Stel je persoonlijke vraag #55

De laatste vraag is echt wel nachtmerrie materiaal. Ik heb nooit een kind gewild, kan dat gewoon echt niet voor me zien. Maar stel dat je toch per ongeluk zwanger zou worden. Ik zei altijd heel stellig dat ik het dan weg zou laten halen maar ik denk dat ik me niet echt kan voorstellen hoe dat dan zou zijn en of je daar dan nog wel zo stellig achter staat. Ik hoop dat het me bespaart blijft die keuze te moeten maken.

Ben 37, hopelijk snel in de overgang dan is dat hoofdstuk ook lekker afgesloten :sweat_smile:

2 likes

Was er maar een optie met ik weet het niet want echt géén idee. Hebben er eentje van bijna 7 en eentje van 8 maanden en zijn voor ons gevoel echt wel compleet zo. Heb ook een spiraal. Maar of ik een abortus zou kunnen ondergaan weet ik écht niet. Dus heb maar op denk het wel gestemd, want dan denk ik: daar vinden we onze modus ook wel weer in.

2 likes

Oh man ik had zo graag meer kinderen gewild dus ook al kan het fysiek helemaal niet (ik ben al twaalf jaar zonder baarmoeder) en is mijn kind al bijna 16 ik zou het echt omarmen die baby :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Absoluut niet.

40 likes

Tegenovergestelde van de ooievaar <3

39 likes

Ik wil dit ook! 🫣

1 like

Ik moet bekennen dat het helpt om een partner te hebben die zijn hand niet omdraait voor een verschoninkje.

1 like

Same.
Ik zou het echt verschrikkelijk vinden om zwanger te raken en ik zou het verschrikkelijk vinden om dan een abortus te moeten hebben, dus de enige optie nu is anticonceptie goed regelen.
(Niet meer zwanger kunnen worden duurt toch nog wel een (lange) tijd? De overgang zet al vroeger in, maar er kán nog een heel wat jaar heel onregelmatig een ovulatie plaatsvinden toch?)

2 likes

Ik moet me eerlijk gezegd nog verdiepen de overgang en alles wat daarbij komt kijken, dus je zal vast gelijk hebben. Maar in mijn hoofd is het wel een soort van volgende levensfase/hoofdstuk waarin dat vraagstuk minder aan de orde is.

Je kunt pas niet meer zwanger worden als je een jaar geen menstruatie hebt gehad, dat is de “grens” van de menopauze. Gemiddeld is dat tussen de 45 en 55 jaar, dus je hebt nog wel even voor het zover is.

3 likes

Ik doe het eens in de twee weken maar slaap maar de helft van de tijd in hierin dus dat is ongeveer ook

1 like

Heb je weleens iets onverklaarbaars meegemaakt?

• Ja, totaal onverklaarbaar
  • Ja, gewoon gekke dingen
  • Nah misschien, maar dat was gewoon toeval
  • Ik weet het niet
  • Nee, maar ik ken iemand die wel iets onverklaarbaars heeft meegemaakt
  • Gewoon nee
  • Allemaal onzin hoor

0 stemmers

1 like

Oeh, ik ben benieuwd naar de verhalen van diegene die totaal onverklaarbaar hebben gestemd!

1 like
4 likes

Oh damn ik ben nieuwsgierig maar daar is het nu op dit moment te laat voor :waning_gibbous_moon::waxing_crescent_moon: dus ik ga niet lezen :ghost:

7 likes

Het is de volgende dag maar ik durf nog steeds niet

4 likes

Er zijn geen enge posts bijgekomen sinds je laatste reactie in dat topic

3 likes

Herkenbaar! Mijn man en ik hebben gezegd dat we geen kinderen willen. En ik zeg ook altijd heel stellig dat ik echt laat weghalen. Maar het lijkt me op het moment zelf toch wel heel moeilijk.

Maar ik hoop echt dat ik het wel kan, want de keuze is echt goed overwogen en ook ivm. dat we allebei de nodige mentale en man ook fysieke dingen hebben (gehad). Wij gaan gewoon geen goede ouders zijn en dat weten we. En buiten dat ben ik ook nogal gehecht aan mijn chille leven en doen wat ik wil. Ik ben wel pas 30 dus ik moet nog even overbruggen wel tot het echt niet meer kan.

1 like

Huh jouw man/vriend/whatever heeft toch kinderen?

6 likes

Nav deze post, heb jij een trauma?

• Nee
  • Ja, dat denk ik
  • Ja, is vastgesteld door iemand met kennis

0 stemmers

3 likes