Stel je persoonlijke vraag #55

Houd jij van taart?

• Nee
  • Nah zo af en toe
  • Ja ik ben fan!
  • Eh jawel

0 stemmers

1 like

ā€œVolwassen mensenā€ die geen water en/of groente lusten :face_vomiting:

50 likes

Een bevriend stel organiseert een meerdaagse bruiloft in, ik zeg even wat, Thailand. Wat verwacht jij te krijgen/niet voor te hoeven betalen?

• de bruiloft zelf
  • een welkomsdiner georganiseerd door het stel
  • een afscheidsdiner georganiseerd door het stel
  • het verblijf (hotel oid) voor de dagen van de bruiloft
  • een bedanktourtje van stel naar de gasten als dat georganiseerd wordt
  • de georganiseerde gastenbus van en naar het vliegveld
  • de vliegtickets

0 stemmers

3 likes

Ik vraag me wel eens af hoe oud jij bent, soms komt het beetje over alsof je in de jaren vijftig bent opgegroeid

27 likes

Ja dit, wij gingen vooral voor lekker, uiterlijk vond ik niet zo belangrijk. Gewoon klassiek bij een locale banketbakker. Ik weet niet precies meer hoe hij er uit zag, maar de smaak herinner ik me wel.

2 likes

zoals je weet is ze zwanger dus dat hoop ik niet

4 likes

Haha dat is zeker duidelijk geworden maar wel een soort van mindblowing icm andere teksten

3 likes

Ik hoop dat niemand uit mijn close omgeving dit ooit gaat doen, moet er niet aan denken

3 likes

Heb er al 4 gehad haha, maar dat is vooral door buitenlandse vrienden of nederlandse vrienden met een partner uit het buitenland. Vind het wel superleuk altijd!

3 likes

Verschrikkelijk inderdaad, een paar dagen op een mooie plek moeten doorbrengen met mensen die je leuk vindt, en er daarvoor of daarna een mooie vakantie aan vast kunnen knopen

11 likes

Oja ik snap je wel hoor. Ik kom ook uit een familie waarbij geld en schijn belangrijker was dan warmte en veiligheid. Dat heb geloof ik wel eens ergens genoemd. Maar je gaat natuurlijk niet van iedereen zijn achtergrond onthouden.

3 likes

Ik snap helemaal dat je er zo in kunt staan ja, maar ik heb er zelf geen behoefte aan om daarvoor naar de andere kant van de wereld te vliegen.
Al vind ik het anders als de situatie is zoals @Kauai zegt, dat (de helft van) het bruidspaar daar vandaan komt. Maar je ziet ook genoeg stellen die verwachten dat mensen zomaar naar weet ik het welke locatie komen en dat vind ik zo onnodig.

4 likes

Ja dan moet je even goed bij jezelf nagaan wat je wel niet vraagt van mensen. Ik had er ook eentje in de Filipijnen waar je 3 vliegtuigen voor moest nemen om er te komen, dat is wel echt een megainvestering qua… alles.

4 likes

Ik vind dat je niet in het buitenland moet trouwen als je niet voor iedereen alles kan betalen. Tenzij er sprake is van een internationaal stel en 1 van de 2 bijvoorbeeld uit Thailand komt en daar gewoond heeft etc.

8 likes

Wij zijn in het buitenland getrouwd. Niets betaald voor gasten maar ook aangegeven dat ze uiteraard helemaal zelf moeten weten of ze wilden komen of niet.

Uiteindelijk zijn de leukste mensen gekomen en ā€œfamilieā€leden niet. Moet zeggen, we hebben genoten :heart:

4 likes

Die vragen over diners en tourtjes heb ik wel ingevuld als: het stel organiseert een welkomstdiner voor de gasten, dan zou ik het wel raar vinden als ik daar dan een rekening voor krijg. Niet dat ik per se verwacht dat er twee diners en een rondtour worden georganiseerd :princess:

16 likes

Ik had ooit tickets geboekt naar las vegas omdat een vriendin daar zou trouwen en 30 mensen zouden overkomen! Ik vond dat echt heel veel. Ze zou sowieso nog een feest geven in Duitsland (waar ze vandaan komt) voor alle mensen die niet kwamen en dat vind ik wel heel netjes.

Maar toen kwam covid en ging het niet meer door. Ze is na x jaar huwelijk nog een keer in las vegas getrouwd trouwens haha.

4 likes

Lees: arm zijn is niet leuk jongens, stop daarmee!!!

42 likes

Ik vind dat je helemaal zelf moet weten waar je gaat trouwen, maar wel dat als je dan in het buitenland trouwt, je niet teleurgesteld mag zijn als mensen niet komen. En niet alleen vanwege geld, maar ook vakantiedagen, kinderopvang, weet ik het. Maar dat geldt eigenlijk net zo goed voor bruiloften om de hoek. Een uitnodiging mag je altijd afwijzen, niemand dwingt je naar een bruiloft te komen

41 likes

Mijn taart was helemaal vegan en notenvrij Ć©n mega lekker. We hebben hem helemaal aan de andere kant van het land besteld, omdat ze daar aan onze ā€˜eisen’ konden voldoen. Heel leuk bakkerijtje met een superleuke eigenares. Hij zag er niet heel profi uit, maar was wel heeeel lekker en ik vond het zo fijn dat iedereen, zelfs degenen met heftige allergieĆ«n, ervan kon eten.

6 likes