De posts van @Rose_Gold en @appelflauwte zetten me een beetje aan het denken over een Nederlandse naam hebben, terwijl je een schijnbaar niet Nederlands uiterlijk (wat dat dan ook mag zijn, want daar kunnen we over twisten, lijkt mij dat dat allang niet meer blond haar en blauwe ogen is). Maar dit zijn dus wel personen met een Nederlandse achtergrond/bloed. Dus waarom is een nlse naam dan “gek”? Dit is geen persoonlijke vraag naar jullie, maar wel iets wat ik vaker tegenkom. En ergens kan ik het gewoon niet helemaal rijmen in mn hoofd. Waarom is dat gek? Waarom past dat niet? Zit daar niet gewoon een oordeel in van ons?
Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf ook dubbelbloedkinderen heb. Daarvoor had ik eigenlijk een Nederlandse naam ik gedachten (Marijn, Robin oa). Uiteindelijk dan wel voor “buitenlandse” namen gegaan waarvan mensen ook zeiden: ja want een nlse naam zou wel gek zijn he? Want je ziet wel dat er ‘iets anders’ doorheen zit. Maar hoezo is dat raar? Ze zíj́n toch ook voor een deel nls? Van mijn kant, het is het land waar ze opgroeien, de taal die ze spreken. Waarom moet het dan een niet-Nederlandse naam zijn omdat je toevallig bruine ogen hebt, of een wat donkere huid.
Dus ik zeg: normaliseer (deels?) alle zuid-/ niet Europese Afrikaanse Aziatische Zuid Amerikaanse Afro Amerikaanse Hispanic Mariekes, Jeroenen en Marjolijnen!!