Ik weet niet in hoeverre je van natuur houdt? Maar ik vind het fijn om ook gewoon te gaan wandelen als het regent (met waterdichte jas en schoenen uiteraard). Het ruikt zo lekker buiten naar de aarde, blaadjes, etc.
OkĂ© ik ga mezelf in mân regenpak visualiseren als een gezellige tent waarop de regen gemoedelijk tikt
Ja, dat vind ik ook heel ontspannend, wandelen in de regen.
In principe wel
Maar het principe wint het bijna nooit van de realiteit dat ik best ver moet reizen voor natuur.
Oh wauw wat goed! Gewoon van je ouderschapsverlof? Enjoy alvast!!
De regen maakt me iets minder uit maar ik ben nu we rond de equinox zitten wel al helemaal gestresst over de winterdepressie die er aan zit te komen. Moet volgende week ook alweer beginnen met lichttherapie :â)
Ja, ik heb een chille werkgever dus ik heb nog ouderschapsverlof over dat grotendeels doorbetaald wordt. Heb er echt zin in
Ja maar het is nog zo warm! Ik zweet me helemaal verrot in regenkleding nu.
Het weer heeft eigenlijk geen invloed op mij (extremen uitgezonderd)
Ik heb mezelf gewoon gegaslight dat ik de herfst leuk vind en dat werkt. Het is nou niet dat ik de TK maxx ga leegkopen en mân hele huis vol herfstzooi zet, maar ik probeer van die typische herfstactiviteiten te doen en het werkt. De winterdepressie wordt uitgesteld.
(herfstactiviteiten zoals pompoen uithollen, taart bakken, herfstwandeling etc)
Ik lijk wel een drankorgel met mijn antwoord, maar iedere vakantie nemen we een paar wijnen mee en die gaan een paar jaar de kelder in. Als we een etentje geven, komen ze op tafel. Laatste vakantie gingen er 10 flessen mee naar huis, dus inmiddels is de verzameling behoorlijk.
Niks tegen jou @Rozekoek ik gun het je van harte maar ik had even een gedachtenspinsel
Vind jij dat mensen zonder kinderen ook extra betaald verlof zouden moeten krijgen wat ze naar believen kunnen besteden? Zeg als voorbeeld het gemiddelde wat je krijgt als je 2 kinderen zou krijgen. Dus als je daar dan ±10 maanden in totaal voor zou krijgen (ik zeg maar wat, geen idee hiervan), dan krijg je dat ook als je geen kinderen hebt, of als je maar 1 kind hebt.
- Ja evenveel als mensen met kinderen
- Ja meer dan mensen met kinderen
- Ja maar minder dan mensen met kinderen
- Nee dat is onzin, je hebt geen kinderen dus geen recht op verlof
0 stemmers
Ik las even snel âLaatste etentje gingen er 10 flessen doorheenâ ik dacht zoooo gezellig etentje haha
Ik vind wel dat mental health days genormaliseerd moeten worden. Dus het recht op verlof als je om wat voor reden dan ook mentaal even niet fit genoeg bent om te werken.
Ja mee eens dat je best wat verlofdagen mag opnemen voor je gezondheid en ik vind ook dat verlof rondom mantelzorg echt beter mag
Maar zwangerschapverlof/ouderschapsverlof gelijkstellen aan vrije dagen 4 funsies is delulu. Dat is arbeid wisselen voor arbeid
Ja jullie hebben sowieso al veel minder leuke levens dan wij kindvrije personen. Zou echt oneerlijk zijn als we nog meer geluk en vrije tijd in het leven zouden hebben. Dus extra dagen vind ik niet per sé nodig.
Dat moet je eigenlijk het hele jaar door slikken volgens mn huisarts wil het enig effect hebben. Geen idee of dat klopt hoor maar ik sla het hele jaar door geen dag over omdat ik zoân tekort bleek te hebben.
Ik hou dus echt van regen, ik slaap ook vaak met een regen geluid op de achtergrond. Maarja om er doorheen te lopen is dan weer kut.
Heb jij parapluâs op voorraad in huis?
- Nee niet eens 1
- Ja 1
- Ja meerdere
0 stemmers
Dit is toch wel zo freaking irritant hoevaak ik in mn leven parapluâs hebt gekocht die ik ben verloren of zijn gesneuveld. Ik denk wel meer dan 200
Waarom zou je ze kopen? Ze zijn gratis in elke paraplu bak ooit.
Omdat alle parapluâs kut zijn. Ik ben zoân zeur die 1 wil die met zoân drukknop direct openklapt etc. Er bestaan zo weinig goede parapluâs.
Heb je als paraplu-snob tips voor welke wel goed zijn?