Elk excuus om een reanimatie scholing te missen zou ik met beide handen grijpen
Haha die neus en mond van die pop worden echt na elke beademer met desinfectie gereinigd, dus daarvoor zou ik het niet laten, maar ik zou wel altijd proberen hier onderuit te komen haha IK HAAT DIT en wij moeten dit ELK JAAR en ik kan inmiddels die hele training bijna woord voor woord meepraten, binnenkort mān 10e keer. ![]()
Als ik zo even nadenk over de huishoudens waar ik thuis kom heeft ook bijna iedereen een analoge klok thuis hangen. Als ik even wil zien hoe laat het is kijk ik eerst of er een analoge klok hangt voordat ik in mn tas ga graven voor mijn telefoon. (En ik ben achter in de 30 dus geen oude generatie ofzo)
Ik schrik hier ook echt bijna dagelijks van, leerlingen blijven me telkens weer verbazen. Tijdens kookles is er alleen een analoge klok in het lokaal. Als docenten dan zeggen dat ze tot tijdstip x hebben, aaaaltijd meteen meerdere leerlingen āik kan geen klok lezen mevrouuuuw!!!ā. Dus we moeten dan echt zeggen ānog 45 minuten en dan moet je bij stap 7 van je recept zijnā.
Als leerlingen moeten schrijven is het echt onleesbaar want alles gaat op de laptop. Ze zeggen vaak ook dat ze hun eigen handschrift niet eens kunnen lezen. Vraag je een leerling naar een onleesbaar antwoord op een toetsvraag en dan is het ja nee ehh weet niet?? Qua spelling is werkwoord spelling dramatisch, ik zie serieus āik hepā voorbij komen of āik wortā. Laatst zelfs leerlingen die bij een toets āeetsā schreven terwijl ze AIDS bedoelden. Qua schrijven is interpunctie ook echt iets dat ze niet kennen, een verslag van een half A4 wordt vaak gewoon 1 lange zin.
Wanneer ik een rekenopdracht geef in de trant van āokĆ© dit recept is voor 2 personen, maar je moet het omrekenen naar hoeveelheden voor 6 personen, hoe doe je dat?ā Dan komen ze 9 van de 10 keer aan met alles delen ipv vermenigvuldigen. Of tijdens kookles zeggen dat ze 1/4e komkommer moeten nemen, dat lukt gewoon niet?
āOpen een leeg WORD documentā is voor de helft niet te doen. Een document opslaan kunnen veel leerlingen niet⦠of wel opslaan maar het dan nergens meer terug kunnen vinden.
En dit zijn dan kinderen van 13-17 ongeveer, hoe moet dit dan in hemelsnaam op de middelbare school nog recht getrokken worden
ā¦
Maar waar hebben we het in godsnaam over? Hoelang zou je doen over āleren klokkijkenā. Op zich werkt zoān klok best logisch toch? Met cijfers die aangeven over welk uur het gaat? ![]()
Hadden die kinderen maar mensen die ze dingen konden leren
Hahaha ik heb het dus nog nooit gedaan @Krabsalade, maar kan niet zeggen dat ik er zin in heb nee.![]()
Het wordt nu ook gewoon geleerd op de basisschool hĆØ, mijn dochter die in groep 3 zit kwam vorige week thuis met een boekje met een heel onderdeel klokkijken. Blijkbaar raken ze het ergens onderweg naar de middelbare school kwijt.
iPatten
Ja ik bedoelde meer de post van @Musa. Vind dat toch een beetje frappant dat je als docent dan zoān dingen opmerkt terwijl ja⦠het is toch jouw taak als docent om leerlingen dingen te leren? Snap ook dat het niet zo zwart wit is en dat een wiskunde docent geen Nederlands gaat geven. Maar een word document openen, laat ze dat dan 10 x zien? Is het dan niet de schuld van het onderwijs dat dingen niet vaak genoeg terugkomen?
Is het dan niet de schuld van de OUDERS dat ze compleet incapabele kinderen bij een school afleveren?
er is ook een hele grote groep (juist volwassenen) die analfabeet is
denk dat het probleem van kinderen met dramatisch taalniveau hier voor een groot deel vandaan komt
Is dit serieus?
Ik had het hier toevallig een tijdje geleden met een vriendin over. Haar dochter kan nu twee jaar lezen en schrijven maar in het land waar ik woon hebben ze het aan elkaar schrijven blijkbaar volledig losgelaten op school. En zij was het nu zelf aan haar kind aan het leren want die kan dus geen teksten lezen als die niet in blokletters zijn. Ze snapt dan gewoon niet wat er staat. Dus denk dat het toch echt belangrijk is om te leren.
Jawel toch? Als je in de stad loopt is het wel handig als je bij de kerk kan zien hoe laat het is bijvoorbeeld. Tenzij je altijd aan je mobiel geplakt zit, dan is het niet nodig.
Als je de ontwikkeling van een kind afhankelijk maakt van de capaciteiten van de ouders is een groot deel van de kinderen kansloos.
Ik vind niet dat je basis algemene kennis en vaardigheden allemaal maar aan school over kan laten. Dus ja, ik ben serieus.
Weet IK NIET?
Waar ik mijn reanimatiecursus heb gehad, hebben ze van die gezichten die je er af kan trekken en er weer op kan klikken. Dus dat is superchill, dan heeft iedereen gewoon zijn eigen āgezichtā. Maar goed, je weet niet of ze dat hebben en aangezien je zelf al zegt dat je het niet perse nodig hebt voor je werk, zou ik het niet doen.
- Ja
- Nee, maar wil ik wel
- Nee, hoeft van mij niet
0 stemmers
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hooo even als reactie hierop, tuurlijk doen wij er alles aan om leerlingen bepaalde vaardigheden te leren @Karl_Lagerfeld. Maar het is niet echt haalbaar als vakdocent om een achterstand van meerdere jaren op verschillende gebieden in te halen en daarnaast ook nog je vak te geven.
Heb het hier over bovenbouw vmbo, dus je moet leerlingen in die 2 jaar vooral opleiden om de eindtermen te halen en daarmee dus in staat te zijn om eindexamen te kunnen doen binnen jouw vak. Er wordt vanuit gegaan dat leerlingen een bepaalde basis hebben vanuit het basisonderwijs en de onderbouw, maar dat is dus helaas niet het gevalā¦