Stel je persoonlijke vraag #55

Mijn wollen- duurder dan de meeste van mijn kleding- sokken zijn kapot en nu denk ik voor het eerst van mijn leven: waarom kan ik geen sokken stoppen :frowning:

Ik weet niet eens of ze te maken zijn, maar dan worden het nog meer belachelijk dure sokken. Maar ze zijn wel m’n favo en niet hier in NL te koop dus ja misschien toch doen :’)

3 likes

Gewoon even YouTube filmpje kijken, is echt niet moeilijk.

1 like

Haha in mijn lokaal dialect (diep in vlaanderen) noemen we het een zwientje (als in zwijntje, varken dus)

7 likes

Ik noemde dit altijd door mijn Surinaamse moeder, een vuilblad. Had geen idee dat dat woord in NL niet bekend is tot iemand me echt aankeek van wat zeg jij nou weer :smiling_face_with_tear:

2 likes

https://myhiddenimpact.com/nl
Hoeveel aarde’s zijn er nodig als iedereen zoals jij zou leven?

• 0,5-1
  • 1-1,5
  • 1,5-2
  • 2-2,5
  • 2,5-3
  • Meer dan 3
  • Minder dan 0,5

0 stemmers

5 likes

Interessant, maar had bijv ook hoeveel kinderen je hebt verwacht.

37 likes

Ik ga wekelijks een uurtje met de trein, soms een stukje met de bus en nooit met de auto en toch is dat te veel volgens deze meter. Top.

14 likes

Haha die meter slaat bij mij ook helemaal door vanwege het reizen met de trein, toch bijzonder?

11 likes

Heb je de km wel per week ingevuld? Ik had het eerst per jaar ingeschat en toen werd hij ook zo boos :joy: Omdat de auto wel per jaar moet, maar ov moet je ineens per week inschatten :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja same, mijn enige bovengemiddelde is ov. Ga wel lopend volgende keer

2 likes

Wat leuk dat je vanaf 106 vierkante meter een ‘grotemensenhuis’ hebt :dotted_line_face:

15 likes

Ojaa hahahah. Dat zal het zijn, zoveel reis ik inderdaad niet per week.

2 likes

Ik douche te lang, ik shop te veel en ik leef zowat in mijn auto. Helaas geen vegetariër meer.

Wtf nu zie ik dat mijn woning blijkbaar niet oke is? Of hoe moet ik dit zien? Ik woon in praktisch een studio met energielabel B. Of ben ik zo dom en snap ik de grafieken niet.
Omg mijn ov is ook niet oke of wat? Ik ga vooral met de trein.

Ik heb hem net ook ingevuld maar de tabel niet grondig bestudeerd. Maar ik snap het ook niet. Je mag heel weinig met ov, vooral t.o.v. vliegen en auto. Of lees ik hem verkeerd?

2 likes

Ik denk dat ik er niks van klopt. Ik vlieg heel vaak, zo’n 20 x per jaar, ik schaam me hier ook echt voor, partner in het buitenland, ik probeer het te compenseren met andere dingen, OV bijv zovaak mogelijk.

2 likes

Maar je hebt toch gewoon veel niet ingevuld? Ik heb in al die witte balken roze staven en mijn ene vliegvakantie zit al tegen de max van de vliegbalk aan.

1 like

Ik heb alle vragen ingevuld, heb zelfs gerekend met uren x aantal keer vliegen in de ryanair app. Alle vragen ingevuld
 had alles roze moeten zijn?

1 like

Ik bedoelde eigenlijk ook niet het ingevulde. Ik vind het vreemd dat dat witte hokje voor ov vele malen kleiner is. Dat impliceert toch dat je beter de auto kan pakken of zelfs het vliegtuig dan de trein :clown_face:

1 like

Ja! Gaat denk ik iets fout dan, bij mij is elk balkje dus ingekleurd.

@Kastanjeboom ah daar had ik het niet over, maar het hokje is kleiner omdat het gemiddelden zijn. Balkje geeft dus aan dat je bovengemiddeld veel ov gebruikt, niet hoeveel waarde daar in de aardeberekening aan gegeven wordt of of dat teveel is.

5 likes