Stel je persoonlijke vraag #52

Idk ik vind deze term heel grappig als je bedenkt dat het over bijen gaat :joy: Hebben denk ik niet het denkvermogen om te beseffen dat ze uiteindelijk allemaal voor Big Honey werken.

9 likes

ja ik ben het hiermee eens hoor, ik eet zelf wel honing af en toe maar veganisten die geen vijgen eten vind ik beetje deze meme

8 likes

Eeh, dat is niet echt symbiose vind ik. Symbiose houdt in dat beide partijen op een evenwichtige manier profiteren van de relatie. In commerciële honingproductie nemen mensen de honing weg die bijen voor zichzelf produceren als voedsel. De bijen kiezen er niet vrijwillig voor om hun honing af te staan en ze profiteren dus ook niet van de relatie.

14 likes

Veganisme draait om onze verantwoordelijkheid, omdat wij wél bewustzijn hebben. Bijen kunnen hun situatie niet begrijpen, maar wij weten dat honingproductie hen schaadt, zoals door het wegnemen van hun honing. Juist daarom moeten wij zorg dragen voor dieren en uitbuiting vermijden.

17 likes

Ja ik zou dit dus te woke noemen :sweat_smile:

Ik snap je wel maar ik zie bijen toch anders dan zoogdieren. Ik heb zelf ook geen moeite met vis eten of garnalen bijvoorbeeld.

1 like

Ik begrijp dat mensen verschillende grenzen trekken, maar veganisme draait om het vermijden van uitbuiting van álle dieren, niet alleen zoogdieren. Het gaat niet om ‘woke’ zijn, maar om verantwoordelijkheid nemen voor de impact die we hebben op dieren en het milieu. En de viskweek heeft bijvoorbeeld een enorme uitstoot en negatieve gevolgen voor de biodiversiteit (check Seaspiracy bv)

19 likes

Ja ik ben ook geen vegan, of überhaupt Vega :slightly_smiling_face:

Nope, dat heet mutualisme. Symbiose is een langdurige relatie tussen twee soorten, mutualisme is daar een vorm van, parasitisme en commensalisme ook.

11 likes

Hoe hoog is jouw hartslag in rust meestal?

• 45 - 50
  • 50 - 55
  • 55 - 60
  • 60 - 65
  • 65 - 70
  • 70 - 75
  • 75 - 80
  • 80 - 85
  • 85 - 90
  • 90 - 95
  • 95 - 100
  • geen idee

0 stemmers

Vanmorgen is mijn bloeddruk opgemeten en bleek m’n hartslag 47. Ik weet dat het niet per se erg is maar ik schrok er toch een beetje van. Zeker als je leest dat je hartslag “in je slaap soms kan teruglopen naar onder de 50 slagen per minuut”. Ik was niet bepaald aan het slapen :joy:
Ik weet dat het verder niet zo veel zegt zonder context maar ben nu wel benieuwd naar anderen.

40-45 :joy: door het vele sporten

8 likes

Oh shit die optie is er niet :joy: wauw!
Ik ben niet echt een sporter, voordat mijn poll een humble brag lijkt.

Edit:

• 40 - 45

0 stemmers

2 likes

Van hoeveel influencers ken jij denk je de naam van hun kind(eren)?

• Van niemand
  • 1
  • T/M 10
  • T/M 20
  • T/M 40
  • Meer dan 40 wel

0 stemmers

Is dat meer dan je dacht?

• Ja
  • Nee ik wist dit

0 stemmers

Ik weet die van Mas/Greg en die van Annemerels kind omdat ik dat een hondennaam vind en iemands kind heet Otis want die was toen boos op dit forum vanwege Otis die dood is

3 likes

Hahaha ik vertel dit nog zo vaak aan random mensen :joy: Ook geen idee waarom, want het is totaal nutteloze informatie.

5 likes

Ze wensen mijn kind dood op dat forum!!! :sob::sob::joy:

Ik vind het ook nog steeds heel grappig

7 likes

Alleen ZL, de rest weet ik allemaal niet.

3 likes

Ohja die weet ik ook, echt erg dat ik aan haar initialen haar hele naam ken.

Ik weet die van Bas Smit en Bionda ook trouwens omdat die van die kutnamen hebben, kuttie-Kate :sob:

6 likes

Ik onthoud niet zoveel, maar dit soort totaal nutteloze dingen blijkbaar wel.

5 likes

:joy:

Die kwamen ook direct bij mij op. Ik haal ze wel eens aan als voorbeelden van te bizarre combi’s.

4 likes

Ik heb in rust - als ik gewoon zit - ook een hartslag tussen 47 - 50 in. En ik sport weinig. Ik ben er weleens voor onderzocht, maar het hoort gewoon bij mij. Mijn moeder en broer hebben het ook.
Er kan uiteraard ook wel een (medische) oorzaak voor zijn, maar hoeft dus niet altijd.

2 likes

Wat vind jij de leukste naam?
Olivia ipv oliviva :grimacing:

• Bobbie
  • Zara-Lizzy
  • Isa
  • Anna
  • Philippa
  • Elliot
  • Nala
  • Riven
  • Mila