Stel je persoonlijke vraag #52

Echt elke keer als ik op een tatta ass gathering ben en er wordt een A4tje uitgedeeld door zo’n zelfingenomen glimlachende regeltrien weet je gewoon dat je 20 minuten later lettergrepen staat te rekken tot ze bijna barsten om ze te laten klinken op de melodie van Champs Élisée ofzo

23 likes

Hahahahaa ik zou het heel leuk vinden als mensen dat voor mij zouden doen maar ik vind het ook leuk om toegezongen te worden op mn verjaardag :joy:

Een keer random mensen ontmoet uit LA bij de Febo, waar k een eierbal voor kocht en erbij verteld dat die uut Grunn komen :rofl: hahaha

2 likes

Welke febo heeft een eierbal?

Oh excusez moi, bedoelde Snack Hoek (Grote Markt)! :grin:

3 likes

Oh jammer wil wel eens een eierbal proberen maar geen zin om naar groningen te gaan

2 likes

Ze verkochten ze een paar jaar geleden in de Jumbo, die je thuis zelf nog moest bakken. Geen idee of dat nog weer terug komt (en of die hetzelfde smaken)! Maar ik geloof dat ze binnenkort ook buiten Groningen verkocht gaan worden

1 like

Ik zou hier echt een poll van maken bij ben ik de enige die, kan me niet voorstellen dat er nog meer mensen zijn die deze ongemakkelijke minuten kunnen waarderen :sweat_smile:

1 like

Koop jij wel eens iets omdat je de verpakking leuk vindt?

Ik heb Fanta gekocht, omdat er Beetlejuice personages op de blikjes staan.

• Ja, ik ben dol op leuke verpakkingen
  • Zo nu en dan
  • Nee nooit
  • Anders

0 stemmers

1 like

Vind je ‘nondeju’ een vloekwoord?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Grappig

5 likes

Jeetje, verdikkeme, verdorie mag ook allemaal niet

3 likes

Ik vind godverdomme een (heerlijk) vloekwoord, maar “potverdikkeme” ofzo vind ik echt geen vloekwoord :joy:
Ja een veel te beschaafd suf vloekje van niks

3 likes

Ik herken mij en m’n omgeving ook niet echt in dingen die “typisch Nederlands” zouden zijn. Ik had wel een Canadese collega en vond het met haar wel leuk om te praten over dingen die voor haar heel anders waren/haar opvielen. Ik herken dus uit m’n persoonlijke leven ook niet heel erg dat Nederlanders zo direct zijn maar toen hoorde ik hoe fucking omslachtig en moeilijk het contact met haar familie was over dat zij bijvoorbeeld geen plek voor hen had als ze haar kwamen bezoeken en toen realiseerde ik mij wel dat het nog veel indirecter allemaal kan :joy:

2 likes

Als ik ooit met mensen praat over dat ik uit NL kom gaat het altijd snel over voetballers :sweat_smile:

En toen ik trouwde wilde ik absoluut geen stukjes, want haat die kutliedjes op zo’n melodie van een bekend nr. Maar we hadden toch een stukje en dat was eigenlijk heel leuk 🥹

3 likes

Ja volgens mij weten best veel mensen dit niet! De eerste keer op bezoek bij mijn heel christelijke familie dacht mijn partner zich heel netjes te gedragen door verdomme te zeggen in plaats van godverdomme en hij snapte er niks van dat ik 'm alsnog een elleboog gaf

8 likes

Ik werkte vorig jaar een tijdje op een christelijke school en kwam er toen inderdaad achter dat ‘jeetje’ afgeleid is van jezus. Ik moest in die periode zo erg op mijn woorden letten

4 likes

Ik zou het gewoon vertellen, maar niet uit schuldgevoel. Meer uit: wat me nu weer overkwam.

46 likes

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe bijna iemand zoenen eruitziet

1 like

Je staat dicht bij elkaar. De ander neemt initiatief, jij trekt je hoofd weg. Niet heel ondenkbaar toch?

6 likes