Stel je persoonlijke vraag #55

Bij mij kwam de buurvrouw er ook mee, die van ons rekent ook een tientje voor alle ramen voor- en zijkant dus voor die prijs vond ik het wel prima om er nooit meer over na te denken.

1 like

-allee!

4 likes

-dijk!

3 likes

Die aankoop van mij is echt top voor de ramen boven. Ga hem ook gebruiken voor de ramen beneden, die moet ik anders met een ladder doen op instabiele ondergrond.

Bij ons is er een onbetrouwbaar bedrijf, waar de buren niet tevreden over zijn, die ook zonder aankondiging langskomt en vrij duur is. Daarnaast werkte ik voorheen heel onregelmatig, ik had echt geen zin om zomaar als ik mijn bed uitstap een glazenwasser in de ogen te kijken.

2 likes

Ik zit te zoeken waar je schrijft over die ‘aankoop van jou’… kijk ik niet goed? Je maakt me heel nieuwsgierig nu :joy:

2 likes

Oh wow ik heb totaal aangenomen dat deze poll kwam door mijn post gisteren

4 likes

Als je bij een snackbar een vegetarische snacks bestelt, verwacht je die dan apart verpakt?

• Ja zonder uitzondering
  • Ja liefst wel maar als ik het herken tussen de rest is prima
  • Nee ik gok wel wat de mijne is
  • Ik heb hier geen gedachten over

0 stemmers

Als de vega snack tussen de gewone kroketten heeft gezeten in het bakje

• Dan eet ik het gewoon nog op
  • Dan eet ik het wel op maar met tegenzin
  • Dan eet ik het niet op
  • Ik weet dat allemaal niet hoor

0 stemmers

Inspiratie was mijn vega kroket samen met een gewone kroket in hetzelfde zakje en we zagen echt geen verschil, uiteindelijk na een telefoontje naar de snackbar goed gegokt want ik werd niet ziek maar had van mij wel in een apart zakje gemogen

2 likes

-erf

5 likes

wauw ik ben echt veel obvious ones vergeten haha

1 like

-baan (is dat Vlaams?)

3 likes

-dreef
-allee

1 like

Nee hebben wij hier ook

1 like

Kan je in jouw stad/dorp/omgeving aan het einde van een straatnaam (dus het straat/baan/steeg) deel zien waar de straat zich bevind?

• Nee
  • Geen idee
  • Ja er is één einde dat alleen op een bepaalde plek voorkomt
  • Anders

0 stemmers

Als je in Utrecht bij een -dreef bent, ben je in de wijk Overvecht bijvoorbeeld.

4 likes

Dreef in Amsterdam is sowieso zuidoost

6 likes

Ik heb wel een gevoel bij een adres als Potvis 4 ofzo dat dat ergens in Almere thuishoort.

11 likes

Buorren (buurt)

Oh ik denk dat de meeste nieuwbouw wijken door het hele land wel zoiets hebben. Vlakbij Utrecht in Leidsche Rijn heb je ook dingen als Evenaar, noorderlicht, zonzijde etc.

En in de “oude” nieuwbouw uit de jaren ‘70 heeft vaak de hele wijk dezelfde naam. Zeist bestaat bijvoorbeeld voor een groot deel uit wijken waar elke straat de wijknaam heeft en dan heel hoge cijfercombi’s (Nijenheim 2045, Couwenhoven 3765, Bergakker 8098) echt fuuuuuuuucking irritant is dat.

In het afgrijselijke Maarssenbroek heet alles diersoort-spoor of diersoort-kamp en dat zijn dan ook steeds honderden adressen. Bizonspoor 6748, valkenkamp 4778. Heeeeeeel kut met navigatie allemaal.

6 likes

Ik woon zowel aan een straat, weg als ring als dat überhaupt mogelijk is :grimacing:

1 like

Dus jij woont aan de almeresestraatringweg? Je hebt toch maar 1 straatnaam of mis ik iets haha?

2 likes

Je weet bij ons dat als je bij een straat met de D bent en je moet naar iets met H dat je door kunt rijden want alle deelwijken zijn op alfabet

4 likes