Stel je persoonlijke vraag #55

Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het ook naast elkaar kan bestaan. Dat je bijvoorbeeld vindt dat iemand zich goed kleedt of er mooi uit ziet maar ook denkt dat iemand minder intelligent is.

Is je uiterlijk door middel van plastische chirurgie aanpassen aan de patriarchisch bepaalde schoonheidsstandaard inherent niet feministisch?

• Ja dat is niet feministisch
  • Nee dat is wel feministisch
  • Ik snap dit niet

0 stemmers

3 likes

Is natuurlijk complexer dan dit, maar ik vind het hele keuze-feminisme verhaal op dit gebied vrij zwak. Verder denk ik lekker doen hoor, maar verkoop het niet als feminisme.

16 likes

Nee ik denk dus niet dat je je tieten kan vergoten puur voor jezelf. Uiteindelijk doe je het om aan een patriarchale standaard te voldoen, ook als je het aanhaalt als losstaand van wat anderen eraan vinden is het nog steeds willen voldoen aan een beeld.

23 likes

Het is online echt zo’n ding/gesprek dat veel mensen zich tegenwoordig lijken te bekeren tot een geloof
In ieder geval mijn fyp gaat er deze week flink over, denk omdat ik widya volg (van New age naar Christ)

Herken jij dit?

• Ja online
  • Ja online en offline
  • Ja offline
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Wil ik weten wat dit is? Maar verder nee, ik weet ook niet hoe snel ik door moet scrollen als iemand ineens een god heeft gevonden. Geloof is prima hoor, maar de vibe rondom sommige bekeerlingen.

7 likes

Ik vind het niet per definitie onfeministisch als je je tieten vergroot als je zelf van grote tieten houdt en het voor jezelf doet. Als je het ook zou doen als er helemaal geen mannen zouden bestaan of als je met je grote tieten zou verhuizen naar een onbewoond eiland. Dat je in de spiegel kijkt en geniet van hoe je eruit ziet.

Maar over het algemeen komt dat schoonheidsideaal toch wel voort uit de male gaze inderdaad.

2 likes

Zou echt fucking dom zijn om met je neptieten naar een onbewoond eiland te verhuizen, want na 10-15 jaar moet je ze vervangen of ze kunnen gaan lekken en dan ben je dood omdat je zo graag voor jezelf grote borsten wilde.

10 likes

Wat doet het er op een onbewoond eiland ook toe hoe je borsten er uit zien? Dan ben je bezig te overleven, who cares hoe je er dan uit ziet?

2 likes

Het lastige hiermee is alleen dat wij allemaal zo opgegroeid zijn onder een patriarchisch bepaald schoonheidsideaal dat dat zeer waarschijnlijk alsnog is waarĂłm je het mooi vindt, ookal doe je het dan niet zo expliciet voor anderen/mannen/om in een plaatje te passen. Is niet perse erg natuurlijk maar denk niet dat je het ooit volledig van elkaar los kunt koppelen.

Wat betreft het hele feminisme = vrije keuze verhaal denk ik dat dat vooral betrekking heeft op hoe je er tegenaan kijkt als iemand anders zoiets doet. Het schoonheidsideaal is zo inherent verbonden aan het patriarchaat dat ik chirurgie om daaraan te voldoen niet als feministisch zou beschouwen, maar ik zou het wel heel onfeministisch van mezelf vinden als ik een ander er om zou veroordelen. We leven allemaal onder het patriarchaat en dat is voor ons allemaal kut maar als je dan boos wordt op een vrouw omdat zij daarin meegaat kijk je echt naar de verkeerde wat mij betreft, geef je weer een vrouw de schuld van iets wat mannen hebben veroorzaakt

27 likes

Jijzelf dus!!! Want je wil dan heel graag grotere borsten ook al leef je niet in een maatschappij waarin dat mooi gevonden wordt, dat heb je dan helemaal zelf bedacht en staat overal los van.

2 likes

In dit geval ging het over Kylie kardashian die haar borstvergroting details deelde, precies hoeveel cc en hoe gezet etc en toen zeiden heel veel mensen omg Kylie is a girl’s girl!!!

Zij gaat niet mee, zij is een aanstichtster.

13 likes

He? Zij is toch ook geboren in deze patriarchale wereld

2 likes

Denk even na

1 like

Eigenlijk alleen als ik kan zien wat de toiletsituatie is. Wil niet eerst langs een stel leuters lopen voor ik het wchokje kan bereiken.

3 likes

Oh lol had ff gemist dat het over haar ging haha. Re: wat @boonie zegt dat zij ook in deze patriarchale wereld geboren is, denk dat dat heel individueel is waar je de grens trekt van wie je als aanstichter en wie je als slachtoffer van ziet. Net als dat de ene antikapitalist het al nice vindt als iemand af en toe iets ruilt met iemand ipv ervoor te betalen omdat dat al een hele stap is in deze kapitalistische samenleving, en de ander vindt dat je jezelf geen antikapitalist mag noemen als je niet volledig zelfvoorzienend leeft en je pinpas verbrand hebt.

Edit: Staat nog weer los dit trouwens van mijn persoonlijke mening over dit specifieke geval, vind het ergens nog wel een soort complex omdat zij in zo’n absurde omgeving is opgegroeid waar alles omtrent schoonheidsidealen echt wel op standje 300% staat/stond. Ik ben geneigd om te zeggen dat je daar at the big old age of hoe oud ze inmiddels ook is wel doorheen zou moeten kunnen prikken, maar aan de andere kant kan ik me zodanig niet in haar situatie inleven dat ik dat ook weer niet zo stellig durf te zeggen

1 like

Voor mij is het denk ik dat ik nooit een discrepantie heb gevoeld tussen mijn geslacht en gender, en mij gewoon altijd vrouw/meisje voel en heb gevoeld (zonder dat het betekent dat ik een meisje-meisje ben of mij vooral herken in vrouwelijke karaktereigenschappen oid). En/dus ik voel ook mij ook bij de groep “vrouwen” “horen” in al haar diversiteit. Dus dat betekent het voor mij en zo voelt het voor mij - maar het is ook niet iets dat ik heel de tijd heel actief voel.

Ik heb het meer met seksualiteit; ik heb in mijn leven bijna alleen maar relaties/intimiteit met mannen gehad, en over het algemeen ook vooral interesse in mannen ondanks dat ik vrouwen heel leuk vind. Maar ik heb wel ook één (korte) relatie met een vrouw gehad. Ik zou mezelf echt niet als bi beschrijven, maar eigenlijk vind ik mezelf als hetero beschrijven ook niet passen; maar dat is denk ik ook omdat dat voelt als onnodig een deur dichtdoen, terwijl ik echt niet uitsluit dat ik ooit nog eens verliefd word op een vrouw, Ăłf in elk geval veel plezier met een vrouw zou kunnen hebben? Seksuele orientatie hetero zijn is echt niet iets waar ik mij mee identificeer ook al heb ik een heteroseksuele relatie Ă©n is de kans heel groot dat ik de rest van m’n leven wel heteroseksuele intimiteit heb. Maar goed ik ben mij er van b ewust dat het waarschijnlijk ook een mega heteroprivilege is om mij er zo over te voelen, want zolang hetero zijn de norm is is het ook lekker makkelijk om mij er niet mee bezig te houden.

@Dazed ja ik vind best wel dat je de actie om echt actief plastische chirurgie etc aan te prijzen en mensen daartoe aanmoedigen mag veroordelen, maar ik vind iemand in z’n geheel erom veroordelen of een aanstichter van het patriarchaat noemen dan weer te ver gaan :woman_shrugging: gegeven de situatie waarin zij is opgegroeid inderdaad

2 likes

En hiervoor riep ze jarenlang dat ze gewoon volwassen was geworden/een kind had gekregen/een victoria secret superbra droeg :skull: Ohja echt super girls girl dat je jarenlang meisjes/vrouwen voorliegt

4 likes

Die hele familie is een kankergezwel

8 likes

Ik denk niet dat ik per se een discrepantie voel maar vooral gewoon niets? Ik wil het liefst geslachtsloos zijn en gewoon in het midden ‘mogen’ verkeren. Tegelijk weet ik ook niet of ik dat altijd heb gehad omdat ik me erg aanpaste aan de norm en niet stilstond bij wat ik zelf wilde (daardoor ook 20 verschillende hippe kikkers op foto’s).

Anyhow niet de bedoeling gesprek over mij te laten gaan maar snap gewoon niet wat mensen voelen :joy:

1 like