Die vragen over diners en tourtjes heb ik wel ingevuld als: het stel organiseert een welkomstdiner voor de gasten, dan zou ik het wel raar vinden als ik daar dan een rekening voor krijg. Niet dat ik per se verwacht dat er twee diners en een rondtour worden georganiseerd
Ik had ooit tickets geboekt naar las vegas omdat een vriendin daar zou trouwen en 30 mensen zouden overkomen! Ik vond dat echt heel veel. Ze zou sowieso nog een feest geven in Duitsland (waar ze vandaan komt) voor alle mensen die niet kwamen en dat vind ik wel heel netjes.
Maar toen kwam covid en ging het niet meer door. Ze is na x jaar huwelijk nog een keer in las vegas getrouwd trouwens haha.
Lees: arm zijn is niet leuk jongens, stop daarmee!!!
Ik vind dat je helemaal zelf moet weten waar je gaat trouwen, maar wel dat als je dan in het buitenland trouwt, je niet teleurgesteld mag zijn als mensen niet komen. En niet alleen vanwege geld, maar ook vakantiedagen, kinderopvang, weet ik het. Maar dat geldt eigenlijk net zo goed voor bruiloften om de hoek. Een uitnodiging mag je altijd afwijzen, niemand dwingt je naar een bruiloft te komen
Mijn taart was helemaal vegan en notenvrij én mega lekker. We hebben hem helemaal aan de andere kant van het land besteld, omdat ze daar aan onze ‘eisen’ konden voldoen. Heel leuk bakkerijtje met een superleuke eigenares. Hij zag er niet heel profi uit, maar was wel heeeel lekker en ik vond het zo fijn dat iedereen, zelfs degenen met heftige allergieën, ervan kon eten.
Ik hou echt van goede taart maar ben wel een taartsnob. Zo’n droge slagroomtaart uit de supermarkt hoef ik niet hoor. Maar een taart van een goede bakker of een lekkere zelfgebakken taart (maar goed dit is meteen wel een risico want kan ook gortdroog zijn) vind ik heel lekker.
Klopt helemaal, gezien deze familieleden een paar km verderop aan het vakantievieren waren snap ik natuurlijk dat het heel naar is om arm te zijn.
Ach, de ‘armsten’ waren er gelukkig en konden we last minute van een hele leuke woning voorzien zodat ook zij konden genieten van deze once in a lifetime opportunity.
girl
Je snapt dat ik sarcastisch ben hè
Als een vriendin van je komende september een weekendbruiloft in het buitenland organiseert waar je minstens 1000-1200 euro pp voor bij moet leggen voor vliegtickets, overnachting, eten, kleding, cadeautje etc etc. Zou je dat kunnen betalen? Anoniem.
- Ja, dat geld heb ik wel over of kan ik in 1 zomer vrijmaken
- Zou op zich kunnen, maar ik moet er dan wel vakantie oid voor laten of spaargeld bedoeld voor iets anders voor aanbreken
- Nee, dat geld heb ik echt niet tenzij ik opeens de lotto win
0 stemmers
En denk je dat je zou gaan? Het is een goede vriendin met leuke mensen om zich heen en ze trouwen gewoon voor de fun in het buitenland.
- Ja, leuk en voor mij geen enkel probleem
- Ja, leuk ondanks dat het wat gedoe/uitdagingen oplevert
- Nee, ivm geld
- Nee ivm andere reden
0 stemmers
Ik zou het wel van mijn vader kunnen lenen ofzo maar dat is niet echt handig
Ik heb dit gehad en ben niet gegaan. De bruiloft was maar 1 dag en het was door de locatie (wel binnen Europa) duur om naartoe te vliegen (plus huurauto en ong 3 uur rijden) en je was 2 overnachtingen eraan kwijt (door de afgelegen locatie ook dure hotels). Nog zonder eten dan (muv van bruiloftsdiner dat er wel bij in zat). Het zou sowieso meer dan 1000 euro worden daardoor en dan nog die DRESSCODE omg. Tja, jammer dan. Beetje klaar met door 5 brandende hoepels springen voor iedereens feestje.
Ik heb dit ook een keer gehad, van dichtbije familie. Ik kon voor mijn gevoel niet maken om niet te gaan, want dat zou vet raar staan. Dus ik ben gegaan en heb maanden krom gelegen om jurk, vluchten, hotel, etc te betalen voor mij en mijn ex (want wilde hem wel mee maar niet op kosten jagen).
Later hoorde ik het bruidspaar zeggen, over de moeilijkheidsgraad voor gasten van een bruiloft in het buitenland: ‘dan komen alleen de mensen die echt willen komen’.
Voel er altijd nog een beetje wrok om richting dit familielid.
Dat snap ik wel. Is toch ook stom om iets MEGA decadents te gaan doen en dan vervolgens te gaan oordelen over wie wel en niet aansluit.
Voor goede vrienden en familie in het buitenland zou ik hier wel aan kunnen komen als ik het op tijd weet etc. Maar als ik al die trouw-verhalen op dit forum lees mis ik echt het bruiloft gen hoor. Ik vind mezelf best wel in een geprivilegieerde bubbel zitten qua vrienden maar ken echt niemand die een speciale buitenland-bruiloft zou organiseren (zonder er te wonen) en dat iedereen dan denkt ja prima 1-4K per koppel fully reasonable!!! Ik heb één vriend die in het buitenland (België lol) is getrouwd terwijl hij en zijn man er niet wonen of vandaan komen maar dat was strategisch zodat iedereen ongeveer even ver zou moeten reizen en het was op een soort landgoed van bekenden dat ze afgehuurd hadden. En er stond 8 keer in de uitnodiging dat het ECHT niet erg was als mensen daar niet konden komen qua tijd en geld. Voor mij is weekendje Toscane voor een bruiloft iets wat ik bij ista girlies zie, niet het echte leven.
Wij (mijn partner, zoontje en ik) waren deze zomer uitgenodigd voor een bruiloft op Bali. De persoon die gaat trouwen is eerder een vriend van mij dan van mijn partner.
We hebben om 2 redenen best wel snel afgezegd.
Rede 1: ons zoontje is pas 2, en mijn partner en ik zijn beiden nog niet bereid voor een reis van bijna 24 uur met een tweejarige peuter.
Rede 2: Op zich zou geld het probleem niet zijn geweest, maar het zou natuurlijk toch een hele hoop geld hebben gekost (we zouden een bruiloft op Bali ook gecombineerd hebben met een vakantie, wat het natuurlijk duurder maakt.)
En nadat we hadden berekend wat het zou gaan kosten, kwamen we tot de conclusie dat als we dan toch zo veel geld aan een vakantie zouden uitgeven, dat het dan ook een bestemming zou moeten zijn waar we zelf ook super graag naartoe zouden willen.
En onze droombestemming is op dit moment niet Bali, maar Noorwegen - wellicht dat we dat volgende zomer gaan plannen !
We waren trouwens voor 3 bruiloften uitgenodigd deze zomer, en één daarvan was afgelopen maand in Italië - daar zijn we wel naartoe gegaan.
Ik weet niet hoor maar ik vind trouwen in het buitenland, mits je niet uit dat land komt oid, echt zo decadent en vooral bizar om überhaupt van gasten te vragen zulke (milieuonvriendelijke) investeringen te doen voor jouw feestje. Maar misschien zit ik hier teveel voor in een karige bubbel (waar ik zeer tevreden mee ben).
Ik zou als ik in het buitenland ga trouwen wel betalen voor mensen die ik er graag bij wil hebben maar waarvan ik weet dat ze het geld niet hebben. Als ik nu ergens uitgenodigd zou worden zou ik er een vakantie van maken, mits het een plek is waar ik heen zou willen en als de timing uitkomt.
Helaas kun je het geld niet terugvragen wanneer de helft van deze stellen over een aantal jaar gaan scheiden.
Ik kan het dan wel betalen, maar vind het zonde van mijn geld. Geen bruiloft is zo leuk dat ik er 2000+ euro voor over heb (en zonder mijn man lijkt het me sowieso niet leuk).