon zat. De man vroeg of het al tijd was voor koffie, daar had hij zo’n zin in. Maar de vrouw zei iets van “welnee, het is nog geen 15:00 uur herman! Nog 20 minuten”. En dat vond ik zo bizar, dat je gewoon echt vast houdt aan heel specifieke tijden om je gewoontes uit te voeren ipv denken “goh, zin in koffie dus ik ga koffie zetten”.
Omg nee joh
Vind dit echt psychotic hahaha
@kali dit dus ![]()
Ik voel me nooit echt ‘thuis’ totdat ik weer in mijn lounge kleding/ pyjama zit. Als ik in mijn spijkerbroek zit ben ik mentaal nog op mijn werk haha
Ja incl douchen, ik voel me altijd vies als ik van buiten kom dus wil zsm douchen en andere kleding aan. Maar stel die broek leg ik ff apart dan heb ik geen probleem om hem de volgende dag gewoon binnen aan te hebben als ik nog een paar uur thuis blijf. Slaat echt nergens op eigenlijk ![]()
Ik ook, ook gewoon met rokje en panty eigenlijk. Ik vind een bh ook niet oncomfortabel
Maar ik ben ook in een schoenen in huis huishouden opgegroeid, dus was het ook niet anders gewend dan dat je je pas weer omkleed dan wanneer je naar bed gaat. Pas toen ik op mezelf ging wonen kwam daar verandering in
Haha ja mijn opa&oma deden dit ook altijd. Ze aten bijv. elke dag om 16:00 uur een appel. Echt altijd, elke dag en ook echt exact op dat tijdstip, ze weken daar nooit vanaf ![]()
Jaaaa mijn oma raakte ook helemaal in paniek als ze “lunchtijd” was vergeten en dan begon ze als een gek de tafel te dekken en alles neer te zetten. Alles moest op bepaalde tijden. En wat moet de rest van de buurt wel niet denken als je pas om 13.30 eet ipv 12.00. 🫡