Stel je persoonlijke vraag #52

Ik heb een keer bedwantsen in huis gehad, en daarna ook nog een keer in een huisje.

Maar toen zorgde ik er dus al voor dat ik mn koffer zo veilig mogelijk hield. Heb daarna een hele dag in een wasserette doorgebracht om alsnog al mn kleren te wassen. Thuis gingen al mn kleren weer meteen de was in en de koffer die ik had in twee vuilniszakken de schuur in en staat daar nu al een jaar haha.

Air BnB vergoede hier overigens niks van dus gebruik ik nooit meer (y)

5 likes

Ik ben me wél heel erg bewust van de goorheid van een vakantieverblijf, maar doe er vervolgens niks mee. Ook geen handige combinatie.

5 likes

Ik filter die smoezelige vakantiehuisjes er sowieso wel uit van tevoren

7 likes

Ik ruim altijd gewoon helemaal op en haal een doekje over de keuken, breng het vuilnis weg etc en soms haal ik het bed af. Gewoon netjes zodat de gene die komt schoonmaken gewoon meteen kan gaan schoonmaken. Stofzuigen of echt boenen doe ik niet want je betaalt meestal best flinke schoonmaakkosten.

Ben laatst voor het eerst met hond op vakantie geweest en toen kreeg ik wel (privé)feedback dat het netjes is om even te stofzuigen als je hond verhaart. Wat vinden jullie daarvan? Ik snap wel dat het er door haren meteen viezer uitziet alleen ik denk, je gaat toch (grondig) stofzuigen als het goed is, het is niet ineens meer werk als er haren liggen. Maar goed ik zal haar advies ten harte nemen de volgende keer.

2 likes

Vind ik vooral onhandig als feedback achteraf. Had ze beter vooraf even kunnen zeggen/vragen, dat zou ik niet raar vinden.

2 likes

Heb een keer extra betaald voor opmaak service en toen lag er een onderbroek onder het hoofdkussen van een van de bedden. Gelijk om een ander huisje gevraagd.

8 likes

Zo irritant! Ik erger me er groen en geel aan. Tijdens concerten, festivals. Overal kom je die praatgrage mensen tegen.

Op Lowlands ook, sta je daar in de alpha, gaan mensen urenlang lopen lullen. Ga dan lekker naar de randen van het podium, in het gras, om bij te lullen. Vind het niet alleen respectloos naar de artiest maar ook naar de rest van het publiek toe.

4 likes

Ik vind het wel logisch om alles wat meer troep maakt dan normaal gebruik in zo’n huisje zelf op te ruimen.

14 likes

Ik doe het ook zo. En de douche/bad schrob ik wel echt voordat ik ga douchen, dus die is sowieso schoner als we weggaan dan voordat we aan kwamen :joy: Verder alles bij weggaan bezemschoon achterlaten en een doekje over de oppervlakten. Ik vind het gewoon common decency om de troep die je zelf gemaakt hebt op te ruimen, ookal betaal je voor schoonmaak kosten.

4 likes

Ugh ja, en los van dat bloedirritante gelul heb je ook nog dat ze de hele tijd naar elkaar leunen om iets in elkaars oor te zeggen waardoor hun bil uitsteekt en in mijn dans-aura komt. Ga weg man!

Ik heb ook vrienden die dat doen. Maar dan alleen met zijn 2en. Los van dat ik dat kneiter irritant vind, want houd gewoon je bek, voelt het ook alsof ik er een beetje bij sta, als een derde wiel aan de wagen. Ook vaak genoeg dat ik me distantieer en gewoon ergens anders ga staan.

Ga om die reden ook niet meer zo vaak met hen naar een feestje. Gek gevoel hoor, want bij die mensen voel ik me een soort eenzaam, en dat heb ik niet als ik alleen naar een concert ga.

5 likes

Ja dat is misschien ook zo. Maar het is (natuurlijk) een huisje waar honden zijn toegestaan en volgens mij zijn de schoonmaakkosten ook hoger met hond, al weet ik dat niet zeker. En de enige extra troep is meer haren op de grond maar dat is niet meer werk als je toch stofzuigt :woman_shrugging: ik vind het zelf niet mega logisch merk ik :joy:

Maar goed het huisje was super chill en betaalbaar dus ik heb het al voor een weekend volgend jaar geboekt. En het is een kleine moeite dus ik zal dat voortaan sowieso doen (ook op andere plekken).

4 likes

Je haren verven toch? Of is dat enkel in hotelkamers verstandig?

2 likes

Henna toch?

6 likes

Dat is het dus wel.

9 likes

Neem je dan schoonmaakdoekjes mee? Ik ga wel vaak dingen in het huisje/kamer af maar ik neem geen schoonmaakdoekje mee, dus het wordt vaak wcpapier met zeep. Wat dus niet werkt.
Ik ben van mezelf helemaal niet zo schoon, maar ergens aankomen en dan de ranzigheid zien waarvan je weet dat het van iemand anders afkomstig is die je niet kent, vind ik zó vies. Kruimels op de afstandsbediening. Een paar verdwaalde haren in een bad. Een vork die niet helemaal schoon is. Ik krijg daar echt de kriebels van.
En dat netter achterlaten dan moet, wíl ik eigenlijk niet eens. Zonde van mijn tijd en energie, maar ik vind het aso om niet al het zichtbare weg te halen en soms ben ik ook bang dat de eigenaar het niet goed achtergelaten vindt en er extra kosten worden berekend en/of je een slechte review krijgt.

1 like

Hmm wij gaan eigenlijk alleen maar naar van die landal en centerparcs parken met de kinderen, daar is het altijd afwachten wat voor huisje je aantreft.

@ellegirltalk ja ik neem zo’n pak van die wegwerp schoonmaakdoekjes mee en ook een keukenrol met een spray, die gebruik ik sowieso elke dag om de tafel en kinderstoel af te vegen enzo. Soms is het huisje echt best wel schoon hoor, dan ga ik met doekje over alles en ze worden niet echt vies. Dus dan denk ik ok fijn, maar toch fijner gevoel ofzo als ik ff de lichtknopjes en deurhendels heb gehad, want die schoonmakers van die huisjes hebben echt niet veel tijd en gaan natuurlijk niet al dat soort dingen doen.
Eigenlijk wel raar hoor want als ik bij mensen op bezoek ben of in horeca dan doe je dat soort dingen ook niet, maar zo’n huisje voelt denk ik meer als je thuis even, dat je wel alles wil aanraken zonder steeds te denken van ew dit is echt een vieze knop.

3 likes

Gewoon een pakje Dettol meenemen!

4 likes

Over honden gesproken; ik wil dus graag weten of er huisdieren welkom zijn zodat ik dat huisje niet neem. Je ruikt het vaak + ivm allergie wil ik het niet. Ik heb een paar keer eens de aanname gemaakt dat er vast geen huisdieren zouden zijn geweest vanwege soort huis/locatie.
Na die ervaringen vraag ik steevast of huisdieren welkom zijn en zo ja wil ik daar niet meer heen. Van mij mag dat standaard in een advertentie genoemd worden of beter nog; als filter ingesteld kunnen worden dat huisdieren NIET welkom zijn. In plaats van andersom.

10 likes

Hoezo “dus” wel? Je gaat toch met de stofzuiger sowieso over elk stuk grond?

Tenzij je het anders met de Franse slag stofzuigt maar ik ga er van uit dat je dat altijd ff goed doet als je je huis verhuurt en er schoonmaakkosten voor rekent.

1 like