Stel je persoonlijke vraag #55

Wat is het hoogste bedrag wat jullie aan een decoratief object voor in de woning hebben uitgegeven (kunst aan de muur of andere decoratieve dingen die verder geen praktische doeleinden hebben)

• < €100
  • tussen €100- €500
  • tussen €500 - €1000
  • tussen €1000 - €5000
  • meer dan €5000

0 stemmers

2 likes

Koop gewoon wat je heel mooi vindt en kan betalen.

10 likes

wat is het vervelendst in de bios

• mensen die op fluistertoon een kort zinnetje tegen elkaar zeggen
  • mensen die wanneer mensen op fluistertoon een zinnetje tegen elkaar zeggen meteen heel agressief SSST doen

0 stemmers

2 likes

Allebei kut, vooral omdat heel veel mensen van zichzelf niet weten dat ze niet kunnen fluisteren.

Maar mijn nummer 1 ergernis zijn mensen die iets uit een plastic zakje moeten halen en daar 3 jaar over doen. Pak gewoon die tyfusboterham en stop m in je muil Gerard.

33 likes

omg ja dat ze juist heel subtiel proberen te doen maar daardoor 5x zo lang bezig zijn :sob::sob::sob:

14 likes

Als je in de bios zit en je eet chips of iets anders wat je hoort en het wordt ineens heel stil tijdens de film/reclame, stop je dan ff met kauwen?

• Ja
  • Nee ik kauw gewoon door

0 stemmers

Heb jij een lievelingsland (buiten het land waar je woont), waar je graag/regelmatig komt?

• Ja heb ik en dat land ligt in Europa
  • Ja dat heb ik en dat land ligt buiten Europa
  • Nee heb ik niet

0 stemmers

En een favoriete stad?

• Ja binnen Europa
  • Ja buiten Europa
  • Nee heb ik niet

0 stemmers

1 like

Na een breakup de huisarts bellen omdat je al een aantal weken ziek bent hierdoor

• Kan gewoon
  • Beetje overdreven maar oké
  • Doe normaal

0 stemmers

1 like

Nou ik ga er vanuit dat het dan niet goed met je gaat dus ik zie niet in eigenlijk waarom dit dan erger is dan om andere mentale redenen bellen?

41 likes

Mijn gevoel is een beetje dubbel, want je voelt je gwn kut en zal hierdoor waarschijnlijk slechter slapen en eten etc en hierdoor meer last hebben van kwaaltjes. Dan denk ik wel van doe normaal, maar als je echt slecht functioneert is er misschien wel iets dat de dokter kan voorschrijven. Meestal gaat het al beter als je weer slaapt en minder stress ervaart

2 likes

Ik denk dat een break-up waarvan je serieus ontregeld bent echt een stuk heftiger is dan sommige futiele lichamelijke dingen waarmee ik naar de huisarts ga. Zou niet mijn eerste keus zijn, maar als je even niet meer weet waar je het moet zoeken snap ik het helemaal.

@Cam maar waar komt deze vraag vandaan?

13 likes

Ik denk dat ik hier beter op zou kunnen antwoorden als ik wat context had (waarom uit elkaar, welke klachten met welke gevolgen etc). Nu heb ik echt geen idee of ik dit totaal overdreven of heel goed en logisch vind.

Ja ik heb nooit heftige breakup klachten gehad maar hoezo zou dit anders zijn dan stress/somberheid/klachten door werk of ouderschap of gewoon het gaat niet goed?

15 likes

Dit speelt nu in mijn directe omgeving en na een discussie met wat vrienden waren dit de 3 meest voorkomende standpunten, dus ik was benieuwd hoe andere er over dachten.

2 likes

Damn, empathische vrienden zijn dat zeg als dit een discussie is

36 likes

Maar doet dat er echt toe? Ik ben echt gefascineerd door hoe snel we gewend zijn geraakt aan een situatie waardoor echt elke vorm van professionele ondersteuning schaars is geworden. Inmiddels zijn we voor elkaar aan het bepalen wanneer je emmer echt overgelopen is. Doe daar echt niet aan mee hoor. En ondertussen zit de doorsnee Nederlander na een lange relatie in een situatie waarbij dakloosheid een serieus risico is.

18 likes

Deze zelfde buurman die net een emmer water gooit over iemand die onder zijn raam staat te roken:

• Kan echt niet
  • Kan wel
  • Kan eigenlijk niet maar ik zou het eigenlijk wel willen doen

0 stemmers

Deze man is unhinged haha tis elke keer wat

1 like

Ben wel een consequente stemmer zie ik

2 likes

Was Harry Potter een bigot?

• Ja sowieso
  • Ja nou wel licht problematisch op z’n minst
  • Nee helemaal niet

0 stemmers

Maar oprechte vraag: wat kan een huisarts hiermee?
Ook als je slecht slaapt en niet meer goed voor jezelf kunt zorgen waardoor je je ziek voelt. Wat kan de huisarts, anders dan zeggen dat je moet proberen goed te slapen (en alle slaaphygiene trucs etc etc) en goed moet eten?

van een breakup naar depressie/trauma/psychose of anders komt best regelmatig voor, lijkt me niet gek om een huisarts even mee te laten kijken als iemand al weken goed ziek is

38 likes