Ik moest dat leren drinken van mijn ouders. Want anders ben je ipv een gast tot last. Dronk eerst met melk en suiker. Mijn oma zette altijd van die slappe drap. Of om te bezuinigen kregen we 2 koppen koffie met 1 zo’n senseopad. Kan alleen van de gedachte nog misselijk worden. Is wel aan oma te danken dat ik nu zwart drink.
Ha mijn oma andersom met thee zetten
Dan nam ze een zakje voor een pot thee voor 1 kopje, hengelde dat 50 keer om dan te vragen of het sterk genoeg was en als je dan zei ja is prima zo kneep ze het zakje nog even uit boven je kopje
Dan weet je wel weer dat je leeft
Was een heel mooi (en lekker) taartje, maar een miniversie van degene die ik in gedachten had omdat het een coronatrouwerij was . Het kon dus beter in de zin van dat ik het nog leuker had gevonden als het om het complete plaatje ging.
Ja ik heb er geen verstand van en ik houd niet van taart. Maar het is toch ook veel handiger lijkt mij om een taart te hebben die niet veel te zwaar op de maag ligt. Daarna heb je nog een diner etc. Anders zit je midden op de dag al bomvol suiker.
Houd jij van taart?
- Nee
- Nah zo af en toe
- Ja ik ben fan!
- Eh jawel
0 stemmers
“Volwassen mensen” die geen water en/of groente lusten
Een bevriend stel organiseert een meerdaagse bruiloft in, ik zeg even wat, Thailand. Wat verwacht jij te krijgen/niet voor te hoeven betalen?
- de bruiloft zelf
- een welkomsdiner georganiseerd door het stel
- een afscheidsdiner georganiseerd door het stel
- het verblijf (hotel oid) voor de dagen van de bruiloft
- een bedanktourtje van stel naar de gasten als dat georganiseerd wordt
- de georganiseerde gastenbus van en naar het vliegveld
- de vliegtickets
0 stemmers
Ik vraag me wel eens af hoe oud jij bent, soms komt het beetje over alsof je in de jaren vijftig bent opgegroeid
Ja dit, wij gingen vooral voor lekker, uiterlijk vond ik niet zo belangrijk. Gewoon klassiek bij een locale banketbakker. Ik weet niet precies meer hoe hij er uit zag, maar de smaak herinner ik me wel.
zoals je weet is ze zwanger dus dat hoop ik niet
Haha dat is zeker duidelijk geworden maar wel een soort van mindblowing icm andere teksten
Ik hoop dat niemand uit mijn close omgeving dit ooit gaat doen, moet er niet aan denken
Heb er al 4 gehad haha, maar dat is vooral door buitenlandse vrienden of nederlandse vrienden met een partner uit het buitenland. Vind het wel superleuk altijd!
Verschrikkelijk inderdaad, een paar dagen op een mooie plek moeten doorbrengen met mensen die je leuk vindt, en er daarvoor of daarna een mooie vakantie aan vast kunnen knopen
Oja ik snap je wel hoor. Ik kom ook uit een familie waarbij geld en schijn belangrijker was dan warmte en veiligheid. Dat heb geloof ik wel eens ergens genoemd. Maar je gaat natuurlijk niet van iedereen zijn achtergrond onthouden.
Ik verwacht niks dan de bruiloft zelf zolang er niet de uitgesproken verwachting is dat ik er zal zijn. Er was laatst gezeik geweest met een stel dat in het buitenland trouwde en teleurgesteld was over hoeveel mensen er zijn gekomen en ik vind dat wel je eigen zaak als je mensen zelf laat betalen.
Ik snap helemaal dat je er zo in kunt staan ja, maar ik heb er zelf geen behoefte aan om daarvoor naar de andere kant van de wereld te vliegen.
Al vind ik het anders als de situatie is zoals @Kauai zegt, dat (de helft van) het bruidspaar daar vandaan komt. Maar je ziet ook genoeg stellen die verwachten dat mensen zomaar naar weet ik het welke locatie komen en dat vind ik zo onnodig.
Ja dan moet je even goed bij jezelf nagaan wat je wel niet vraagt van mensen. Ik had er ook eentje in de Filipijnen waar je 3 vliegtuigen voor moest nemen om er te komen, dat is wel echt een megainvestering qua… alles.
Ik vind dat je niet in het buitenland moet trouwen als je niet voor iedereen alles kan betalen. Tenzij er sprake is van een internationaal stel en 1 van de 2 bijvoorbeeld uit Thailand komt en daar gewoond heeft etc.
Wij zijn in het buitenland getrouwd. Niets betaald voor gasten maar ook aangegeven dat ze uiteraard helemaal zelf moeten weten of ze wilden komen of niet.
Uiteindelijk zijn de leukste mensen gekomen en “familie”leden niet. Moet zeggen, we hebben genoten