Stel je persoonlijke vraag #55

Iemand die op een podium of in een presentatie setting voorleest/spreekt nav aantekeningen op een telefoon

• Ja ziet er prima uit
  • Nee man kom op alsof je staat te facebooken
  • Neutraal

0 stemmers

Ik moest een keer een presentatie op de uni houden tijdens mijn studie en toen kreeg ik te horen dat ik niet professioneel was omdat ik geen blaadje had en niet achter dat houten blok bleef staan. “Je zit niet meer op het HBO, op de docentenopleiding.”

Heb ik sowieso al ingesteld. Niet voor inbrekers maar gewoon handig, vooral in de winter om niet in het donker binnen te hoeven komen. En doordeweeks gaan ze om 8.40 vanzelf weer uit zodat ik daar in de ochtenddrukte niet over na hoef te denken.

1 like

Ja maar toen hadden ze nog geen internet toch

Je hoeft hier maar een dag naar het huis te kijken om te weten dat we er niet zijn (er komt geen thuiszorg, invalide parkeerplaats leeg) dus een paar lampen aan of uit zal geen inbreker foppen

Degene die voor ons de post doet komt ook 1x in de twee weken die we in de zomer gaan dus alle gelegenheid verder :grimacing:

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Doe jij er alles aan om het zo koel mogelijk in jouw huis te houden?
  • Ja, ik doe altijd alles wat in mijn macht ligt bij temperaturen boven de 20 graden (zonnescherm, gordijnen dicht, ramen en deuren dicht, ramen afplakken, whatever mogelijk is in jouw situatie)
  • Soms, ik doe bijv. alles wat in mijn macht ligt als het meerdere dagen x temperatuur wordt (hittegolf)
  • Soms, ik doe bijv. alles wat in mijn macht ligt als het één of een paar dagen uitzonderlijk heet wordt
  • Nee of meestal niet, (soms) hier en daar een maatregel maar als ik zou willen zou ik meer kunnen doen, maar te veel moeite
  • Nee of meestal niet, het boeit mij niet als het heet is in mijn huis
  • Nee of meestal niet, het wordt sowieso niet heet in mijn huis (ik woon in een kelder bijvoorbeeld of een hut van aardewerk zonder ramen)
  • Nee of meestal niet want ik vind het ongezellig met de ramen en deuren dicht en gordijnen dicht etc
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Nee want ookal doe ik alles dicht het wordt toch 38 graden.

8 likes

Ik doe er nu wel meer aan dan vorig jaar iig. Vind het alleen zo ongezellig staan de gordijnen overal helemaal dicht en alles zo gesloten. Maarja dat is meer een luxeprobleem.

Heb je de gordijnen/ of wat voor raambekleding dan ook, nu omlaag in huis?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik fietste naar de supermarkt en best veel mensen hebben het dus omhoog en ik vroeg me af hoe warm het daar wel niet zal zijn.

Alleen de ramen waarbij de zon vol op schijnt heb ik de gordijnen dicht, dus wel nog gewoon daglicht binnen. Zou gek worden anders.

4 likes

Smartwatch dragen terwijl je niet aan het sporten bent op dat moment

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik weet juist altijd precies wanneer mijn buren (boomers die elk jaar wekenlang in Spanje zitten) op vakantie zijn, omdat het licht dan aan is waar het dat normaal gesproken niet is :’)
We wonen ook aan een autoluw hofje met alle voordeuren naar elkaar, en alle achtertuinen grenzen aan water, er is maar 1 ingang (soort ‘eiland’ dus), dus ik zou dit sowieso overslaan als ik een inbreker was.

1 like

Ik erger me juist aan al dat geprint van collega’s/trainers die dan ieder 10 minuten aan de beurt zijn en alle dia’s uitprinten op een a4 en ook nog de tekst die ze willen zeggen.
Gebruik gewoon de laptop die ook voor je neus staat.
Ik zag fotos van het groenlink/pvda congres; je ziet dan precies dat de jongere mensen hun telefoon gebruiken en de boomers papier :smile:

3 likes

Inbrekers zullen dat wel in de gaten houden en als alles dan elke dag precies om 08:30 aan en 18:30 uitgaat, weten zij toch ook wel hoe laat het is? (Antwoord 0830 en 1830 maar ook; mensen hebben dit automatisch ingesteld dus het zegt niks over wel of niet thuis zijn en grote kans juist dat ze er niet zijn).
Het zal tegenwoordig wel allemaal via apps gaan, maar als het met van die timers in het stopcontact gaat; ik ben veel te bang voor brand dus ik haal dat juist allemaal eruit als ik op vakantie ga.

3 likes

Voor degene die kind(eren) heeft, vind jij dat je die teveel verwend?

• Nee
  • Nouja soms een beetje
  • Ja veel te veel
  • Ja iets teveel

0 stemmers

1 like

Ik woon niet in een hut maar wel in een heel goed geïsoleerde nieuwbouwbunker dus ook met hittegolven is het binnen max 23-24 gr

5 likes

Maar ik vind het wel vreselijk donker in huis en mis daglicht. En ik krijg het nooit koeler dan 20 graden als het echt warm is. Al merk ik wel dat het elk jaar minder erg voelt als het zo warm is. Vroeger vond ik het afschuwelijk nu is het wel oké.

2 likes

Maar 20 graden is toch al heel koel? Ik ben blij als het onder de 25 blijft, maar daar moet ik zoveel m’n best voor doen dat ik het niks aan vind dan.

40 likes

Oh 20 graden zou ik voor tekenen, ik krijg het op zolder niet onder de 30

11 likes

zijn jullie ook tevreden als Verstappen het slecht doet

• ja, formule 1 verandert mij ook in een Verstappen/nederland hater
  • nee dan heb ik een slechte dag
  • neutraal

0 stemmers

3 likes