Stel je persoonlijke vraag #55

Zou jij op naailes willen? Of nouja, dat je uiteindelijk kleding goed kan repareren ofwel zelf maken?

• Nee geen behoefte aan
  • Ja!
  • Hmm misschien
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Mn moeder zegt dus wel eens dat ik dat moet doen want ik vind sowieso handwerk leuk en haar woorden dat kleine handjes dan juist handig zijn en dat ik dat wel kan blabla. Het lijkt me opzich wel leuk. Denk alleen dat het echt veeeeel moeilijker is dan mensen denken.

Ik vind het juist makkelijker dan je denkt! Ik heb het van mijn moeder geleerd vroeger en leer het mezelf nu wat meer met internet cursussen. En uiteindelijk is het gewoon proberen en oefenen. Het moeilijkste vind ik hoe belangrijk geduld is :joy:

8 likes

Ja geduld is al helemaal niet mn sterkste kant maar ik kan wel ineens mega geconcentreerd worden. Soort hyperfocus. En je hebt zelf denk ik een naaimachine gekocht? Ja domme vraag misschien maar er zijn en zoveel en iedereen heeft een andere mening. Jammer dat mn moeder haar oude heeft weggegooid gewoon wtf.

Ik heb er een gekregen van mijn moeder! Maar die hoeven niet duur te zijn, vooral niet tweedehands. En ik kan idd met naaien in zo’n focus raken dat ik echt uren bezig ben, en dan zit ik ook tenminste niet dom te scrollen ofzo. Wel een fijne hobby echt vind ik.

3 likes

Het maakt het leven zoveel fijner. Confectiekleding zit vaak gewoon kut, met een paar mini aanpassingen kun je het perfect laten zitten. En je kleding gaat zoveel langer mee.

3 likes

WeTransfer claimt nu eigenaar te worden van alles wat je er upload en verstuurt (eerder om AI te trainen, nu doen ze vaag wat ze ermee zullen doen). Ga je deze dienst nog gebruiken?

• Ja hoor
  • Alleen voor dingen waarbij het me niet zo boeit
  • Nee klaar met WeTransfer
  • Wat?

0 stemmers

1 like

Ik ga er zelf niks meer mee versturen, maar een transfer van iemand anders afslaan zie ik mezelf niet zo snel doen.

Overigens maken ze zich sowieso belachelijk onbruikbaar door transfers na 24 uur te verwijderen.

10 likes

Dit is enkele dagen geleden al ingetrokken en gecorrigeerd.

3 likes

Ja jij vindt dat dit nu met een vage aanpassing opgelost is en ook dat de eigenaren van dit bedrijf te vertrouwen zijn?

8 likes

Dat ze AI trainen benoemen is gecorrigeerd, maar ze claimen volgens mij gewoon nog je bestanden te mogen gebruiken voor commerciĆ«le doeleinden. Wat ze er dan ooit mee doen is ook maar de vraag…

1 like

Ik kreeg vandaag een bestand via swisstransfer. Is dat dan het alternatief?

Ik heb weer een TikTok gezien, dus daar komt deze vraag vandaan. Hoe noemen jullie dit?

• Stoffer en blik
  • Motblik en veger
  • (Hand)veger en blik
  • Borstel en (vuil)blik
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

2 likes

Blik en asvarken :sweat_smile:

16 likes

Hahahahhahaha wat :sob::sob:

14 likes

Maar motblik zeg ik ook wel

2 likes

En dan plat Spakenburgs: Ć s-vĆ rreken.

Als ik niet met mijn familie ben noem ik het gewoon stoffer en blik. :sweat_smile:

4 likes

Hahaha heerlijk. Dan lijkt dit kaartje, wat het asvarken betreft, ook wel te kloppen.

26 likes

Ik zeg blik en veger en woon zeker niet in Zuid-Limburg!!! Fake news

5 likes

Oh, ik volg dit account! Sta soms echt versteld van de verschillen in zo’n klein landje

3 likes

Ik kende het nog niet maar ben het nu ook gaan volgen! Heel interessant

1 like