Stel je persoonlijke vraag #55

Oh ja, het vrijgezellenfeest was ook in het buitenland. Ben ik ook niet naartoe gegaan. Wederom een onmogelijke locatie. Daaaag.

4 likes

Een goede vriendin van me gaat trouwen in Frankrijk, haar partner is Frans en ze kunnen via familie een mooi landhuis afhuren daar. Je kan daar als gast (op eigen kosten) een hotelkamer huren, maar je mag er ook gratis kamperen. Er zijn verder geen sanitair voorzieningen voor de kampeerders maar ze huren 1 hotelkamer af waar de kampeerders dan kunnen douchen. Ik ga er zelf op vrijdag al heen rijden vanwege de afstand en twee nachten blijven. De bruiloft is dan op de zaterdag. Ze voorziet de gasten die blijven slapen geloof ik op zondagochtend dan wel nog van ontbijt. Voor de vrijdag avond en zaterdag ochtend en middag moet je dan denk ik wel zelf eten regelen dus dat is wel handig om van te voren over na te denken :sweat_smile: Ik vind het bij haar wel begrijpelijk dat het in het buitenland is omdat haar vriend daar dus vandaan komt. En ze hebben familie en vrienden verspreid over iets van zes landen wonen vanwege studie etc. dus ik snap ook wel dat je dan nooit iedereen ‘tevreden’ kan stellen betreft de locatie.

6 likes

Ik zou het er alleen aan uitgeven als ik er daarna mijn vakantie van kan maken. Dus niet als ze twee dagen trouwen ergens in de middle of nowhere en ik daarna nog ver moet reizen voor iets leuks.

1 like

Dit klinkt superleuk en ook wel schappelijk!

2 likes

Het is zonnig en 25 graden (overdag), waar ga je zitten op het terras als je gaat lunchen?

• In de zon
  • In de schaduw
  • Binnen

0 stemmers

1 like

Het ergste aan een uitnodiging voor een bruiloft in het buitenland oid vind ik nog dat dat minimaal 1 avond discussie met m’n partner oplevert. Je wordt uitgenodigd als stel maar wij staan beiden heel anders in zulke dingen, echt irritant.

1 like

Ik zou dat bedrag eventueel alleen voor mijn eigen bruiloft betalen, niet voor die van een ander (tenzij er een logische reden voor is, bijvoorbeeld dat ik zelf in het buitenland woon en naasten gaan trouwen in mijn thuisland). En ik zou het ook nooit van een ander vragen. Ik weet dat het gros van de mensen hier anders over denkt en bruiloften heel belangrijk vindt, maar ik kan me ĂŒberhaupt niet voorstellen dat ik zou dromen over zo’n dure sprookjesbruiloft met allemaal specifieke wensen op een onhandige locatie. Ik gun het een ander maar ik ga daar geen forse bedragen voor neerleggen.

1 like

Wij zijn naar een bruiloft in het buitenland (zuid amerika) geweest met kind van 1. Was een fantastische ervaring en had het absoluut niet willen missen. Ik ben een vriendin van de bruid en de bruidegom komt daar oorspronkelijk vandaan. We hebben wel alles zelf moeten betalen (behalve het eten en drinken op de bruiloft zelf natuurlijk) en we sliepen in een hotel op de bruiloftslocatie. Ik had denk ik ergens verwacht dat dat wellicht door het bruidspaar betaald zou worden, maar begrijp ook dat een behoorlijke kostenpost is als je dat voor al je gasten moet doen. Wij hebben wel het geluk dat we er een vakantie aan vast konden plakken en dat was fantastisch. Maar besef me wel dat we daar heel bevoorrecht zijn dat we dat hebben kunnen doen. Enkel voor de bruiloft zouden we de reis niet hebben gemaakt, dus het was nu ook een mooie kans om het land te bezoeken.

Oh discussiepuntje in de vriendengroep was wel het cadeau. Want wat geef je aan het bruidspaar als je al de halve wereld bent over gereisd om erbij te zijn?

4 likes

Vind jij het leuk als een mens lange mouwen onder korte mouwen draagt?

• Ja
  • Nee
  • Afhankelijk van iets

0 stemmers

2 likes

Mijn aanwezigheid zou het cadeau zijn. Wat hebben jullie uiteindelijk gegeven?

6 likes

Alleen toegestaan als je per ongeluk uit de '00s geteleporteerd bent of Sheldon bent.

14 likes

Toen ik een bruiloft in het buitenland had (ook omdat 1 van de 2 uit dat land kwam) vroeg het bruidspaar expliciet om geen cadeaus omdat een groot deel al moest reizen. Als mensen iets mee wilden nemen, mocht dat gewoon een favoriete snack zijn. Dus zij hadden na hun bruiloft een voorraadkast vol met snacks en voor de gasten scheelde het een hoop geld en getwijfel wat je moest geven. Vond ik top!

25 likes

17521795001818206850876323404305

Maar zo kan ook wel vind ik hoor. Vroeger droeg ik echt super vaak op deze manier t-shirts. Niet zo baggy als Channing Tatum meer als Sheldon dat werd door heel veel mensen gedaan toendertijd. Ergens raakte het uit de mode ofzo maar eigenlijk is het best leuk.

8 likes

Ja kan altijd. Leuk weer eens wat anders. Kleuren en texturen combineren. Alles beter dan saai.

11 likes

Dit was echt m’n look toen ik jong was. Nu zag ik het laatst weer en dacht yes! Dus nu ben ik van plan dit weer te gaan dragen.

3 likes

Ik zie dat in mijn omgeving ook echt nooit. Alleen op insta. Misschien het andere uiterste, maar de jonge mensen in mijn omgeving trouwen vanwege praktische redenen en dan vrijwel gratis

3 likes

Familie van mij woont in Dubai en gaat daar trouwen. Als ze willen dat ik erbij ben moeten ze zelf lappen

(Doen ze ook btw)

3 likes

Ik snap gezien de afstand volledig dat je je zoontje mee hebt genomen, maar vond je het niet lastig om een bruiloft goed mee te maken terwijl je een een jarige bij je hebt? Asking for a friend haha

Ja! 100% van de koppels in mijn omgeving die in het buitenland zijn getrouwd zijn inmiddels gescheiden.

2 likes

:sob::sob:

8 likes