Stel je persoonlijke vraag #52

Nee klopt het is een internetforum, vind dit hier niet zo belangrijk. Maar ik vind negatief roddelen zeker een onveilige sfeer creëren, en boeie als dat hier zo is, maar in een vriendengroep of idd op werk tsja niet zo wenselijk vind ik dat.

Je komt erachter dat je vriendin tegen een andere vriendin over jou heeft geroddeld. Zou dit een reden zijn voor het verbreken van contact?
En dan bedoel ik niet ‘oh zij komt nooit op tijd’ of ‘haar nieuwe schoenen zijn best lelijk’ maar wel iets kutters.

• Ja zou wel kunnen
  • Neh boeit me niet
  • Misschien een goed gesprek voeren, meer niet

0 stemmers

1 like

Verbreken van het contact is wat dramatisch, maar ik weet dan wel waar ik sta en ik zie aan de hand van hoe ik me dan voel wel wat dat voor de vriendschap betekent. Maar dat moet ook wel een heel stuk verder gaan dan de voorbeelden die jij noemt.

20 likes

Ja wat is het verschil tussen roddelen en klagen? Want wij als vriendinnen roddelen/klagen echt zoveel over andere vriendinnen. Ik kan me niet voorstellen dat ze het niet over mij doen? Maar ik zou dat niet echt erg vinden eigenlijk.

Ik moet wel zeggen dat we dit eigenlijk nooit doen over de andere “normalo” in de groep, en ik vind mezelf ook wel normaal :joy:

1 like

Ligt een beetje aan wat. Als ik haar wat vertel wat nogal gevoelig en privé ligt en ze lult daarover. Ja, dan houdt het wel op.

2 likes

Ik vraag me ook af wat jij geaccepteerd klagen vindt? En waarom doe je dat bij je andere vriendinnen ipv bij die vriendin zelf? Of doe je het beide?

Als ik naar mezelf kijk zou ik ook nooit bij een andere vriendin over een vriendin gaan klagen. Tenzij er echt iets speelt en ik advies nodig heb, praat ik sowieso echt nooit negatief over vriendinnen. En die situaties gebeuren niet zo vaak omdat ik mensen om me heen heb die daar net zo in staan.

Maar ja wat ik zelf nog niet zo erg zou vinden ‘oh Noa die komt altijd te vroeg… ben ik nog niet eens klaar en dan is ze er al!’ of ‘Noa is wel heel erg van de structuur zeg, soms een beetje teveel’ ofzo. Alles wat daar boven gaat qua roddelen vind ik al wel eh ja heel kut om over vriendinnen te zeggen ipv tégen vriendinnen.

Oh en toevoeging: ik ben echt vrij direct in vriendschappen en ik vind ook dat je bijna alles tegen elkaar moet kunnen zeggen, maar niet achter iemands rug.

Ik heb op dit moment ook een vriendin die elke keer weer in van die gare situaties terechtkomt met mannen en wiens keuze me nu zo frustreert dat ik af en toe wel m’n frustraties over haar uit bij andere vriendinnen of familie, maar die frustraties uit ik ook bij haar (wel meer genuanceerd dan bij anderen). Vraag me af dat echt onder roddelen valt; ze weet zelf immers ook hoe ik erover denk. Maar goed, misschien is dit überhaupt een heel andere situatie haha

4 likes

Like jij soms een post niet, omdat je “bang” bent dat een andere forummer ziet dat je het eigenlijk met deze post eens bent?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Anoniem btw :joy:

4 likes

Er zijn wel eens dingen over mij verzonnen om zelf beter uit een situatie te komen nou dan is het wel bye bye hoor

2 likes

Ja maar dat wist degene tegen wie ze het zei niet

1 like

Ik denk dat ik de meeste Posts hier lees omdat ik op een link klik die iemand anders naar me stuurt, van kijk dit blablabla. Is zeker waar de laatste tijd want ik vind het forum steeds minder leuk/herkenbaar dus tegenwoordig lees ik het voornamelijk zo.

1 like

Stel je had een extra kamer over in je huis, wat zou je ermee doen?

• Bibilotheek
  • Inloopkast
  • Sportkamer
  • Rommelkamer
  • Logeerkamer
  • Hobbykamer
  • Kantoor
  • Yoga Room
  • Garage/Schuur
  • Anders vertel…

0 stemmers

2 likes

Nou eerlijk gezegd heb ik dit. En ja ik heb hier een inloopkast met kaptafel erin enzo van gemaakt. Ik vind het vooral fijn dat het echt “mijn” kamer is. Heb ik ook zelf lelijk roze geschilderd, en lelijke lampjes zo boven die kaptafel. En ik houd dus niet eens zo van make-uppen en dat allemaal. We hadden 2 slaapkamers over. Jaha ik weet, een luxe. Vind het nu vooral fijn dat ik daar ongestoord van alles kan doen wat ik wil. Moet het eigenlijk nog meer girly maken vind ik. Mijn vriend komt er alleen soms random in om bodylotions van mij op te doen en ik vind het dan zo droog om te zien hoe hij op mn roze krukje zit en die hele kaptafel niet past. Dus eigenlijk is het een inloopkast/make up iets.

10 likes

Een slaapkamer, haha. Ik woon in een éénkamerwoning, een aparte slaapkamer zou ik echt fijn vinden.

14 likes

Inloopkast met make-up tafel en nagel spullen 🩷 maar de oververmoeide moeder in mij roept een extra geluidsdichte slaapkamer.

3 likes

Lijkt je jou leuk burgemeester te zijn van jouw gemeente?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En van een andere gemeente (mag zelf kiezen welke)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ok en kan die persoon mij ook voorzien van links want ik moet me dus wel door 95% pulp worstelen om 5% leuke posts of high quality irritainment te lezen

7 likes

weet jij waarvan dit de vlag is

• ja
  • nee

0 stemmers

hawaii! kwam hier net pas achter en was echt verbaasd

2 likes

Bibliotheek, maar een waskamer of bijkeuken met pantry zou ik ook gaaf vinden.

5 likes

Een zwembad

1 like

Ja het is wel vaak in de trant van: pietje zegt weer last minute af en neem nooit inniatief om af te spreken ect. Daarvan is alles ook al wel tegen pietje zelf gezegd, maar soms ben je gewoon even gefrustreerd en wil je even spuien.

1 like