Stel je persoonlijke vraag #52

Nee maakt me niet uit maar thanks!

2 likes

Maar wat nou als je andere dingen te doen hebt? Bijv thuis kinderen ofzo? Je bent toch niet voor niks vrij.
@Merrow ook niet “echt niet dat ik vrije tijd met collega’s doorbreng” maar gewoon een “helaas, kan er niet bij zijn.”

6 likes

Wij werken onregelmatig zeven dagen per week van zes uur ‘s ochtends tot 12 uur ‘s avonds en de meeste mensen die een kind krijgen stromen door een andere afdeling omdat dat op onze afdeling niet zo goed te combineren is. En natuurlijk kan het dat je een keer wat anders hebt, maar we proberen altijd samen een datum te kiezen dat er zoveel mogelijk mensen kunnen

1 like

Ik kan ze niet opschrijven als overuren of een die uren een heel andere dag in het jaar opnemen, maar als je een roostervrije dag hebt kun je die wel ruilen.

Bij ons zijn uitjes altijd aan het einde van de dag gepland, dus 2 uur in de baas zijn tijd en de rest op je vrije avond. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat voor een hele dag is gepland op kosten van de werkgever.

2 likes

Ik zou echt een psa aan fan girls willen sturen om zich nooit te laten filmen :cry: dat laatste stuk is zo duidelijk om comments uit te lokken.

3 likes

Wij doen dat wel altijd overdag. Eerst uitgebreid ergens lunchen en dan nog een activiteit zoals een stadswandeling of bowlden en dan ruim voor 17.00 uur iedereen naar huis. En als het op je vrije dag valt dan kan je die omruilen voor een andere dag. Heel goed geregeld!

4 likes

Ja lijkt mij ook wel chiller dan sowieso je avond kwijt zijn :smile:
Al is een hele werkdag niet kunnen werken ook weer irritant met deadlines of targets, dan moet je op een ander moment harder werken om dat in te halen.
Irritantste vind ik als ze het op een of ander kut locatie plannen waardoor je Ășren onderweg bent met OV. Wie dat bedenkt.

1 like

Voor meiden tot een jaar of 16 snap ik dit gedrag nog wel, maar daarna wordt het toch echt wel een beetje sneu.

Edit: ik was als jong meisje van een jaar of 11/12 heel erg fan van de backstreet boys en 5ive, maar kan me totaal niet voorstellen dat ik nu als volslwassene zou instorten als één van hen zou overlijden. Ik denk dat ik niet eens verdrietig zou zijn.

7 likes

Ik werk in de zorg en wij krijgen wel allemaal vrij 1 a 2x per jaar voor een teamuitje. Er wordt dan extern personeel ingehuurd.

4 likes

Kom jij uit een hoarder gezin met ouders die niets weg konden doen?

• Ja en ik ben zelf ook een hoarder
  • Ja en ik ben zelf geen hoarder
  • Nee en ik ben zelf wel een hoarder
  • Nee en ik ben zelf ook geen hoarder

0 stemmers

1 like

Ik vind het wel zo horen dat alle werkgerelateerde zaken onder werktijd vallen. Ook zaken als een teambuilding en andere werkuitjes dus. Werkgevers die anders verwachten, buiten hun personeel uit.

In mijn team merk ik dat vooral de oudere generatie heel erg dienstig is naar de werkgever en veel in privétijd doet. Daarom was ik benieuwd hoe er hier over dit onderwerp wordt gedacht.

2 likes

Ik ruil dan gewoon mijn vrije dag om voor een andere dag hoor.

1 like

De situatie is verdrietig hoor daar niet van, maar ik vind het zo lastig in te beelden dat je zo’n verdriet kan hebben om een persoon die je niet kent.

2 likes

Ja dat doe ik dus ook. Heb er binnenkort eentje op m’n vrije dag. Maar dus niet al m’n collega’s doen dat :o_o:

Oke stel je dochter van 10 gaat naar een logeerfeestje bij de vader van een vriendinnetje (diens ouders zijn gescheiden). Achteraf kom je erachter dat de nieuwe partner van de vader in kwestie bij de meiden was en de vader zelf in een andere kamer sliep. Die partner heb je nog nooit gezien.

• Problematisch! Ik ken die hele vrouw niet
  • Niet ideaal maar ik snap hoe het is gelopen, zou die vader er wel op aanspreken
  • Ik zie het probleem niet

0 stemmers

Ik snap het niet helemaal want de vader was dus wel in hetzelfde huis? En waarom moet er een volwassen persoon in de kamer slapen bij 10 jarigen? Neem aan dat 10 jarigen op een slaapfeestje lekker in hun eigen kamer samen mogen slapen (en keten hahaha).

33 likes

Damn ik word hier op voorhand al moe van als ik nadenk over toekomstige slaapfeestjes en dealen met ouders

36 likes

Komt dit scenario uit gilmore girls? :stuck_out_tongue:

13 likes

Is dit van die Gilmore Girls aflevering haha?

Edit: @Neroli hahaha same

6 likes

hahahahahahah ja :joy::joy::joy::joy: ik snap die vrouw echt niet dus wilde ff polsen hoe anderen dat zouden zien

4 likes