Ik heb Serbian movie ooit gezien met een groep, meer voor de shock (we waren 18 oid?) en uiteindelijk viel het gelukkig mee omdat je eigenlijk niks ziet van wat er gebeurt. Anyway. Zou ik niet opnieuw doen maar het is echt zoiets dat heftiger klinkt op Wikipedia dan op je scherm.
Maar de ergste film die me echt ziek heeft gemaakt is geen horrorfilm maar een Franse arthousefilm genaamd Irréversible met monica belucci. De hele film speelt zich omgekeerd af, dus je ziet eerst het einde van de film (heel gewelddadig) en dan ga je langzaam naar het begin. Ergens in het midden is de belangrijkste scène waarin de verhaallijn ineens omslaat en dat is dus een verkrachtingsscene die iets van 5 minuten duurt en ook al is iedereen aangekleed (het is op straat) is het zo fucking ziekelijk hoe echt die scène voelt, ook icm met een geluid wat ze eronder zetten, dat ik echt weken niet goed kon slapen.
Dit klinkt afschuwelijk en dat is het ook, maar ben wel blij dat ik die film heb gezien want het is wel realistische angst zeg maar, het kan echt gebeuren. En met dingen als Serbian movie, dat is heel erg niet realtisch en nep, maar in Irréversible voel je je echt een beetje monica in die scène (als vrouw tenminste) en dat voelt echt zo fucking naar en grensoverschrijdend.