Stel je persoonlijke vraag #55

Ik heb het nogmaals ingevuld. Fuck ik ga me diep schamen.

3 likes

Twijfel wel of het klopt hoor! Ze vragen bijvoorbeeld om porties vlees, dan staat in de uitleg: een portie op brood is 25 gram, een portie bij het avondeten gemiddeld 150 gram (geloof ik, weet t niet meer precies). Ze differentiëren daarna niet hoeveel gram je gemiddeld eet, terwijl 4x vlees bij avondeten of 4x op brood een behoorlijk verschil is qua impact!
Desindanks wel interessant, de vragen zorgen iig voor bewustwording.

2 likes

Lijkt me sterk want ik woon in een D label tussenwoning en die is de helft van wat gemiddeld is, gevuld.

1 like

Ja in mijn tweede poging is mijn woning ongeveer 1/3e

2 likes

En dan bij advies vliegreizen: neem binnen Europa eens de trein!
:clown_face:

4 likes

Ik heb te snel gestemd en eerst aangegeven wat ik zelf dacht, namelijk: 2 tot 2,5. Vooral vanwege mijn koopgedrag… :smiling_face_with_tear:

Toen de enquete ingevuld en toen kwam er 0,6 uit!

Wordt mijn koopgedrag uiteindelijk weer gecompenseerd door het niet auto rijden, zelden vliegen, in een nieuwbouwwoning wonen en zelden vlees eten.

4 likes

Het ging bij mij op vliegen en autoverbruik.
Alleen geen rekening houdende met auto dat ik altijd doe carpolen. Terwijl ze dat als tip geven.

Vliegen is helaas voor groot deel werkgerelateerd. Neemt niet weg dat t wel veel is.

2 likes

Hier idd ook de grootste post is mijn autoverbruik. Ik rijd bijna 25.000 km per jaar… ik probeer al meer de trein te pakken.

1 like

Ja, en bij veel werkgerelateerd vliegen is het ook de vraag of het nu echt nodig nodig is natuurlijk dus wel logisch dat ze het meerekenen.

Maar vliegen is bij mij zeker een crux, plus uitgaven. Ik koop niet per se veel (ook niet weinig trouwens), maar aankopen zijn vaak wel duurder dus dan kom je snel aan een hoger bedrag. Moet ook wel toegeven dat ik de laatste 2 jaar ook wel meer vlees ben gaan eten en daar heb ik eigenlijk ook geen excuus voor.

Verder loop ik bijna alles of pak ik soms stukjes ov. Maar als ik met mijn partner wegga is het gewoon wel makkelijk (en eerlijk, vele malen goedkoper) om samen de auto te pakken.

1 like

Ja ik vind de prijs bij aankopen ook een moeilijke. Ff als voorbeeld: je koopt 1 keer een spatel van goede kwaliteit voor weet ik veel 20 euro en doet er jaren mee. Of je koopt 8 keer een spatel omdat ie steeds smelt bij de Action voor 2 euro in totaal 16 euro.

1 like

Ja, al zijn er natuurlijk ook mensen die naast de dure spatel ook meerdere andere dure dingen kopen die mss wel langer mee gaan, maar wat niet betekent dat mensen het langer gebruiken. Dus blijft een lastige.

Wat is trouwens dat eerste icoontje bij de balkjes, lijkt wel een mobiel?

Bij mij is eigenlijk vooral vliegen heel hoog en die.

1 like

Dat eerste icoontje zijn de spullen/gadgets denk ik

1 like

Ja volgens mij is dat die vraag idd en daarin noemden ze ook meubels dacht ik? Die is bij mij ook als enige super hoog terwijl ik helemaal niet vaak meubels koop maar wel dure en dat is gewoon echt niet erger (juist minder erg want bijvoorbeeld tweedehands design wat super lang mee gaat)
Maar goed snap ook wel dat je ergens een grens trekt maar vind het een domme test🤣

3 likes

Vind het wel raar dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen elektrisch rijden of benzine / diesel.

3 likes

Die batterijen zijn toch ook niet echt duurzaam en gemaakt van beperkte aardmaterialen? Dat compenseert wellicht de andere voordelen.

1 like

Ja, dat zou kunnen. Maar lijkt me alsnog niet één op één te vergelijken, maar misschien zit ik ernaast. Maar goed, zo betrouwbaar is het natuurlijk ook niet, gaat meer om bewustwording, denk ik.

2 likes

Dit is toch enkel een vergelijking met wat gemiddeld is? Zegt niet iets over dat dat slecht zou zijn?
Zou verder op meerdere fronten een wat achterhaalde test kunnen zijn hoor, maar het zegt wel iets lijkt me

2 likes

wat vond je vroeger het leukste met knikkers

• een potje knikkeren
  • met de knikkerbaan spelen
  • niks ik vond knikkers stom
  • niks ik had geen knikkers

0 stemmers

was jouw knikkerzak ook een oude washand waar je ouder(s) een elastiek/touwtje in hadden gemaakt?

• ja sustainable diy queen/king
  • nee ik had iets schraler
  • nee ik had iets fancyers
  • ik had geen knikkers

0 stemmers

3 likes

Het hebben van de knikkers en ze bewonderen vond ik eigenlijk het leukste

67 likes

Ja! En janken als je je mooiste bonk had verloren tijdens een potje op school

25 likes