Stel je persoonlijke vraag #52

Geen duif maar de auto voor mij

details over aangereden vogels

reed over een grote gans en die lag te fladderen en vechten voor z’n leven vlak voor mij.
En zag ook een kraai aangereden worden die ook nog lag te fladderen.
Pfff echt zielig en was er echt nog een tijdje naar van, vooral die gans, was echt een groot dier.

En een keer reed ik op de snelweg en er kwam uit de lucht ineens een grote dode vogel vallen precies op mijn ruit. Schrok me rot.

2 likes

Ja echt kapot saai, dat soort vragen
Snap ook niet waarom die hier blijven staan

2 likes

Ik een keer een meerkoet kuiken doodgereden. Zo kut, ik heb nog steeds dat beeld op mn netvlies, ruim een jaar geleden.

1 like

Ik dacht dat je ging vertellen dat je je moeder wel hebt aangereden :joy:

21 likes

Nee die is gespiest

3 likes

Ik ook bij A Good Person! Na de film nog steeds huilerig :sob:

1 like

Het is gebeurd.

3 likes

Ja ik ben laatst over een marter gereden en toen moest ik heel erg huilen, vies gevoel ook als je over iets heen rijd. Zag hem helemaal spartelen op de weg daarna. Moet er altijd aan denken als ik op die weg rijd :cry:

3 likes

GESPIETST

16 likes

Wij kregen een keer een duif tegen de voorkant van de auto op de snelweg en ik schrok ook van die zieke klap. Had ik ookniet verwacht. Maar er zat dus ook een deukje in de auto.

1 like

Oh bah ja, ik kwam van een rotonde dus hoe hard ga je dan helemaal
Ik wijk ook het liefst uit voor alles maar ja soms gaat dat niet

1 like

Klinkt ook echt als beroepsdeformatie dit.

Voor de mensen die langer dan 1 jaar samenwonen:

• Mijn salaris komt op mijn eigen rekening binnen
  • Mijn salaris komt op een gedeelde rekening binnen
  • Ik wil ook gewoon stemmen maar woon niet samen

0 stemmers

1 like

Als je samen een huis koopt en een lening aangaat bij een bank, is het hier (be) eigenlijk een vereiste dat het salaris op de (gezamenlijke) rekening van die bank gestort wordt.

1 like

Niet bij alle banken, het is het geld dat de hypotheek betaalt dat bij ons op die gemeenschappelijke rekening moet komen. Mijn salaris gaat naar een andere en dan stort ik mijn deel op die gemeenschappelijke voor de 1e van de maand.

8 likes

Dat vind ik echt belachelijk? Raar

3 likes

Weet nog dat ik als puber echt in shock was toen ik van mijn moeder hoorde dat het salaris van mijn ouders op dezelfde rekening stond. Dacht echt HUH dus als jij shopt is dat ook papa’s geld?? En als papa met z’n matties gaat borrelen betaal jij daar dus indirect ook voor?!

Ze zijn samen sinds ze 14 zijn haha :smiling_face_with_tear: maar kan me nog steeds niet voorstellen dat ik al m’n geld zo deel met een man

12 likes

Maar je kan vanuit daar toch gewoon een vast bedrag overboeken naar je persoonlijke rekening? Ik zou altijd ook een eigen rekening + spaarrekening aanhouden.

6 likes

Maar als je toch omboekt dan kan je dat toch net zo goed andersom doen en van je eigen rekening een vast bedrag omboeken? Evenveel stappen en dan heb je in de basis gewoon je ‘eigen’ geld

3 likes

Klopt, maar bij sommige banken moet je inkomen voor een persoonlijke lening of bijvoorbeeld een creditcard op de rekening binnenkomen waarop dit krediet wordt aangevraagd.

2 likes

Ik heb ook zo’n constructie, inderdaad niet meer gebruikelijk tegenwoordig, maar alles op één hoop werkt voor ons goed. Geen zin in om alles netjes naar rato te verdelen, en we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, dus bij een eventuele scheiding gaat toch alles door de helft. Zo lang ik er geen boterham minder om hoef te eten, kan het mij niet zo veel schelen. Voor de context: we werken en verdienen allebei ongeveer evenveel (hij 36 en ik 32 uur; ik +/- € 200 netto meer dan hij).

4 likes