Wat geloof jij over het ontstaan van de wereld?
- Ik geloof in de oerknal
- Ik geloof in dat God de aarde geschapen heeft
- Ik heb geen idee wat ik geloof
- Ik heb hier nooit echt over nagedacht
- Ik geloof iets anders, namelijkā¦
0 stemmers
Wat geloof jij over het ontstaan van de wereld?
0 stemmers
Youtube is het enige dat ik zelf gebruik dus de kans dat iemand zegt leuk, had ik al gezien op TikTok, is best aanwezig haha
Ik heb dit toevallig gisteren opgezocht omdat deze vraag de afgelopen tijd weer vaak random in mijn gedachten oppopt maar geen idee wat ik geloof
ik geloof in de oerknal zonder daar echt aan te twijfelen maar ik ben wel vaak existentieel confuus over wat we nou eigenlijk zijn als mensen en wat we hier doen en waarom?? vanuit die vragen kan ik wel veel vage theorieƫn entertainen over de mensheid en holografische universa en leven in een simulatie en de annunaki en reincarnatie. uiteindelijk zijn we hier nu eenmaal en doe ik het maar met wat ik kan zien en ervaren en zijn die theorieƫn vooral vermakelijk, maar blijf het wel regelmatig heel waus vinden dat we hier met zn allen op deze rots zweven en allemaal absurde dingen doen
edit zo tering toevallig, ik had een uur geleden een (fantasy) serie klaargezet om te kijken zonder dat ik helemaal wist waar het over ging, nu zet ik t aan en gaat het meteen over de big bang & andere theorieƫn over het ontstaan van het universum
Mijn broertje heeft ook een Oerhollandse naam als je zijn tweede naam negeert denk aan Henk Visser maar dan nog Nederlandser en ik snap echt wel dat mensen dan denken huh hoe zit dit. Want je verwacht gewoon een boerenjongen en niet iemand die gemixt is. Iedereen moet vooral de namen geven die ze leuk vinden en wij zijn allebei vernoemd naar opa en oma. Ik heb dan nog een aparte naam waardoor mensen denken dat ik Spaans/Latina ben want kreeg haar tweede naam. Maar haar eerste naam is meer categorie Robin. In meerdere landen een naam dus wel gewoon internationaal. Dus welke naam ik dan ook had gekregen ik had nooit die boerenmeid associatie gekregen los van dat mijn achternaam echt heel Nederlands is hahahahaha. Maar ik denk wel dat als je gemixte kinderen krijgt het wel handig is om na te denken over welke naam je ze geeft en welke associaties dat oproept. Ik zat op een andere middelbare school en er kwamen regelmatig mensen naar mij toe hahahaha heb je het gehoord er is een n-woord die Henk Visser heet op de andere school. En dan moest ik altijd uitleggen ja dat is mijn broertje en we zijn vernoemd naar onze opa en oma. Mijn broertje heeft het ook zo vaak moeten uitleggen en volgens mij vindt hij dat wel prima, maar ik kan mij ook voorstellen dat je dat gewoon heel irritant gaat vinden. Net als ik die het vervelend vind als ik steeds moet uitleggen aan mensen nee ik heb geen Spaansprekende familie, ja het is wel dat woord, nee joh nog nooit gehoord dat mijn naam die betekenis heeft, nee het is geen variant op Nederlandse mannennaam etc. Je bent zeker als je ook nog een typisch Nederlandse achternaam hebt de hele tijd aan het uitleggen hoe het zit + ik werd echt heel vaak gevraagd of ik geadopteerd was (maar dat komt ook gewoon doordat mensen niet denken o ja gemixt is ook een optie)
Ik zou dat laatste ergens ook wel zonde vinden, omdat de soms mooie culturele betekenis/ achtergrond van bepaalde namen ook een beetje verloren gaat.
Het hoeft niet en het is ook niet raar, maar het is ook leuk als een naam de niet-dominante achtergrond representeert. Ik ben wit en mijn kind ook maar ik vond het juist belangrijk dat hij mijn buitenlandse achternaam kreeg en een naam die iig uit te spreken is door mijn kant van de familie. Kijk dat een tatta uit Uden oid kortsluiting krijgt van een niet-witte Hans is zijn/haar probleem, maar ik vind het ook leuk als een naam iets zegt over iemands familie want ook als jij de witte ouder bent van een āgemixtā kind dan heeft je kind alsnog een andere achtergrond.
Klopt hoor! En dat laatste is ook precies de reden dat ik, of ja we, uiteindelijk voor een andere naam zijn gegaan, om die kant van hun ook te āetenā.
Ik begrijp wat je bedoelt! Heb er ook over getwijfeld bij onze kinderen. Uiteindelijk hebben ze allebei āNederlandseā namen gekregen. Mijn man is donker en heeft een oerhollandse naam (iets in de lijn van Henk, door adoptie), dit geeft bij veel mensen een error. Is wel hun probleem uiteraard, maar ik snap de error ergens wel. Racisme en discriminatie bestaat helaas nog teveel, maar ook met goede intenties verwachten 9/10 mensen zijn naam niet. Geeft ook weleens onrust op sollicitatiegesprekken.
Waar heb je echt een sterke routine in?
0 stemmers
Een sterke routine in ochtend? Volgens mij heb ik daar weinig invloed op
Sterke ochtendroutine ik kon even geen zin bedenken die altijd kloppend is
https://www.nu.nl/economie/6362520/kledingmerk-balr-van-oud-voetballer-demy-de-zeeuw-failliet.html
Ken jij dit merk?
0 stemmers
Wat is de vraag precies?
Doe jij mee aan de vierdaagse in Nijmegen?
0 stemmers
Goed opgemerkt. Ik heb het aangepast
Er is een grote rode knop en als je daarop drukt houdt de wereld op te bestaan. Niemand merkt er iets van want het is meteen over.
Zou je drukken?
0 stemmers
al deze dingen doe ik at random al zou ik dat niet willen (behalve avond)
Mijn hele leven is eigenlijk ƩƩn chaotische puinzooi waarin alles maar gebeurt op inspiratie. Ik kan echt dagen het hele huis laten ontploffen totdat ik een keer zin heb om op te ruimen. En dan zie ik ook gewoon echt niet dat het er allemaal ligt. In wat en wanneer ik eet zit geen enkel plan, het kan 18.00 uur zijn en het kan 22.00 uur zijn. Daar denk ik niet van te voren over na, ik doe maar wat. Op werk heb ik wisseldiensten, dus slapen is ook altijd anders.
Maar mijn routine voor persoonlijke verzorging is echt tot op elk puntje gepland, hou ik me altijd aan, ook al ben ik dronken en diep in de nacht thuis: het zal en moet op de geplande manier gebeuren. Ik heb ook elk product uitgedacht en voor alles een back-up en een plan wanneer en hoe het gebruikt moet worden. Geen idee waarom dit de uitzondering is, ik had het liever op een ander vlak gehad, want het voelt wel nutteloos om dit als enige goed te kunnen.