Stel je persoonlijke vraag #55

Ik zie gewoon een lelijke man, sorry :woman_shrugging:t3:

4 likes

IMG_1834

1 op 1 dennis the menace

40 likes

Screenshot_2025-06-05-14-48-00-1

11 likes

Ja maar een specifieke gezichtsbouw!!!

Dit is hem:

12 likes

Ik dacht eigenlijk vooral aan uiterlijk tot je dit zei. Ik heb wel eigenschappen of gedragingen die je als masculine zou kunnen zien. Maar dat vind ik zelf typisch aan “de nederlandse vrouw”.

3 likes

oh nee ik bedoelde niet alleen uiterlijk, in mijn beleving is genderexpressie wel meer dan alleen je kleding of make up.

en idd eens met dat nederlandse vrouwen sowieso iig neutraler/mannelijker zijn, heel vrouwelijk zijn wordt ook best op neergekeken voor mijn gevoel.

4 likes

Helemaal eens, op de een of andere manier kwam gedrag niet bij me op terwijl ik daar zelf het meest mee struggle haha

Wat zie je dan als heel vrouwelijk waar op wordt neegekeken?

sowieso qua uiterlijk, rokken, hakken, roze, handtasjes, zachter zijn mbt communicatie en gevoelens, ‘meisjeshobby’s’ hebben. op verschillende vlakken op verschillende manieren. in de media & in persoonlijk leven… niet alleen in Nederland ook hoor maar denk dat mensen/vrouwen in Nederland ook nog eens veel pragmatischer en boerser zijn waardoor het nog uitzonderlijker is (qua gedrag ook juist) onze doe maar normaal dan doe je al gek genoeg mentaliteit gooit daar ook nog wat olie op.

waarin struggle jij qua gedrag?

5 likes

Hmm ik zie niet per se dat er wordt neergekeken op rokken, hakken, handtasjes, zacht zijn maar het heeft zeker invloed in hoe mensen bijvoorbeeld je intelligentie inschatten.

Qua mijn gedrag: (…) Ik ben de laatste jaren juist bezig met een meer zachtere/vrouwelijke kant omarmen. Vandaar dat je mij ook in het datingtopic ziet roepen “ik verwacht dat een man me meeneemt en anders niet!”

7 likes

Ik denk dat als je een steekproef van de wereldbevolking zou laten invullen waar zij de genderexpressie van Nederlandse vrouwen zouden plaatsen er echt niet 75% vooral vrouwelijk uit zou komen. Er zijn zoveel landen ook dichtbij, waar de genderexpressie van vrouwen zowel in uiterlijk als gedrag, een stuk vrouwelijker is.

Overigens geldt dit denk ik ook voor de genderexpressie van Nederlandse mannen, dat zij ook niet als vooral mannelijk zouden worden gezien.

4 likes

Ik ben het ermee eens, hele meisjesachtige vrouwen worden echt wel minder serieus genomen, zeker in een mannenwereld. Maar Nederlandse vrouwen boerser noemen vind ik ook wel een waardeoordeel inzitten eerlijk gezegd.

1 like

ja ik vind iemands intelligentie lager inschatten of iemand minder serieus omwille van (vrouwelijkere) kleding eigenlijk precies betekenen dat je daarop neerkijkt.

@SayMyName ja zeker!

@Hihalarisch net zo min waardeoordeel als nederlandse vrouwen mannelijker noemen imo.

3 likes

Ik vraag me bij dit onderwerp altijd af wat mensen onder ‘vrouwelijk voelen’ verstaan? Wat voor gevoel is dat? Is het afwijkend als je je ‘niets’ voelt of hebben de meeste mensen dat? Man ik kan daar zo in vastlopen.

3 likes

Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het ook naast elkaar kan bestaan. Dat je bijvoorbeeld vindt dat iemand zich goed kleedt of er mooi uit ziet maar ook denkt dat iemand minder intelligent is.

Is je uiterlijk door middel van plastische chirurgie aanpassen aan de patriarchisch bepaalde schoonheidsstandaard inherent niet feministisch?

• Ja dat is niet feministisch
  • Nee dat is wel feministisch
  • Ik snap dit niet

0 stemmers

3 likes

Is natuurlijk complexer dan dit, maar ik vind het hele keuze-feminisme verhaal op dit gebied vrij zwak. Verder denk ik lekker doen hoor, maar verkoop het niet als feminisme.

16 likes

Nee ik denk dus niet dat je je tieten kan vergoten puur voor jezelf. Uiteindelijk doe je het om aan een patriarchale standaard te voldoen, ook als je het aanhaalt als losstaand van wat anderen eraan vinden is het nog steeds willen voldoen aan een beeld.

23 likes

Het is online echt zo’n ding/gesprek dat veel mensen zich tegenwoordig lijken te bekeren tot een geloof
In ieder geval mijn fyp gaat er deze week flink over, denk omdat ik widya volg (van New age naar Christ)

Herken jij dit?

• Ja online
  • Ja online en offline
  • Ja offline
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Wil ik weten wat dit is? Maar verder nee, ik weet ook niet hoe snel ik door moet scrollen als iemand ineens een god heeft gevonden. Geloof is prima hoor, maar de vibe rondom sommige bekeerlingen.

8 likes

Ik vind het niet per definitie onfeministisch als je je tieten vergroot als je zelf van grote tieten houdt en het voor jezelf doet. Als je het ook zou doen als er helemaal geen mannen zouden bestaan of als je met je grote tieten zou verhuizen naar een onbewoond eiland. Dat je in de spiegel kijkt en geniet van hoe je eruit ziet.

Maar over het algemeen komt dat schoonheidsideaal toch wel voort uit de male gaze inderdaad.

2 likes