Stel je persoonlijke vraag #55

Weet ik veel gewoon hetzelfde als voor mijn diagnose :joy:

3 likes

Koffie is een stimulant?? Dat is letterlijk wat adhd medicatie is haha

9 likes

Sommige mensen kun je gewoon niet overtuigen

4 likes

Idd. Gaap

2 likes

Regionale creativiteit. Mijn vader zegt bijvoorbeeld ook “Skagen” in plaats van Schagen.

Zo hoort het ook

3 likes

Volgens mij is koffie drinken met adhd op zich niet erg, maar is het de combi met de medicatie. Ik kon in ieder geval met ritalin al geen cola met cafeïne meer verdragen. (Oké ik dronk wel 2 liter per dag) want dan kreeg ik hartkloppingen.

3 likes

Aangeleerd om het bij max 3 te houden. Vroeger makkelijk meer dan 5, niet chill.

1 like

Als je kijkt naar hoe (onvoorspelbaar) verschillend mensen met ADHD reageren op verschillende soorten medicatie (dex en methylfenidaat ) vind ik het ook niet gek dat effecten van koffie uiteenlopen

19 likes

Mijn ontbijt is ritalin en ijskoffie en dat is precies wat mijn adhd nodig heeft in de morgen. Zou eigenlijk zo op recept moeten

27 likes

Hier precies hetzelfde haha. 1 van de 2 geeft niet hetzelfde effect als allebei samen.

2 likes

Brengen jullie nog wel eens kleding/textiel naar de klerenmaker?

• Ja
  • Ja, maar zelden.
  • Nee, nog nooit gedaan.
  • Nee, vroeger wel eens, maar nu niet meer.
  • Nee, kan zelf kleding/textiel repareren.

0 stemmers

Kom zelf net van de kleermaker vanwege 2 kapotte dekbedovertrekken en een sjaal die kapot waren. Weet zeker dat het allemaal makkelijk te repareren is, maar heb zelf twee linkerhanden.

Vond het zonde om ze niet meer te gebruiken/weg te gooien, omdat ze er verder nog perfect uitzien.

Heb vorig jaar ook onze gordijnen op maat laten maken, omdat ik ze tweedehands had gekocht en ze niet de goede lengte hadden.

Hoe vaak gaan jullie nog naar een kleermaker?

6 likes

Ik kan goed overweg met een naaimachine, dus ik doe alles zelf. Vorige week nog een spijkerbroek ingekort en een rugtas van mijn vriend gerepareerd.

4 likes

Niet super vaak maar ik laat wel eens een broek innemen oid, en ik heb een paar vintage spijkerbroeken die nog van echt goede dikke denimstof zijn ipv de meuk die je nu kan kopen en die laat ik ook maken als ze bijvoorbeeld slijten bij het kruis. Ik ben met de jaren goedzittende, kwalitatieve kleding wel gaan waarderen haha en zorg daar graag goed voor ipv weggooien en vervangen!

Ik zou sommige simpele reparaties oid zelf ook wel willen leren, maar voor veel dingen is een naaimachine nodig volgens mij als je het goed wil fixen en dat heb ik (nog) niet.

6 likes

Ik breng het naar mijn ouders, kunnen allebei erg goed overweg met de naaimachine. Talent die ze mij (gelukkig) niet doorgegeven hebben.

4 likes

Ik breng alles naar mijn moeder die kleermaakster is

2 likes

Ja jij post toch ook vaak zelfgemaakte kleding in het wayrw topic? Heel leuk en knap!

Mijn moeder kan best heel veel maar ze was er wel klaar mee om elke keer maar gratis broeken in te korten of in te nemen etc . Etc. Jurken alles voor fam en vrienden. Ze heeft de naaimachine weggedaan zelfs. Vorig jaar heeft ze zelf weer 4 jumpsuits van mij naar een kledingmaker gebracht die zij goed vond. Want ze voelde zich schuldig. Al vind ik het zelf ook schaamteloos om kleding naar je familie of vrienden continu te brengen in de verwachting dat het met een paar dagen gratis weer is gefixt. Dat kost echt wel wat tijd.

2 likes

Ik maak mijn kleding vooral zelf. Naai al zo’n tien jaar, dus de meeste dingen kan ik repareren. Het enige wat ik niet doe is ritsen repareren, want dat is echt een kutklus, haha.

2 likes

Best regelmatig want ik ben klein dus moet vrij vaak iets laten inkorten. :sweat_smile: En ook niet zo handig dus als het verder gaat dan een knoopje vervangen dan ga ik eigenlijk altijd naar de kleermaker.

Gister nog! Ik ben handig met de naaimachine maar een jeans waarvan de knoop los was gekomen en er alleen een gat over was, daar weet ik zelf dan geen raad mee.
€10,— nieuwe knoop en alle gaten netjes dicht en versterkt.

3 likes