Goh ja maar als je dan zegt ‘Fanta graag’ en je hebt dat niet, zou ik me ook ongemakkelijk voelen. Vandaar dat ik idd zou zeggen ‘iets fris’ of ‘wat heb je?’
Maar hoezo dan? Is toch niks om je raar over te voelen? Bovendien kan de ander dan zeggen, dat heb ik niet maar ik heb wel ……
Wie drinkt er dan ook Fanta
Ja je hebt eigenlijk gelijk hoor. Ik zeg gewoon ‘wat wil je drinken, ik heb…’
@Xiomara haha ja ik ook niet, was maar een voorbeeld
Geen frisdrank maar wel een waanzinnige collectie aanmaaklimonade
Ik voel me altijd een soort onopgevoede kleuter, maar als mensen me vragen wat ik wil drinken zeg ik altijd: “wat heb je” , haha klinkt echt een beetje lelijk vind ik, maar als ze dan beginnen met opnoemen zeg ik vaak bij het eerste of tweede: “dat is prima/doe dat maar alsjeblieft” en ik denk toch dat dit het meest efficiënt is en daar houd ik van.
Ik heb meestal lichtbruisend mineraalwater in huis, appelsap en ranja (laatste twee want kind). In het weekend meestal wel cola.
Ook altijd rivella (waarschijnlijk over datum), want veel familie van ons drinkt dat graag en wij drinken het niet, dus dat hebben we vaak over van verjaardagen of feestjes.
Zelf vraag ik altijd wat iemand in huis heeft, dus ‘wat heb je?’.
Want ik vind het ook vervelend als het wordt: ‘wat wil je drinken?’ ‘Doe maar fanta’ ‘heb ik niet’ ‘doe dan maar spa rood’ ‘heb ik niet’ etc.
Maar doe maar wat fris klinkt heel passief agressief nonchalant. Zo van: ik weet wat ik wil, maar ik doe alsof het me geen bal uitmaakt, maar als je geen lipton green ice tea lemon zonder prik in huis hebt ben ik de rest van de dag chagrijnig.
Ja maar dat zijn de mensen die zeggen “doe maar wat, alles is goed”. Daar krijg ik ook stress van.
Meestal drink ik koffie of wijn, maar anders probeer ik vooral specifiek te zijn:
“Iets fris, cola of dubbelfris ofzo”.
Ik kreeg een jaar of tien geleden bij een moeder van de borstvoedingsclub toen ik vroeg om een frisje tomatensap. Dat is natuurlijk wel heel specifiek om voor te schotelen
Ik vind dat wel een gepaste straf voor het vragen om een frisje. Frisje is nog erger dan iets fris.
Mijn vader vroeg een Engelsman die op bezoek was “Do you want some fresh” haha 🥹
Never forget dat 18-jarige Juuldie een eerste date had, drankjes ging halen aan de bar en terugkwam met een Fristi, omdat ze dat had verstaan toen haar date om een ‘frisje’ vroeg…
Oké die is lief en mag
Tas thee tosti
Wat een vakvrouw!
Wat rot dat je dit herkent. Ik noem het inderdaad ook niet, het hoort er al bij ofzo
Altijd even bellen met de opzeglijn van de klantenservice! Kreeg laatst een hele goede korting van Vodafone, 200 min en 24gb voor €17,50 per maand sim only (zit wel ook bij Ziggo). Maar kan oprecht veel schelen!
Ik heb 50+ en heeeel tevreden, altijd bereik! Erg goedkoop ook. Had een black friday deal geloof ik vorig jaar.
Kom jij de laatste tijd ook meer mensen tegen die roken op de fiets?
- Ik zie er de laatste tijd ook meer
- Ik zie er evenveel
- Ik zie ze nooit
- Ik fiets niet
0 stemmers
Ik zag laatst iemand die een sigaar rookte terwijl hij fietste