Ik mocht echt heel veel niet. Ook geen cola op een kinderfeestje etc. Maar bij koffie word ik hyper, nerveus en angstig zelfs dus dat vermijd ik liever
En ja het zal altijd per persoon verschillen natuurlijk
Dus ja de combi van adhd en koffie zag/zie ik juist niet.
Oké nu werd ik toch nieuwsgierig. Maar als je een beetje door google scholar scrollt zie je toch ook best wat artikelen die aangeven dat cafeïne geen, of zelfs een positieve invloed kan hebben op ADHD-symptomen, er zijn ook wat trials gedaan op kinderen. Toch wel interessant dat de meningen zo verdeeld zijn!
Ik en man hebben allebei ADHD. Hij gaat heel slecht op koffie, bij meer dan 1 kopje ook paniek en nog drukker. Ik heb nergens last van, word er ook niet wakker van of iets. Maar ik heb ook meer ADD en hij is veel meer hyperactief en druk van zichzelf al.
Ja, dat klinkt idd ook logisch. Als ik tussen die 2 mocht kiezen zou ik sowieso veeeel liever add hebben haha. Maar ja, na een levenlang verschillende mensen in het vak die echt direct zonder twijfel adhd zeggen. Ben denk ik wel 9 keer getest opnieuw pff. Moet ik er maar aan geloven, ik herken me er helaas ook wel in.
Maar heb jij dan adhd of add of? Ertussenin kan ook nog ja. Ik heb nog trouwens een boek liggen over volwassen vrouwen met adhd. Die moest en zou ik gaan lezen (natuurlijk niet gedaan). Maarja als iemand hem wil.
Hoe spreek je Texel uit?
- Tessel
- Teksel
- Anders
0 stemmers
Benieuwd of er een verschuiving plaats vindt
Edit: naar aanleiding van dat ik pas op mn 29ste erachter kwam dat het ‘Tessel’ is.
Maar hoe dan??
ADD bestaat officieel niet meer, dus ik heb dan ADHD waarbij ik het onoplettende type ben. En mijn man dan hyperactief. Geen idee wat beter is ook. Hij is te druk en kan nooit niks doen en voelt geen grenzen. Ik wil in mijn hoofd wel veel, maar in de praktijk krijg ik echt nooit iets voor elkaar. Ik bedenk me echt van alles, maar dan moet ik het echt doen en dan verlam ik juist en doe ik niks.
Weet ik veel gewoon hetzelfde als voor mijn diagnose
Koffie is een stimulant?? Dat is letterlijk wat adhd medicatie is haha
Sommige mensen kun je gewoon niet overtuigen
Idd. Gaap
Regionale creativiteit. Mijn vader zegt bijvoorbeeld ook “Skagen” in plaats van Schagen.
Zo hoort het ook
Volgens mij is koffie drinken met adhd op zich niet erg, maar is het de combi met de medicatie. Ik kon in ieder geval met ritalin al geen cola met cafeïne meer verdragen. (Oké ik dronk wel 2 liter per dag) want dan kreeg ik hartkloppingen.
Aangeleerd om het bij max 3 te houden. Vroeger makkelijk meer dan 5, niet chill.
Als je kijkt naar hoe (onvoorspelbaar) verschillend mensen met ADHD reageren op verschillende soorten medicatie (dex en methylfenidaat ) vind ik het ook niet gek dat effecten van koffie uiteenlopen
Mijn ontbijt is ritalin en ijskoffie en dat is precies wat mijn adhd nodig heeft in de morgen. Zou eigenlijk zo op recept moeten
Hier precies hetzelfde haha. 1 van de 2 geeft niet hetzelfde effect als allebei samen.
Brengen jullie nog wel eens kleding/textiel naar de klerenmaker?
- Ja
- Ja, maar zelden.
- Nee, nog nooit gedaan.
- Nee, vroeger wel eens, maar nu niet meer.
- Nee, kan zelf kleding/textiel repareren.
0 stemmers
Kom zelf net van de kleermaker vanwege 2 kapotte dekbedovertrekken en een sjaal die kapot waren. Weet zeker dat het allemaal makkelijk te repareren is, maar heb zelf twee linkerhanden.
Vond het zonde om ze niet meer te gebruiken/weg te gooien, omdat ze er verder nog perfect uitzien.
Heb vorig jaar ook onze gordijnen op maat laten maken, omdat ik ze tweedehands had gekocht en ze niet de goede lengte hadden.
Hoe vaak gaan jullie nog naar een kleermaker?