Stel je persoonlijke vraag #55

Ik twijfelde ook om meteen drukken te kiezen. En als ik dat zou kiezen is het zodat niemand op de aarde meer hoeft te lijden.

11 likes

Vooral de gedachte dat je niet merkt dat het gebeurt staat me wel aan ook, geen ellende meer, gewoon hop verdwenen

6 likes

De helft van mijn vriendengroep loopt mee en het lijkt me dus sowieso al de hel op aard, niet eens het lopen maar de drukte ook, maar wat ik me bij dat soort dingen vaak niet besef is dat je er ook nog eens voor moet trainen. Dus die mensen zijn al maanden elk weekend aan het lopen naar schubbekut en terug. Daar heb ik echt geen zin in.

6 likes

Routines werken voor mensen die daar goed op gaan but it ain’t me babe. Mijn vriend functioneert alleen op routines en ik ervaar ze alleen maar als herinneringen over hoe slecht ik erin ben. Ik vind ook de extreme social media neiging naar routines eng en weird tbh (VOORAL als ze productiviteit gericht zijn, fuck off capitalist asshole). Let people live.

12 likes

oh wow ik vind dat echt een heel boeiende en rationele (?) denkwijze en hoewel ik het wel begrijp, kan ik mij er echt helemaal niet in verplaatsen/voel ik mij echt het tegenovergestelde erover :joy: ik krijg een existentiële crisis van het overwegen alleen al :joy:

2 likes

Ik heb ‘s ochtends echt een strakke routine, maar dat is meer omdat ik geen ochtendmens ben en ik daardoor op de automatische piloot alles kan doen. Zodra ik 1 ding verkeerdom doe, gaat eigenlijk alles mis en vergeet ik van alles.

2 likes

Het lost alle ellende op.

6 likes

Haha het klinkt voor mij best logisch eigenlijk! Ik ben zelf heel gelukkig en bevoorrecht en rijk als je het vergelijkt met andere mensen op deze wereld. En dan zou ik dat (denk ik hè) opzij zetten omdat het leed van anderen te erg en afschuwelijk is en dan is dat allemaal voorbij.

1 like

@ZusjevanJoost Ja maar voor wat en voor wie? Ik bedoel, ik snap het wel, ik kan het rationeel wel volgen, want ik denk niet dat er een reden is voor het bestaan van de wereld etc etc dusja voor wie is alle ellende, waarom zouden "we’ daar mee doorgaan? maar tegelijkertijd, ondanks al die ellende willen de meeste mensen tóch, en is er óók zo veel veerkracht en betekenisgeving en schoonheid en hoop en en en… (juist) ook bij mensen die echt heel erg veel leed doormaken

(en ik zeg mensen maar ik bedoel trouwens ook (het wonder van) de natuur)

Ik denk niet dat ik nog een dag m’n bed uit zou kunnen komen als ik ook zou weten dat ik met één druk op de knop de wereld zou doen verdwijnen als ik de kans had. Ik voel me instant gedeprimeerd :joy:

10 likes

Het is ook absoluut niet bedoeld als kritiek, maar zulke dingen zijn voor mij altijd wel weer een besef moment, hoeveel verwachtingen we aan namen hangen. Ik zelf ook hoor!! Nu gaat het dan over afkomst/uiterlijk, maar hetzelfde natuurlijk met bepaalde namen wel of niet bij een bepaalde baan of opleidingsniveau vinden passen.

2 likes

Nou precies dat, het trainen begint gezellig met 2/3 uurtjes op zondag maar voor je het weet ben je elk weekend de hele dag aan het lopen.

1 like

Het gaat niet toevallig om de naam Andrea? :nerd_face:

Maar niemand mist het. Zelf vind ik het leven niet per se leuk dus als niemand het merkt kies ik in dit geval lekker egoïstisch :joy:

5 likes

Ik zou denk ik wel drukken als alleen de mensheid ophoud te bestaan, maar niet als al het leven dan ophoud te bestaan.

2 likes

Vergeleken met mezelf van tien jaar geleden heb ik overal een enorm strakke routine in gekregen, dus dat is al wat. Volgens mij stofzuigde ik als student 1x per maand ofzo en nu post ik in het huishoudtopic?!

7 likes

Als je onder ochtendroutine je leven haten en denken “heb ik écht een baan nodig” en koffie inhaleren verstaat, ja dan heb ik wel een sterke ochtendroutine.

20 likes

Haha nee!
Maar kan me het zelfde effect voorstellen :stuck_out_tongue:

2 likes

Oh ja dat onderscheid had ik niet gemaakt in deze gedachte moet ik zeggen. Als je drukt verdwijnt alles

4 likes

Ik zou twijfelen om te drukken omdat ik ergens zelf eigenlijk wel wil ophouden met bestaan. Da’s (gelukkig!) een heel passieve gedachte voor me, maar als er na mij niemand meer zou achterblijven dan maakt dat het wel enigszins aantrekkelijker.

2 likes

Op de radio vanochtend was er een bericht dat een expert zegt dat je minimaal 1x in de week je beddengoed moet wassen. De presentatoren deden dit ook allemaal en vonden dat ook hee logisch. Zelf doe ik het 1x in de 2 weken, dus ben benieuwd naar hoevaak jullie doen

• Vaker dan 1x in de week
  • 1x in de week
  • Tussen 1x in de week en 1x in de 2 weken in
  • 1x in de 2 weken
  • Minder dan 1x in de 2 weken

0 stemmers

2 likes