Stel je persoonlijke vraag #52

Ja dat heb ik ook, ik kan het wel maar het duurt een halve minuut en die wijzers maken me iedere keer in de war

3 likes

Ik kan niet echt een heel goed argument bedenken waarom mensen analoog klok moeten kunnen kijken in deze digitale wereld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

4 likes

Heeft niemand tegenwoordig meer een analoge klok in huis ook? Ik heb er nog altijd eentje aan de muur hangen omdat ik het ook gewoon mooi vind, mooier dan digitaal. En handig dat ik niet altijd maar mijn telefoon weer moet pakken.

Kan me voorstellen dat je het dan als kind ook makkelijker leert.

38 likes

Ik heb eigenlijk ĂŒberhaupt geen klok in m’n huis bedenk ik me nu, ik kijk altijd op m’n horloge.

1 like

Ik heb ook meerdere klokken in huis, ik vind het mooi maar ook praktisch. Ik wil niet alleen op de ovenklok kijken of mijn telefoon weer moeten zoeken.

Mijn peuter weet ook precies wanneer het zes uur is haha, dan mag hij even tv kijken. Maar ik weet niet of het hem verder gaat helpen met leren.

2 likes

Een vriendin van mij heeft een klok waar gewoon op staat ‘het is vijf over half vijf’, dat is echt perfect

5 likes

Hier juist voor een analoge klok met cijfers gekozen voor de kinderen. Karlsson heeft best leuke mét cijfers. En ik vind het ook inderdaad een leuke aankleding aan de muur.

Edit; op bus- en treinstations zijn de meeste klokken toch nog analoog? Ik snap wel waarom dat nog geleerd moet worden

Ik vind aan elkaar schrijven dus echt je reinste onzin, waarom moet dĂĄt nog aangeleerd worden?!

1 like

Ik kijk altijd op de kerk voor m’n huis :v:t3:

2 likes

Bestaat dat :hushed:

2 likes

Omdat het echt fucking simpel is

10 likes

Hoe belangrijk vind je het dat kinderen aan elkaar leren schrijven?

• Super belangrijk
  • Beetje belangrijk
  • Niet echt belangrijk
  • Helemaal niet belangrijk

0 stemmers

1 like

Ik dacht dat aan elkaar schrijven makkelijker te leren is voor kinderen en ook de fijne motoriek beter hielp. Maar ik weet het niet zeker, ik ga het nu googlen :sweat_smile:

3 likes

Er worden toch bijna geen anologen klokken meer gebruikt (want overbodig) waarom zou dat dan super belangrijk zijn? We leren kinderen toch ook niet meer hoe een floppy disk of een cassettebandje werkt.

7 likes

Het zal wel goed zijn voor de ontwikkeling van de fijne motoriek. Maar verder
Zolang het maar leesbaar is.

Ik had vroeger een klasgenootje die als enige met blokletters mocht schrijven in plaats van aan elkaar. Aan elkaar was zijn handschrift dusdanig dramatisch dat het niet te ontcijferen viel. Blokletters waren nog enigszins leesbaar

Hmm, blijkbaar is er niet veel recent onderzoek naar en hebben blokschrift en verbonden schrift allebei hun eigen voordelen. Ik ben voor allebei leren op school

Samenvatting

Motorisch gezien hebben blokschrift en verbonden schrift ieder hun eigen uitdagingen. Uit enkele onderzoeken kan geconcludeerd worden dat blokschrift in groep 3 makkelijker is aan te leren. In latere schooljaren is verbonden schrift vaak iets beter leesbaar, en tegen het eind van de basisschool leidt een persoonlijk, gemengd handschrift tot het hoogste schrijftempo. Ten slotte blijkt dat leerlingen met een hoge handschriftvaardigheid (blokschrift of verbonden schrift) in het algemeen hoger scoorden op spelling en stellen.

Uit onderzoek blijkt voorts dat leren schrijven is gerelateerd aan de cognitieve ontwikkeling. Blokschrift komt qua vorm meer overeen met de leesletters, en het leren van blokschrift lijkt daarom meer bij te dragen aan de ontwikkeling van de leesvaardigheid en het leren lezen. Verbonden schrift lijkt gerelateerd aan hogere spelling- en stelvaardigheden.

Of het schrijven in blokletters gevolgen heeft voor het lezen van verbonden schrift is vanuit de recente wetenschappelijke literatuur niet te beantwoorden. Op basis van een studie van 70 jaar geleden lijkt het zo te zijn dat het zelf verbonden schrijven geen voorwaarde is voor het lezen van verbonden schrift.

Voegt schrijven - blokschrift of verbonden - iets toe?

2 likes

Ik heb er zelf weinig verstand van, maar er is een stichting die zich hard maakt voor onzin omtrent schrijfonderwijs en die denken er wel wat anders over. Met hun methode heb ik zelf mijn hele handschrift kunnen verbeteren. Mocht je het nog interessant vinden;

3 likes

Ik zag een poosje geleden een item op het journaal dat jongeren dit niet goed kunnen. Maar nu gaan steeds meer scholen mobielloos. En moeten ze op een analoge klok in de gaten houden hoe laat de les begint en velen kunnen dat dus niet.

13 likes

In Europa heeft ieder dorp/elke stad een kerkklok. En veel openbare gebouwen hebben ook een analoge klok hangen. Best handig als je die kunt lezen.

14 likes

Wat zouden jullie doen als je een reanimatie cursus hebt, maar je super verkouden bent (incl. veel niezen en hoesten).
Er blijkt ook maar 1 pop te zijn (die wel schoongemaakt wordt maar oke).
Zou je gaan of niet? Ik ben in dit geval de verkouden persoon en twijfel zo
 Wil ook niet de persoon zijn waarvan mensen denken of ik niet gewoon thuis had kunnen blijven, na Corona liggen die dingen toch anders heb ik het idee. (Heb gewoon een kantoorfunctie, deze training is niet nodig/essentieel voor mijn werk)

• Ik zou gaan
  • Ik zou niet gaan
  • Anders

0 stemmers

4 likes

Lekker je snot op die reanimatie pop

3 likes