Portugeese Kees of Thijs
Als hij dezelfde naam als mijn vader heeft zou ik wel ff balen ja
Mijn man heeft een hele basic naam zoals Jeroen. Ik ken heel veel mensen met die naam dus daarom niet echt een leuke naam.
Met bijvoorbeeld Dylano of Angelo zou ik wel ff moeite hebben
Ik kende ooit een Portugese Geert (geloof wel Nederlands bloed, maar sprak zelf geen NL). Dat was wel een beetje apart
De exman van mijn schoonzus had dezelfde voor Ć©n achternaam als mijn vader. Was beetje awkward toen mijn vader (haar toekomstige schoonvader) zich aan haar voorsteldeš¤£
Mijn man heeft zoān unieke naam dat wanneer je enkel zijn voornaam in Google typt je hem al vindt
Haha same (voor mezelf dan)
Ik kreeg hier een zieke error van.
Wij ook
Met een Herman daten klinkt toch al bij voorbaat suf
Wat gebruik jij voor je bikinilijn?
- Niks
- Scheermesje
- Epileren
- Harsen
- Trim/scheerapparaatje
- Ontharingscreme
- Laser
0 stemmers
Mijn man heeft een naam die in nl vooral als vrouwen naam bekend is, in zijn land van herkomst als mannennaam.
Levert wel eens grappige situaties op als ik zeg āX komt me halenā, dat mensen dan ineens ongemakkelijk worden omdat ze denken dat ik met een vrouw ben.
Dat vind ik dan grappig om ze dat ongemak te laten voelen want ik vind het idioot dat mensen dat ongemakkelijk vinden
De posts van @Rose_Gold en @appelflauwte zetten me een beetje aan het denken over een Nederlandse naam hebben, terwijl je een schijnbaar niet Nederlands uiterlijk (wat dat dan ook mag zijn, want daar kunnen we over twisten, lijkt mij dat dat allang niet meer blond haar en blauwe ogen is). Maar dit zijn dus wel personen met een Nederlandse achtergrond/bloed. Dus waarom is een nlse naam dan āgekā? Dit is geen persoonlijke vraag naar jullie, maar wel iets wat ik vaker tegenkom. En ergens kan ik het gewoon niet helemaal rijmen in mn hoofd. Waarom is dat gek? Waarom past dat niet? Zit daar niet gewoon een oordeel in van ons?
Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf ook dubbelbloedkinderen heb. Daarvoor had ik eigenlijk een Nederlandse naam ik gedachten (Marijn, Robin oa). Uiteindelijk dan wel voor ābuitenlandseā namen gegaan waarvan mensen ook zeiden: ja want een nlse naam zou wel gek zijn he? Want je ziet wel dat er āiets andersā doorheen zit. Maar hoezo is dat raar? Ze zĆjĢn toch ook voor een deel nls? Van mijn kant, het is het land waar ze opgroeien, de taal die ze spreken. Waarom moet het dan een niet-Nederlandse naam zijn omdat je toevallig bruine ogen hebt, of een wat donkere huid.
Dus ik zeg: normaliseer (deels?) alle zuid-/ niet Europese Afrikaanse Aziatische Zuid Amerikaanse Afro Amerikaanse Hispanic Mariekes, Jeroenen en Marjolijnen!!
Mijn partner heeft in mijn ogen een niet mooie achternaam. Vond dat wel jammer toen ik hem leerde kennen, maar inmiddels opgelost door onze kinderen mijn achternaam te geven.
Oh, daar stond ik nog eens bij stil, dat kan ook natuurlijk.
Leuk voor in de slaapkamer als je je vaders/partners naam uitspreekt.
Ik denk dat āgekā ook gewoon vervangen kan worden door āweinig voorkomendā. Mijn man heeft een naam waar de meeste mensen de associatie mee hebben van een rijke, blonde man in pak op de Zuidas. Maar hij is licht getint, zwart haar dat opgeschoren is aan de zijkant en donkerbruine ogen. Hij werkte altijd in een ziekenhuis en kreeg echt bijna dagelijks de vraag: huh maar jij bent toch Turks/Spaans/buitenlands etc. En als hij dan zei: nee hoor, gewoon Nederlands, genoeg mensen die vol bleven houden dat dat niet kon.
Maar ik denk wel dat dat inderdaad steeds minder gaat worden uiteindelijk als iedereen gewoon een naam geeft die ze toevallig mooi vinden. En dat we niet meer rekening houden met ābuitenlandseā namen of namen die associatie hebben met een bepaald soort uiterlijk.
Ik ben ongeveer een jaar geleden gaan laseren en dat is echt een van de betere beslissingen uit mān leven geweest.
Welke soort korte videoās stuur jij het meest naar vrienden/familie/partner/whatever?
- Instagram reels
- TikToks
- YouTube shorts
- Facebook reels
- Whatsapp videos die je uit een ander gesprek doorstuurt
- Andere:
- Ik stuur nooit filmpjes door
0 stemmers
Ik moest hier plots aan denken omdat een vriend van mij als enige in een appgroep altijd YouTube shorts stuurt
Misschien was āapartā niet de juiste woordkeuze van mijn kant; het was meer de dissonantie omdat ik direct in het Nederlands tegen hem begon te ratelen toen hij bij naam werd voorgesteld. Hij keek me eerst verstrooid aan en moest toen uitleggen dat hij geen NL sprak (maar wel vloeiend Engels en Portugees).
Denk dat het niet zozeer stereotypering is bij mij. In mijn ervaring worden Nederlandse namen gewoon niet echt geƫxporteerd. Je komt Engelse, Spaanse, Franse namen overal ter wereld tegen maar er zijn weinig hippe Amerikanen of Zweden die hun kind Loes noemen. Daarom is mijn directe associatie: Nederlandse naam = Nederlander.
Overigens zit in de nieuwe Dallas Cowboys Cheerleaders een Amerikaanse die Kleine als voornaam heeft, dat vond ik dan weer heel grappig
Mijn familie zit niet op de socials dus ik moet insta reels op YouTube opzoeken als ik ze door wil sturen .