Het lastige hiermee is alleen dat wij allemaal zo opgegroeid zijn onder een patriarchisch bepaald schoonheidsideaal dat dat zeer waarschijnlijk alsnog is waaróm je het mooi vindt, ookal doe je het dan niet zo expliciet voor anderen/mannen/om in een plaatje te passen. Is niet perse erg natuurlijk maar denk niet dat je het ooit volledig van elkaar los kunt koppelen.
Wat betreft het hele feminisme = vrije keuze verhaal denk ik dat dat vooral betrekking heeft op hoe je er tegenaan kijkt als iemand anders zoiets doet. Het schoonheidsideaal is zo inherent verbonden aan het patriarchaat dat ik chirurgie om daaraan te voldoen niet als feministisch zou beschouwen, maar ik zou het wel heel onfeministisch van mezelf vinden als ik een ander er om zou veroordelen. We leven allemaal onder het patriarchaat en dat is voor ons allemaal kut maar als je dan boos wordt op een vrouw omdat zij daarin meegaat kijk je echt naar de verkeerde wat mij betreft, geef je weer een vrouw de schuld van iets wat mannen hebben veroorzaakt