Ik had laatst een kinderverjaardag en we kregen alleen een stukje taart en 1x drinken. Uiteindelijk is familie aan iedereen gaan vragen of iemand nog wat drinken wilde want de gastheer en -dame bleven gewoon zitten. Zo awkward…
jouw genderexpressie (er even vanuitgaande dat het gros hier cisvrouw is)
- ik voel me comfortabel bij heel vrouwelijk
- ik voel me comfortabel bij ‘normaal’ vrouwelijk
- ik voel me comfortabel bij gewoon neutraal
- ik voel me comfortabel bij ‘normaal’ mannelijk
- ik voel me comfortabel bij heel mannelijk
0 stemmers
- ik zou me best vrouwelijker willen uiten maar iets houdt me daarin tegen
- ik zou me best minder vrouwelijk willen uiten maar iets houdt me daarin tegen
- ik zou me best mannelijker willen uiten maar iets houdt me daarin tegen
- mijn vrouwelijke genderexpressie voelt (soms) compulsief/vanuit doctrine dan vanuit mezelf
0 stemmers
hoe voel jij je op persoonlijk vlak (dus niet op groter maatschappelijk vlak/of je feminist bent en je je vrouw voelt doordat de maatschappij je zo behandelt etc etc)
- ik voel me ‘gewoon’ vrouw en mijn genderexpressie is vooral vrouwelijk
- ik voel me ‘gewoon’ vrouw en mijn genderexpressie is neutraal
- ik voel me 'gewoon vrouw en mijn genderexpressie is het hele spectrum
- ik voel me ‘gewoon’ vrouw en mijn genderexpressie is meer mannelijk
- ik voel me meer neutraal en mijn genderexpressie is vooral vrouwelijk
- ik voel me meer neutraal en mijn genderexpressie is neutraal
- ik voel me meer neutraal en mijn genderexpressie is het hele spectrum
- ik voel me meer neutraal en mijn genderexpressie is meer mannelijk
- ik voel me man en mijn genderexpressie is vooral vrouwelijk
- ik voel me man en mijn genderexpressie is neutraal
- ik voel me man en mijn genderexpressie is het hele spectrum
- ik voel me man en mijn genderexpressie is meer mannelijk
0 stemmers
Ik krijg bij de laatste vraag echt totale error, want het hele spectrum is waarschijnlijk niet waar maar ik weet ook niet precies wat onder mannelijk en vrouwelijk en neutraal wordt verstaan?
Maar goed het zal wel vooral vrouwelijk zijn? Ja of niet eigenlijk? Ik weet het echt niet
(En is het niet masculine vs feminine bij genderexpressie? Maar goed dan nog krijg ik m’n hoofd er niet omheen)
de klassieke genderindeling en karakter en persoonlijkheidseigenschappen die daarbij horen. dat weet je wel toch, levend in een genderbinaire maatschappij?
en vrouwelijk = feminine & mannelijk = masculine, is toch gewoon hetzelfde
edit: snap dat het verwarrend is omdat het ook maar een sociaal construct is en je daar an sich ook weer je vragen bij kan zetten en op verschillende manieren kan invullen, maar voor de gemakkelijkheid van de poll moet je het maar gewoon even zo simplistisch mogelijk bekijken.
Lijkt deze man op een stripfiguur
- Ja totaal
- Ja bovengemiddeld
- Ja enigszins
- Nee bijna niet
- Nee helemaal niet
0 stemmers
Zijn naam helpt ook wel.
Ik kan dus echt boos worden als mensen dan verkeerd stemmen @Echo hoezo zie je dat niet, ben je dom ?
Ik zie gewoon een lelijke man, sorry
Ik dacht eigenlijk vooral aan uiterlijk tot je dit zei. Ik heb wel eigenschappen of gedragingen die je als masculine zou kunnen zien. Maar dat vind ik zelf typisch aan “de nederlandse vrouw”.
oh nee ik bedoelde niet alleen uiterlijk, in mijn beleving is genderexpressie wel meer dan alleen je kleding of make up.
en idd eens met dat nederlandse vrouwen sowieso iig neutraler/mannelijker zijn, heel vrouwelijk zijn wordt ook best op neergekeken voor mijn gevoel.
Helemaal eens, op de een of andere manier kwam gedrag niet bij me op terwijl ik daar zelf het meest mee struggle haha
Wat zie je dan als heel vrouwelijk waar op wordt neegekeken?
sowieso qua uiterlijk, rokken, hakken, roze, handtasjes, zachter zijn mbt communicatie en gevoelens, ‘meisjeshobby’s’ hebben. op verschillende vlakken op verschillende manieren. in de media & in persoonlijk leven… niet alleen in Nederland ook hoor maar denk dat mensen/vrouwen in Nederland ook nog eens veel pragmatischer en boerser zijn waardoor het nog uitzonderlijker is (qua gedrag ook juist) onze doe maar normaal dan doe je al gek genoeg mentaliteit gooit daar ook nog wat olie op.
waarin struggle jij qua gedrag?
Hmm ik zie niet per se dat er wordt neergekeken op rokken, hakken, handtasjes, zacht zijn maar het heeft zeker invloed in hoe mensen bijvoorbeeld je intelligentie inschatten.
Qua mijn gedrag: (…) Ik ben de laatste jaren juist bezig met een meer zachtere/vrouwelijke kant omarmen. Vandaar dat je mij ook in het datingtopic ziet roepen “ik verwacht dat een man me meeneemt en anders niet!”
Ik denk dat als je een steekproef van de wereldbevolking zou laten invullen waar zij de genderexpressie van Nederlandse vrouwen zouden plaatsen er echt niet 75% vooral vrouwelijk uit zou komen. Er zijn zoveel landen ook dichtbij, waar de genderexpressie van vrouwen zowel in uiterlijk als gedrag, een stuk vrouwelijker is.
Overigens geldt dit denk ik ook voor de genderexpressie van Nederlandse mannen, dat zij ook niet als vooral mannelijk zouden worden gezien.
Ik ben het ermee eens, hele meisjesachtige vrouwen worden echt wel minder serieus genomen, zeker in een mannenwereld. Maar Nederlandse vrouwen boerser noemen vind ik ook wel een waardeoordeel inzitten eerlijk gezegd.
ja ik vind iemands intelligentie lager inschatten of iemand minder serieus omwille van (vrouwelijkere) kleding eigenlijk precies betekenen dat je daarop neerkijkt.
@SayMyName ja zeker!
@Hihalarisch net zo min waardeoordeel als nederlandse vrouwen mannelijker noemen imo.
Ik vraag me bij dit onderwerp altijd af wat mensen onder ‘vrouwelijk voelen’ verstaan? Wat voor gevoel is dat? Is het afwijkend als je je ‘niets’ voelt of hebben de meeste mensen dat? Man ik kan daar zo in vastlopen.