Dat lijkt mij ook.
Ik zag ook al reden staan “mijn nieuwe partner houdt niet van katten”. Ja dan heeft mn nieuwe partner toch echt pech gehad haha
Klopt, maar dat vind ik ook onder “Jammer dan, ik doe mijn beest niet weg” vallen. Vond het met mijn allergische ex ook heel chill, die stofzuigde elke dag Nu leef ik weer gewoon de helft van de week in een harige bende
(valt ook wel mee hoor, maar ik stofzuig zeker niet dagelijks)
Als mijn partner verwacht dat ik het dier de deur uit doe ligt hij sneller buiten dan hij kan knipperen. Een match was het dan toch al niet.
Een adhder gaat juist normaliter heel slecht op caffeine daarom mogen die kids dat ook niet hebben. Maakt je toch nog veel meer drukker man! In mijn geval ook angstig. Dus nee in principe drinken echte adhders juist geen caffeine want anders wordt het nog meer druk en hyper in je hoofd deh. Lijkt me logisch. Wat een gelul dat adhders koffie zuipen.
Hoeveel koppen koffie drink jij op een dag?
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Meer dan 5
0 stemmers
Ja, dacht de jammer dan kan 2 kanten op slaan haha. Ik ben zelf ook allergisch, en elke dag stofzuigen en pillen doen wonderen.
Er zullen vast extreme gevallen zijn, maar vaak is zo een allergie ook gewoon een smoes haha.
Echte adhders?
Ga je dit nou echt gatekeepen?
Euh? Weird flex
Ik vind glas eigenlijk voor alle dranken het lekkerst
Niet zo serieus nemen. Maar ja als je last hebt van adhd kan ik me niet zo goed voorstellen dat koffie helpzaam is. Nogmaals neem het met een korreltje zout.
Maar dat is meestal met kinderen. Tegen mij is het niet gezegd omdat ik een dertiger was toen, en tegen jou wel omdat je een kind was denk ik haha.
Liever suiker
Anyway niemand zei dat het helpt
Is ook gewoon een verslaving
@Zemraluani tegen mij is het bij adhd centraal wel gezegd dat ik beter kon stoppen met koffie.
Maar ik ben zwak. En een kutwijf. En zonder koffie nog meer.
Hoe allergisch is de partner ook? Ik heb hooikoorts maar daar leef ik ook gewoon mee, als iemand nou echt dagelijks half dood gaat door mijn kat dan kunnen we misschien nog een gedeelte van het huis afsluiten voor de kat, maar wegdoen? Naah
Ik mocht echt heel veel niet. Ook geen cola op een kinderfeestje etc. Maar bij koffie word ik hyper, nerveus en angstig zelfs dus dat vermijd ik liever
En ja het zal altijd per persoon verschillen natuurlijk
Dus ja de combi van adhd en koffie zag/zie ik juist niet.
Oké nu werd ik toch nieuwsgierig. Maar als je een beetje door google scholar scrollt zie je toch ook best wat artikelen die aangeven dat cafeïne geen, of zelfs een positieve invloed kan hebben op ADHD-symptomen, er zijn ook wat trials gedaan op kinderen. Toch wel interessant dat de meningen zo verdeeld zijn!
Ik en man hebben allebei ADHD. Hij gaat heel slecht op koffie, bij meer dan 1 kopje ook paniek en nog drukker. Ik heb nergens last van, word er ook niet wakker van of iets. Maar ik heb ook meer ADD en hij is veel meer hyperactief en druk van zichzelf al.
Ja, dat klinkt idd ook logisch. Als ik tussen die 2 mocht kiezen zou ik sowieso veeeel liever add hebben haha. Maar ja, na een levenlang verschillende mensen in het vak die echt direct zonder twijfel adhd zeggen. Ben denk ik wel 9 keer getest opnieuw pff. Moet ik er maar aan geloven, ik herken me er helaas ook wel in.
Maar heb jij dan adhd of add of? Ertussenin kan ook nog ja. Ik heb nog trouwens een boek liggen over volwassen vrouwen met adhd. Die moest en zou ik gaan lezen (natuurlijk niet gedaan). Maarja als iemand hem wil.
Hoe spreek je Texel uit?
- Tessel
- Teksel
- Anders
0 stemmers
Benieuwd of er een verschuiving plaats vindt
Edit: naar aanleiding van dat ik pas op mn 29ste erachter kwam dat het ‘Tessel’ is.
Maar hoe dan??
ADD bestaat officieel niet meer, dus ik heb dan ADHD waarbij ik het onoplettende type ben. En mijn man dan hyperactief. Geen idee wat beter is ook. Hij is te druk en kan nooit niks doen en voelt geen grenzen. Ik wil in mijn hoofd wel veel, maar in de praktijk krijg ik echt nooit iets voor elkaar. Ik bedenk me echt van alles, maar dan moet ik het echt doen en dan verlam ik juist en doe ik niks.