Stel je persoonlijke vraag #55

Ik heb een uitnodiging van Vietnamese vrienden gekregen voor hun bruiloft in Vietnam, ik had echt 0 spaargeld en ze verwachtten ook niet dat ik zou komen lol, ze wilden mij gewoon niet buitensluiten en er vanuit gaan dat ik niet kon. Was een heel mooie uitnodiging die ik na 10+ jaar nog steeds heb lol en vond het wel leuk dat ze ook aan mij dachten, ook al was het 100% duidelijk dat ik niet kon gaan.

19 likes

Ik vond het vreselijk, maar afgelopen herfst was het dé manier om mijn mooie Twilight shirt te dragen. Wel met een col.
Vind blousejes onder T-shirts minder geslaagd.

Dit weekend vlinders tellen?

• Ja
  • Nee, geen tuin
  • Nee, andere reden

0 stemmers

1 like

Oh leuk, dit kan ik mijn dochter van 7 wel laten doen, zij werkt nu op school over vlinders.

3 likes

Ben jij iemand die uit zichzelf een onderwerp van meerdere kanten kan bekijken?

Even als voorbeeld iets dat ik net hier las: mensen die chatGPT gebruiken als psycholoog dom vinden, of inzien dat het voor sommige mensen misschien de beste optie is gezien de staat van de geestelijke gezondheidszorg in NL. Of eerder op het forum over Speciaal Onderwijs dat sommige leerlingen daar vervelend zijn, of inzien dat zij gewoon een andere benadering nodig hebben.

• Ja dat doe ik automatisch
  • Ja maar daar ben ik bewust mee bezig
  • Nee
  • Nee daar moet ik soms echt op gewezen worden
  • Nee ik vind dat lastig

0 stemmers

Ikzelf moet daar soms op gewezen worden, probeer het steeds meer maar ik merk dat ik mezelf/m’n omgeving onbewust zie als ‘de norm’ als in “wij kunnen/doen dat allemaal zo dus waarom anderen niet”. Heb vaak dat pas nadat iemand me erop wijst ik ook kan denken aan hoe het vanuit dat perspectief is. Vindt het echt heel Nice als mensen dat uit zichzelf hebben.

4 likes

Ik doe dat uit mezelf maar ben me er wel heel erg bewust van dat dat door mijn eigen levenservaring en omgeving komt.

6 likes

Hahaha bewustzijns-inception dit!

Ik ben ook wel erg opgevoed zo, mn ouders hebben dat instinctief beiden wel en mn broer ook heel sterk, die zijn eigenlijk altijd ‘mild’ in hun meningen en opvattingen tov anderen, maar ik ben in mn kern niet zo denk ik?

Ben zelf meer zwart-wit op dit soort dingen op kleiner level, maar op een grotere schaal (geopolitiek :nerd_face:) heb ik wel dat ik vaak beiden kanten ‘snap’ en inzie, alleen komt dat denk ik door studies en heb ik dat dus ook aangeleerd.

1 like

Vind het alleen niet altijd een goede eigenschap van mezelf haha, ik kan namelijk de meest simpele dingen ook doodanalyseren haha. Een beetje zwart-wit is ook nodig voor knopen doorhakken.

27 likes

Ik had het gister nog (sorry weet niet wie het was en ook niet meer in welk topic het is ook niet persoonlijk bedoeld) dat ik dan lees: de kassa bedienen is echt niet zo moeilijk. Dan rol ik echt met mijn ogen en denk ik echt hoe kan je dat zeggen en niet bedenken dat dat vanuit jezelf is geredeneerd.

Dus probeer wel altijd dingen van alle kanten te bekijken/in te leven maar heb zelf ook genoeg blinde vlekken

4 likes

Al zijn het bij ons in de tuin echt bijzonder weinig op het moment. De vlinderstruik staat ook nog niet in bloei.

3 likes

Ik vind het wel leuk dat mijn vrienden niet allemaal zo zijn, houdt mij af en toe juist wel een spiegel voor.
Heb zo nu en dan ook wel wat @Bunnyslippers zegt.

4 likes

De truc is dingen wel kunnen analyseren maar daarna gewoon snoeihard oordelen :pray: ik kan dingen heel goed van veel kanten bekijken en denk dan ok ja na uitgebreid beraad vind ik X een domme lul bye!!!

42 likes

Team alles kapotnuanceren hier :raising_hand_woman:
(Behalve als het leuk is om te judgen, dan mag het gewoon echt even zwart/wit zijn)

9 likes

Hahahah dit ambieer ik ooit te zijn.

2 likes

Ja ik doe dit soms misschien bijna teveel waardoor ik dan alle kanten wel te begrijpen vind en het dan ook moeilijk vind om stelling te nemen.

Maar het ligt ook aan het onderwerp want soms denk ik ook weleens van hallo hier is echt maar 1 juiste kant aan en dat is de mijne en hoe kunnen anderen dat nou niet inzien. Kan alleen nu even niet een goed voorbeeld bedenken.

4 likes

Je mag ook op je balkon tellen! Of zelfs in het park of op het schoolplein. Dus tuin is geen vereiste.

2 likes

Kijk jij wel eens naar reactie-videos op Youtube (mensen die naar een film/serie kijken en hier op reageren)?

• Ja, vaak
  • Soms
  • Nooit
  • Nooit en ik wist niet dat dit een ding was
  • Anders

0 stemmers

1 like

Je eigen post in leed dat een relatie heet is een uitstekend voorbeeld

(Nee mensen dit is geen aanleiding om die discussie hier voort te zetten, als je er iets over te zeggen hebt kan dat in het huishoudtopic)

Ik kijk het niet en ik heb nooit begrepen wat daar leuk aan is

3 likes

heb jij een (lichte) voorkeur voor mannelijke of vrouwelijke stemmen bij podcasts/audioboeken/andere soorten luistermedia

• ja, meer mannelijk
  • ja, meer vrouwelijk
  • nee

0 stemmers

4 likes